BadCat Skrevet 19. april 2017 Del Skrevet 19. april 2017 Det var det at disse vennene ville velge emulering fremfor emulering. Jeg er fult klar over at det selger bedre når man underpriser et produkt slik som Nintendo vanligvis gjør. En reproduksjon må ikke nødvendigvis koste så mye. Jeg sa at folk med glede hadde betalt 5k for en forseggjort reproduksjon i alu-chassi, men prisen må selvsagt ikke settes så høyt og det kan også lages rimeligere utgaver i casing av plast. I et produksjonstall på >=1 million enheter vil det være realiserbart å modifisere, krympe og produsere tilsvarende kretser som i den opprinnelige maskinvaren mtp masseproduksjon. En god del tilhengere av SNES har emulert plattformen i årevis, men aldri hatt gleden av å kjøre spillene på maskinvare, kun programvarebasert emulering. Det er disse jeg mener ikke roper høyt hurra for nok en emulering. Man må nok lisensiere noe maskinvare som ble brukt den gangen, mikroprosessorer feks, men det burde ikke by på store problemer i en slik skala som Nintendo er i stand til å gjennomføre. Det er vel heller at Nintendo ikke ønsker å lansere et fullverdig produkt i fare for å kanibalisere eget salg av siste genereasjons konsoller. Opp gjennom årene har en del bedrifter laget så gode produkter at det ble vanskelig å selge nye produkter fordi de eksisterende produktene var så tilfredsstillende at kundene ikke så noe poeng i å kjøpe nye produkter over det de allerede hadde. Et produkt kan være for simpelt, men det kan også bli for mange fremskritt og spill er mer enn prosessorhastighet og flest mulig piksler og/eller polygoner på skjermen. En NES-kontroller kan være for simpel med sine to knapper, med tanke på at en del arcademaskiner hadde 6 knapper og at enkelte spill krever mer enn to knapper for å få inn nok funksjoner til å være givende. Tar man SNES-kontrolleren med sine 4 + 2 knapper så er den bortimot optimal og tar man den lenger så gjør man muligens for store fremskritt. De spill hvor man isåfall trenger analoge stikker gjør man det bedre med ratt + pedaler eller mus + tastatur. Forretningsmodellen de fleste selskaper bruker i dag tilsier en uendelig rekke med fremskritt i tur og orden for å selge inn noe nytt og når utviklinga stagnerer så må de komme med noe nytenkende på godt og vondt. Det kundene er tilfreds med kan ligge mange trinn bak utviklinga, men det er ikke god butikk og kritikere vil gi trekk for mangel på noe nytt. Det er ikke så farlig om noe er bra eller dårlig så lenge det er nytt og opphypet. Lenke til kommentar
Chaos_Niddhogg Skrevet 19. april 2017 Del Skrevet 19. april 2017 Nå blir jeg vel anklaget av AtW for å være bråkjekk og ufin mot folk Skikkelig dust, du! Så det, så! Lenke til kommentar
Mala Skrevet 19. april 2017 Del Skrevet 19. april 2017 Et annet alternativ er ekte NES/SNES/Whatever og f.eks. en Everdrive eller tilsvarende. Jeg heller litt mer mot en slik løsning ja. Lenke til kommentar
Chaos_Niddhogg Skrevet 19. april 2017 Del Skrevet 19. april 2017 Et annet alternativ er ekte NES/SNES Meg det der! Artig hvor få som er på den bølgen egentlig. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 19. april 2017 Del Skrevet 19. april 2017 En godt renset NTSC SNES og betale en artist noen tusenlapper for å dekorere den. <3 Lenke til kommentar
Fleskelars0 Skrevet 19. april 2017 Del Skrevet 19. april 2017 Håper ikke ledningen blir like kort som på bildet men blir ikke overrasket etter å ha sett ledningen på classicen Lenke til kommentar
nagina Skrevet 19. april 2017 Del Skrevet 19. april 2017 Out of stock var det første jeg tenkte når jeg så denne. Men ja, disse må komme med kabel ja, er faktisk retro Lenke til kommentar
KushForPrez Skrevet 20. april 2017 Del Skrevet 20. april 2017 Tror dette kan bli veldig kult, om den funker som Super Nintendo gjorde i sin tid. Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 20. april 2017 Del Skrevet 20. april 2017 Endelig! Håper på ihvertfall: Zelda: link to the past super mario kart Starfox Bomberman 1 & 2 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 20. april 2017 Del Skrevet 20. april 2017 (endret) Super Bombeman mener du vel, Bomberman/ Dyna Blaster og II er fra 90 og 91 for andre konsoller og hjemmedatamaskiner, ikke SNES. Endret 20. april 2017 av BadCat Lenke til kommentar
Lasse Nessøe Skrevet 20. april 2017 Del Skrevet 20. april 2017 Klarer meg fint med PS4 jeg. Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 20. april 2017 Del Skrevet 20. april 2017 Tenker jeg kommer til å bygge min egen maskin. Tilbudet fra Nintendo er altfor dårlig. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 20. april 2017 Del Skrevet 20. april 2017 Elsker SNES, men kommer ikke til å støtte Nintendo med en krone på dette her om den blir som NES-versjonen. Lenke til kommentar
GimleSag Skrevet 20. april 2017 Del Skrevet 20. april 2017 Tenker jeg kommer til å bygge min egen maskin. Tilbudet fra Nintendo er altfor dårlig. Tviler jeg på. Men send gjerne bilde hvis du blir ferdig. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 20. april 2017 Del Skrevet 20. april 2017 Tviler jeg på. Men send gjerne bilde hvis du blir ferdig. Hvorfor tviler du på det? Det er mange platformer han kan benytte til å bygge sin egen maskin og flere av disse har frontends klare til bruk. Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 20. april 2017 Del Skrevet 20. april 2017 Jeg kommer nok til å kjøpe denne også om den blir produsert. Jeg liker best å kjøre emulering fremfor TVen og jeg har ikke HTPC. Har ikke tenkt på HTPC heller. Har en Shield, men den er noe krøkkete å få til emulering på. Lenke til kommentar
ex-jordbærplukker Skrevet 20. april 2017 Del Skrevet 20. april 2017 eneste jeg håper på er at ledningen til håndkontrollen blir litt kort fordi ledningen til håndkontrolleren til nes mini var litt for lang syntes jeg Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Gadd ikke å vente på NES mini, så jeg kjøpte meg en emubee, mer for pengene https://www.emubee.com/ Lenke til kommentar
Arodem Skrevet 21. april 2017 Forfatter Del Skrevet 21. april 2017 Gadd ikke å vente på NES mini, så jeg kjøpte meg en emubee, mer for pengene https://www.emubee.com/ Er dette e RetroPie (Raspberry Pie + programmvare) i forkledning? Er det lov å selge RetroPie? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå