Gå til innhold

Lage ett subsea produkt

Anbefalte innlegg

hei har lenge sittet på en ide jeg vil realisere, om å lage en forbedret ting som allerede eksisterer dette er til subsea bransjen. men jeg vet lite om hvordan man skal gå fram. gå det an å ta patent på ett forbedret produkt som allerede finnes? hvordan lager man proto typer, di jeg har snakkket med i asia kan kun lage mange med en gang. finnes det spessielle firmaer som tar på seg slike jobber for å lage en proto type? 

kom gjerne med info til meg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor stort er det snakk om? De fleste firmaer som driver med dreiing og fresing bør fikse biffen eller så har du folk som skriver ut i plast med en 3D-printer hvis det er bra nok. Elektronikken kan du få en elektriker til å fikse etter at metallet er fikset hvis det trengs for å montere elektronikken.

Lenke til kommentar

ja 

Hvor stort er det snakk om? De fleste firmaer som driver med dreiing og fresing bør fikse biffen eller så har du folk som skriver ut i plast med en 3D-printer hvis det er bra nok. Elektronikken kan du få en elektriker til å fikse etter at metallet er fikset hvis det trengs for å montere elektronikken.

ikke dumt mulig jeg kan få det billigere om jeg lager prototype med 3 d printing

Lenke til kommentar

Angående patentering er det mulig å patentere løsninger, men det forutsetter jo naturligvis at du ikke er i konflikt med eventuelt patent på den løsningen du bygger din på.

Dette er en relativt kostbar og lang prosess som må gjøres for de geografiske regioner som er aktuelle.

Endret av process
Lenke til kommentar

ja vil gjøre en forbedring av en subsea kontakt fra 2 leverandører som har to forskjellige så vil jeg lage en som har det beste fra begge 2 å prøve å ta patent på det om det er mulig. jobber i bransjen selv, noen tips til tekniske tegneprogram som er gratis?

Lenke til kommentar

Maskinering koster veldig mye så hvis det er mulig å få en fungerende prototype med 3D-printing, helst i en skala/størrelse som gjør at man ikke trenger mer enn en "hjemmeskriver", vil være mye billigere.

3D printing er sjelden tema i subsea, det lille jeg har sett skal ikke under vann eller tåle noen form for belastning. Matrialstrukturen blir svekket i forhold til maskinerte elementer.

Til ts, mener det er en gratisversjon av Solidworks. Usikker på funksjonene i gratisversjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...