Gå til innhold

Mest minneverdige soundtrack i spill ever?


Anbefalte innlegg

WC3 hadde meget bra soundtrack...mener jeg å huske..

 

så er det alltids super mario da...men det er vel fordi det er det første tv spillet :)

 

de pompøse dramatiske soundtrackene til RB6 spillene er jo greie da

 

også er det HL soundtracket :) meget minneverdig

 

og Alien VS predator var også meget bra

 

LOTR spillene har jeg ikke spillt, men hvis de har rippa musikken fra filmene, så sier det jo seg selv at det er bra ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den BESTE spill-musikken EVER (ifløge min mening) er nok fra Zelda - spillene! :w00t: Musikken passer og betyr like mye for spillene som musikken i LotR-filmene gjør for filmene! Liker best musikken fra Zelda: Majora's Mask når du er i Termina Field om dagen - eller med andre ord: den legenadriske Zelda Tune (eller Zelda overworld theme). Ahh, nostalgi... :love: Satt jo en gang jeg óg og spilte Zelda: Links Awakening på GameBoy Color, tok meg en tur opp på Mt. Tamaranch hele tiden bare for å høre musikken... Har tatt den opp på PC'en, og jeg har rundt 50 melodier fra Zelda-spillene på PC-en - av alt fra John Williams med London Filmharmonic Orchestra (vet ikke om det var det de het, menmen) til DJ's som har laget mange remixer...

 

Men en melodi fra Zelda som er så godt som like bra som den kalssiske Zelda Tune er musikken som er i Gerudo's Valley i Zelda: Ocarina of Time. Kan den på keyboard, planlegger å kære meg den på gitar óg... DIGGER den! :w00t:

 

:thumbs: ZELDA ROCKS :thumbs:

Lenke til kommentar

FF-serien

MGS 1 og 2

Call of duty har faktisk en temmelig god bakgrunnsmusikk til tider.

Morrowind

Half Life - Husker ennå hvor godt musikken i dette spillet var. Når du kom inn i en skuddveksling gikk den over til rock. Det var enormt tøft å løpe fram med smg mens musikken gikk i bakgrunnen.

Sudden Strike 2 - Minneverdig fordi den var elendig. Spillet var bra men skrudde av høytalerene på grunn av lyden.

Lenke til kommentar

De to spillene jeg syns har best soundtrack er Hidden and Dangerous (1). Husker da jeg spilte gjennom det første gang, snek meg rundt i buskene, alt jeg hørte var fuglekvidder og naturlyder, og så plutselig kicker den verste spenningsmusikken inn. Jeg holdt på å svette ihjel jeg, det var så spennende! :D

 

Det eneste spillet der jeg faktisk har brukt spill-CD'ene som vanlige musikk-CD'er er Total Annihilation. Rart at ingen har nevnt dette før, for det er noe av den beste musikken jeg noen gang har hørt, både i og utenfor et spill. Musikken fra TA kunne uten problemer ha blitt brukt i en spillefilm, rett fra CD'en!

Endret av Semmern
Lenke til kommentar

Noboue Umatsue eller åssen han skriverdet.

dette er han som har lagd den geniale musikken til FF serien.. ikke de første men likvel.

Hva med gamle amiga og commandore.. masse bra musik derfra..

og zelda... hmmm dette er godmusikk.. husker jeg hørte en traceversion av noe zelda musikk husker bare ikke navnet..

 

det er for masse og nevne for at vi kan mimre her ass.. det til og med masse bra fegene toner fra 8 bit nintendoen også

Lenke til kommentar
Noboue Umatsue eller åssen han skriverdet.

dette er han som har lagd den geniale musikken til FF serien.. ikke de første men likvel.

Hva med gamle amiga og commandore.. masse bra musik derfra..

og zelda... hmmm dette er godmusikk.. husker jeg hørte en traceversion av noe zelda musikk husker bare ikke navnet..

 

det er for masse og nevne for at vi kan mimre her ass.. det til og med masse bra fegene toner fra 8 bit nintendoen også

Nubuo uetmatsu

Lenke til kommentar
Hitman 2. Enkelt og greit. Jesper Kyd gjør sitt beste soundtrack (tellende både demo og spill) så langt. etter min mening.

Fisk har aldeles rett, igjen. Disse er kanskje mine største favoritter:

 

Outcast

The Beast Within: A Gabriel Knight Mystery

Hitman 2: Silent Assassin

Riven: A Sequel to Myst

 

Det er naturligvis en masse spill med fin musikk, men skal man ha aldeles praktfulle verk, blir det færre å velge blant.

Lenke til kommentar

Jeg kom akkurat til å tenke på en annen tittel, selv om musikken ikke var til stede i sin helhet i selve spillet. Ved å kaste CD2 av "The 7th Guest" i en vanlig cd spiller, fikk man en rekke fete musikkstykker og sanger som var helt utrolige. Veldig lite av dette fikk man høre i selve spillet, det var visst åpenbart et bevisst valg fra bandets side å legge ved hemmelig extra materiale for å promotere seg selv i håp om å få platekontrakt... Jeg mener at the 7th guest var det aller første cd-rom only spillet til PC, så dette var noe helt nytt i "gamle dager".

Lenke til kommentar

Ahhh, mange gode her! :love: Her er mine favoritter (ikke satt i rekkerfølge):

 

No One Lives Forever-spillene

Giants: Citizen Kabuto

Theme Park Inc. (mer humørfylt musikk skal du lete lenge etter!)

Hitman 2

Red Alert-spillene (Hell March! :w00t: )

Metal Gear Solid-spillene (hvem kan vel motstå tonene fra Harry-Gregson Williams?)

Morrowind

Mafia (selv moder'n likte den! :green: )

Renegade (bare en låt skiller seg ut, men den er til gjengjeld fantastisk!)

The Sims (musikken i bygge- og kjøpemodus spesielt)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...