Gå til innhold

Derfor fungerer ikke sosialisme


Anbefalte innlegg

 

Men du er (antakelig) norsk, og Norge er sosialistisk, og det fungerer. Selv om du vil fjerne alle politikere og mener skatt er ran, så fungerer landet som en helhet. Så jeg forstår ikke hvordan du kan mene at Norge ikke fungerer...?

Vel, jeg har tatt konsekvensen av det og rømt fra landet.

 

Vel, det er akseptabelt. Da kan jeg akseptere hva du tror på :)

 

Jeg mener det seriøst altså. Hvis du mener ting her ikke er bra og ikke fungerer og har flyttet fra Norge som konsekvens av det så respekterer jeg det, selv om jeg ikke er enig. Mange som bare klager, men når det kommer til stykke så vil de ikke egentlig flytte fra Norge likevel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Sosialisme er kompatibel med autoritarisme i motsetning til liberalisme f.eks. det betyr ikke at sosialisme er autoritært. Eksempelvis har vi ikke engang nok politi til å kalle Norge autoritært engang.

Likevel har Norge nok politi til å arrestere de som ikke føyer seg etter.

 

 

Derfor vi leier fengselsplass hos Nederland? Har du lest aviser den siste tiden, sett SP sine meningsmålinger? Lykke til med å finne nordmenn som mener vi har nok politi. Og ta en tur til Nederland! Så ser du hva mye politi faktisk betyr. Utenfor Oslo er du heldig om du ser en politimann i året ! (Joda du kan gå ut og feste og se hver helg, men du skjønner hva jeg mener).

 

Jeg føler jeg ikke orker slik gullprat og finansfolk og sånn jeg. Vanligvis pleier det å være Goldman Sachs og sånn da. Første gang jeg har hørt denne historien med stater. Du får passe deg med å snakke om det da. Kanskje CIA kommer og tar deg som Gaddafi som du sier :)

Endret av Lunaris
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...