Woods Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 For å gjøre mitt standpunkt på saken litt klart så er jeg enig med det politiet sier i slutten av videoen, at fattige rumenere stort sett ikke har råd til å reise til Norge om de skal drive med lovlig tigging. Å stille tvil til tiggere på gaten er sunn skepsis, og slike kriminelle miljøer er et stort problem som utnytter og eroderer nordmenn sin godtro. Men jeg vet også at mine rettigheter er viktige, og det finnes ingen snarveier rundt rettsstaten om vi vil beholde den. Et hvert unntak vi lager vil være et hull i skipet, og kan disse kriminelle straffes uten en tilstrekkelig dom så har vi beveget oss milevis frem mot å kunne straffe deg uten en tilstrekkelig dom. Vi kan diskutere tiggeforbud og forbud mot prostitusjon, men alt dette vil medføre er at man rammer de svakeste i samfunnet, og flytter de kriminelle over til det neste beitet frem til denne whac-a-mole leken med våre friheter gjør oss slitne. Enten så må hele Europa jobbe sammen å slå ned på slike internasjonale gjenger, eller så må vi isolere oss fra Europa. Sistnevnte er en diskusjon i seg selv, og long story short så er jeg ikke særlig stor fan av å stenge grensene og avslutte et Europeisk samarbeid. For min del kan vi godt innføre grensekontroll. Med dagens teknologi med automatiske passkontroll og kommende ID-kort vil ikke det bli et stort problem for Ola og Kari, spesielt ikke for de som kun reiser et par ganger i året (som da blir folk flest). Med tanke på terrortrusselen vi i dag har i Europa ser jeg ingen grunn til vi skal ha fri flyt av mennesker på tvers av grensene. Hva er egentlig argumentet mot en slik ordning? At det er tungvindt og kostbart? Jeg spør da jeg er nysgjerrig. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Det må nok du. Anarki handler både om begrenset stat og ingen stat. En stat som driver med slik "frihetsberøvelse" har da ingenting med anarkisme å gjøre? https://snl.no/anarkisme Så anarkister er for levende søppel i bybildet? Lenke til kommentar
Sir Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Å være ekle. Burde vært forbudt å være bergenser, de lager bare kvalm. Kriminelle er mange av dem også, også snakker de ikke norsk. Få dem ut!Hadde vært interessangt med en seriøs kilde på den påstanden...Det som er interessant er at du ikke ser dine egne fordommer mot tiggere. Hvordan er det fordommer? "En fordom er en forutfattet, oftest negativ, holdning overfor noe eller noen. At den er forutfattet, betyr at den ikke baserer seg på saklig, rasjonell betraktning. Fordommer kan ofte være basert på mangelfull kunnskap." -Google Lenke til kommentar
Sir Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Det må nok du. Anarki handler både om begrenset stat og ingen stat.En stat som driver med slik "frihetsberøvelse" har da ingenting med anarkisme å gjøre? https://snl.no/anarkisme Så anarkister er for levende søppel i bybildet? Ja, mennesker er tillatt i et anarki. Også de med fordommer. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Å være ekle. Burde vært forbudt å være bergenser, de lager bare kvalm. Kriminelle er mange av dem også, også snakker de ikke norsk. Få dem ut!Hadde vært interessangt med en seriøs kilde på den påstanden...Det som er interessant er at du ikke ser dine egne fordommer mot tiggere. Hvordan er det fordommer? "En fordom er en forutfattet, oftest negativ, holdning overfor noe eller noen. At den er forutfattet, betyr at den ikke baserer seg på saklig, rasjonell betraktning. Fordommer kan ofte være basert på mangelfull kunnskap." -Google Men jeg har årelang kunnskap ang. tiggere og har diskutert dette en rekke ganger før så da faller hele argumentet ditt fra hverandre. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Det må nok du. Anarki handler både om begrenset stat og ingen stat.En stat som driver med slik "frihetsberøvelse" har da ingenting med anarkisme å gjøre? https://snl.no/anarkisme Så anarkister er for levende søppel i bybildet? Ja, mennesker er tillatt i et anarki. Også de med fordommer. Hvilke fordommer? Lenke til kommentar
Sir Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Men jeg har årelang kunnskap ang. tiggere og har diskutert dette en rekke ganger før så da faller hele argumentet ditt fra hverandre. En fordom er ikke avhengig av mangelfull kunnskap, bare at den er irrasjonell. Det har du allerede demonstrert at du er ved å fordømme tiggere, og samtidig avfeie påstander om at voldelige bergensere er ekle. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 22. april 2017 Del Skrevet 22. april 2017 Har sagt det før og sier det igjen: Forby tigging av utenlandske. Norske tiggere har aldri vært årsaken til problemet og bør derfor aldri bli omfattet av løsningen på problemet. Hvorfor skal tigging av utenlandske være tillatt i Norge? Det gir ingen mening! Hvorfor skal ikke frie norske mennesker få sitte akkurat hvor de vil med en kopp i hånda? Gir ingen mening! 1 Lenke til kommentar
afterall Skrevet 22. april 2017 Del Skrevet 22. april 2017 Skal ikke si meg enig eller uenig, men jeg ser jo flere mulige problemer som dukker opp ved et sånt forslag. Først og fremst vil det vel være diskriminering satt i system, ved lov. For det andre er 'utenlandsk' et vagt begrep. Skal en svenske bli arrestert for å tigge ved siden av en nordmann? Eller gjelder dette de som SER utenlandske ut? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 22. april 2017 Del Skrevet 22. april 2017 Ser ikke diskrimineringen. Utenlandsk er et veldig tydelig begrep: de uten norsk statsborgerskap. Så ja, svensker kan da risikere å bli tvunget til å kun tigge i Sverige, eller i det minste utenfor Norge. Ingen svensker har krav eller rett til å reise til Norge for å tigge. Norge trenger ikke en eneste tigger fra Sverige. Lenke til kommentar
Sir Skrevet 22. april 2017 Del Skrevet 22. april 2017 Har sagt det før og sier det igjen: Forby tigging av utenlandske. Norske tiggere har aldri vært årsaken til problemet og bør derfor aldri bli omfattet av løsningen på problemet. Hvorfor skal tigging av utenlandske være tillatt i Norge? Det gir ingen mening! Hvorfor skal ikke frie norske mennesker få sitte akkurat hvor de vil med en kopp i hånda? Gir ingen mening! Hvorfor har folk så rare meninger? Det gir ingen mening! Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 Venter betydelig flere tiggere til uken i Oslo Til uken ventes det å strømme på med nye rumenske tiggere til Oslo. Redaktøren i Folk er Folk er spent på hvordan de vil møtt. http://www.aftenposten.no/osloby/Venter-betydelig-flere-tiggere-til-uken-i-Oslo-619538b.html Da er det bare å vente å se hvordan det går... Hva tror dere de utenlandske tiggerne har i vente? Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 Men jeg har årelang kunnskap ang. tiggere og har diskutert dette en rekke ganger før så da faller hele argumentet ditt fra hverandre. En fordom er ikke avhengig av mangelfull kunnskap, bare at den er irrasjonell. Det har du allerede demonstrert at du er ved å fordømme tiggere, og samtidig avfeie påstander om at voldelige bergensere er ekle. Jeg har ikke sagt verken at voldelige bergensere ikke er ekle eller at de er ekle. Kan du vise til hvilket innlegg og hvilket sitat du tenker på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå