Gå til innhold

Mest minneverdige soundtrack i spill ever?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enkelte av låtene fra soundtracket til "Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura" er utrolig bra komponert. Mesteparten av soundtracket er laget med streng-instrumenter, og det passer veldig bra til spillets setting.

 

Ellers må jeg også si at musikken i Heroes of Might and Magic-spillene er veldig bra, i både 2, 3 og 4 (jeg har aldri spilt eneren). Min favoritt er den som er i Necromancer-borgen i HOMM 2: The Succession Wars (expansion-pakken).

Lenke til kommentar

Synes nok at musikken fra alle Final Fantasy spillene burde komme på listen, men foretrekker nok FF7 og FF9 sin musikk, ja, også FF6 da :D

 

For dere som liker FF musikken, og dere andre selvfølgelig, så hadde det vel vært av interesse å vite at Nobuo Uematsu, skaperen av all FF musikken har et eget band hvor de har rocket opp all en beste FF musikken.

 

her er en URL hvor du kan laste ned den første CDen deres lovlig

 

The Black Mages

Lenke til kommentar
endre' date='26/06/2004 : 06:36'] Digger soundtracket til FF 7 og FF 9 :w00t:

Er det et spesielt soundtrack i 9eren du liker? Musikken generelt er faktisk dårlig i FFIX :( Musikken i menyen og et par steder i spillet, som i Alexandria/Amarant musikken/Ipsen's Castle er bra.. Men resten er faktisk dårlig. Noe som ikke ligner FF-spillene.

Musikken i FFVII som du nevnte er jeg enig i er meget bra :)

Lenke til kommentar
Metal Gear Solid. Ingen over, ingen ved siden!

ja, metal gear solid er bra, de ansatte hollywood composer Harry Gregson-Williams for å fikse soundtracket til denne.. hans tidligere prosjekter innebærer bl.a :

The Rock

Shrek

Armageddon

Enemy of the State

Prince of egypt

Spy Game (ekstremt bra track i nr 18: Operation Dinner Out)

 

Ikke rart det ble bra :)

Lenke til kommentar
ja, metal gear solid er bra, de ansatte hollywood composer Harry Gregson-Williams for å fikse soundtracket til denne.. hans tidligere prosjekter innebærer bl.a :

The Rock

Shrek

Armageddon

Enemy of the State

Prince of egypt

Spy Game (ekstremt bra track i nr 18: Operation Dinner Out)

 

Ikke rart det ble bra :)

 

 

Det er faktisk bare MGS2-soundtracket som er komponert av Gregson-Williams.

I en'ern er det en eller annen Japaner som har laget det!

Endret av Mr.FOXHOUND
Lenke til kommentar

Jeg synes WipeOut PS2 fortjener en plass her. Ikke at musikken er like fet idag kanskje, men WipeOut var faktisk med på å etablere en helt ny musikksjanger for folk flest. Det var ikke så alt for mange som hadde hørt om Prodigy, Future sound of London (FSOL), Fluke, Chemical Brothers osv. før WipeOut kom. Utrolig tøft gjort av Psygnosis at de turde.

 

Ellers må jeg si meg enig med han som nevner Hidden & Dangerous. Ikke bare er det utrolig fet musikk. Warzawa Symf. orkester som også stortsett hele Hollywood har begynt å bruke de siste årene, men det er også så utrolig bra produsert i forhold til handlingen og bildene. Det er mange spill-produsenter som går i fella og har musikk hele veien. Det var utrolig fett med H&D. Du skjønte at noe var iferd med å skje fordi det plutselig kom inn spenningsmusikk osv. Kult. Mulig det er samme komponist som i Mafia. Ihvertfall er det Illusion Softworks som har laget begge spillene. Det er vel ellers en rip-off av scoret til Ørneredet filmen.

 

Jeg synes også musikken til Rise of Nations er ganske bra.

 

Ellers så har jeg seff mange gamle retro spill som står høyt på listen. Sword og Sodan (Amiga), og ikke minst R-Type, osv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...