Gå til innhold

Sapphire Radeon 9600 XT vs S. Radeon 9800 (vanlig)

Saito

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal ha meg nytt skjermkort til jul, og jeg vil ha et skjermkort som fint klarer HL2 og Doom3... og da har jeg satt meg ned til å tenke på om jeg skal ha Radeon9600 XT eller Radeon9800 (Vanlig). Prisen skal komme opp i maks 2500-2600 mva og frakt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et skjermkort som fint klarer doom3 og hl2...hmm..da må du opp i et 9800 ja. 9600Xt tror jeg dessverre blir akkurat for dårlig.

Men, hvis det er først og fremst disse kortene du ser frem til, så skjønner jeg ikke hvorfor du kjøper kort nå. Da hadde jeg heller ventet til spillene faktisk var her, dvs 2. kvartal 2004, og kjøpt nytt kort da. Da får du mer for pengene.

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg skal ha meg nytt skjermkort til jul, og jeg vil ha et skjermkort som fint klarer HL2 og Doom3... og da har jeg satt meg ned til å tenke på om jeg skal ha Radeon9600 XT eller Radeon9800 (Vanlig). Prisen skal komme opp i maks 2500-2600 mva og frakt.

legg på en 100-lapp du så kjøper du powercolor 9800PRO... :yes:

Lenke til kommentar

Takk for svarene! :-D

Grunnen til at jeg må kjøpe kortet nå er fordi jeg skal få det i julegave :yes:

Radeon 9600XT eller 9800 (non pro).... ser ut som det blir 9800 her ja. Men i 9600XT fyller det med HL2 og jeg sparer en 1000 lapp! Det kan bli digg...men slik det ligger an nå tror jeg det blir 9800 non-pro. Får se hvilke svar jeg får, takk igjen! :-D

Lenke til kommentar

Neinei.

Grunnen til at det er så mange som skriver om det her er ikke at powercolor er dårlig, det er fordi det er SÅ MANGE SOM KJØPER DET.

Derfor virker det som om flere har problemer med et slikt kort enn andre som f.eks Sapphire eller Hercules.

Økningen av problemer øker alltid proporsjonalt med økningen i salg av et produkt!

Lenke til kommentar

Bestillt: 05.12.2003 Sapphire Radeon 9800 Atlantis 128MB DDR :love:

AGP, ATI 9800, DVI-I, TV-Out, Retail

HERREGUD, JEG PISSER PÅ MEG! JEG HAR PIXELVIEW GEFORCE 4 MX440 64 DDR!

:cry:

HAHAHHAHAHH, HL2 OMG OMG OMG OMG OMG!!! :thumbs::green::dribble:

Endret av Saito
Lenke til kommentar
Et skjermkort som fint klarer doom3 og hl2...hmm..da må du opp i et 9800 ja. 9600Xt tror jeg dessverre blir akkurat for dårlig.

Det kommer ann på hvor kresen man er. R9600XT vil nok dra begge de spillene med ok framerate i 1024x768.

Alastor; du tar stort feil om disse kortene. Såvidt jeg har sett av ytelse (9600 på hl2) så drar de godt i gang. Er nok enig med MistaPi for en gangs skyld.

Et 9600XT er vel et bra alternativ til HL2, men skal du spille Doom3 så ville jeg gått for et nVidia kort da Doom3 benytter seg av OpenGL.

Sa jeg riktig nå MistaPi ? :laugh:

Lenke til kommentar

Nå er "fint" for meg noe litt annet enn "fint" for deg ;)

Det hele er et definisjonsspørsmål, noe mistapi har helt rett i. Uansett, det er ingen som vet hvordan HL2 kommer til å yte ennå.

EDIT: Og VeXx: Doom3 blir lagd med en egen nVidia codepath (16 og 12bits), mens ATi kommer til å bruke ARB 24-bit full presicion (eller hvordan det staves :p), så kan godt hende at Doom3 vil kjøre bedre på nVidia. Men det er det ingen som veit, da jeg tipper vi nærmer oss NV50 og r500 før Doom3 er her.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Bestillt: 05.12.2003 Sapphire Radeon 9800 Atlantis 128MB DDR :love:

AGP, ATI 9800, DVI-I, TV-Out, Retail

HERREGUD, JEG PISSER PÅ MEG! JEG HAR PIXELVIEW GEFORCE 4 MX440 64 DDR!

:cry:

HAHAHHAHAHH, HL2 OMG OMG OMG OMG OMG!!! :thumbs::green::dribble:

ikke kom her med det utlra high quall Geforce MX440 64MB du!

Jeg har slitt med ett Geforce 2 Ti 64MB i 3 år nå!!

:xmas:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...