After Dark Skrevet 20. april 2017 Del Skrevet 20. april 2017 Det er da ikke noe bevis for at de som drar nå fordi de føler seg urettferdig behandlet eller hvordan de vil ordlegge seg er uskyldige. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 20. april 2017 Del Skrevet 20. april 2017 Igjen så driver du å antar ting. Det er en grunn til at politiet ikke kan arrestere tiggere fordi de ser de utveksle penger, og det er fordi vi bor i en stat der man er uskyldig til man har begått noe kriminelt. Det at borgere tar saken i egne hender og bruker vold er forkastelig uansett hvor skyldig partene måtte være i kriminelle handlinger. At du feirer bruk av vold er også forkastelig. 3 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 20. april 2017 Del Skrevet 20. april 2017 Så all kriminalitet begått av tiggere er ikke forkastelig? Hvordan skal man bli kvitt problemet om man ikke forbyr tigging og kaster ut de utenlandske tiggerne? Når det gjelder de norske mener jeg de må få hjelp til å komme i gang med en jobb så de kan få en inntekt, et sted å bo og et verdig liv. Jeg mener ikke dette fordi jeg er rasist, men fordi det ikke er dette landets ansvar å ta seg av andre lands borgere. Og jeg er ikke for mye lover, regler og forbud. Tvert imot, jeg er for det nærmeste man kan komme anarki. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 20. april 2017 Del Skrevet 20. april 2017 (endret) Men nå snakket vi ikke om tiggerne. Vi snakker om bruken av vold, og hvorvidt om du vil at vi skal "vente og se", eller spytte og slå. Hvordan skal jeg tolke ditt ønske om anarki? At du aksepterer bruk av vold mot mennesker som er antatt, men ikke bevist, skyldige i småkriminalitet? Endret 20. april 2017 av Gavekort Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 20. april 2017 Del Skrevet 20. april 2017 Min mening om anarki er ikke relevant sånn sett. Jeg nevnte det bare for å tydeliggjøre mitt ønske om forbud mot tigging selv om jeg til vanlig ikke er tilhenger av forbud. Hvis det er utenlandske tiggere som drives ut fra Bergen nå (eller andre norske byer om det sprer seg) så snakker vi også om tiggere. Og for å være ærlig så bryr det meg ikke noe om HVORDAN de utenlandske tiggerne blir fjernet! Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 20. april 2017 Del Skrevet 20. april 2017 Så det er bare jeg som kjenner en stolthet når rettsprinsippene blir bevart fremfor å finne en quickfix som rævkjører rettsstaten og menneskerettighetene? Jeg vil heller leve i et samfunn med organiserte "tiggere" enn et samfunn som oppfordrer til vold og lynsjing. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 20. april 2017 Del Skrevet 20. april 2017 Når de utenlandske tiggerne bare lager problemer, hva er da galt med å jage dem ut av landet med balltre? Som sagt er jeg for å hjelpe de norske tiggerne med jobb og bolig så de får et verdig liv. Når det gjelder de utenlandske tiggerne får de søke hjelp i sitt eget land og av sin egen stat. Det skal tross alt være en grunn til at staten eksisterer. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 20. april 2017 Del Skrevet 20. april 2017 Men du leser jo ikke hva jeg skriver... De du jager ut med balltre, spytte og slå på er ikke funnet skyldige i noe kriminelt, og hvem som får svi er på nåde på dine fordommer og antagelser. Du skriver "vente og se", men alt du gir inntrykk for i resten av tråden er borgervern og lynsjing. Lenke til kommentar
Sir Skrevet 20. april 2017 Del Skrevet 20. april 2017 Kanskje problemet løses av seg selv: Tiggere drar fra Bergen - hevder de er utsatt for hets og vold etter NRK-dokumentar Tiggere i Bergen har blitt spyttet og sparket på etter NRKs tigge-dokumentar, hevder flere organisasjoner. Nå vil stadig flere fattige rumenere reise fra byen. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/tigging/tiggere-drar-fra-bergen-hevder-de-er-utsatt-for-hets-og-vold-etter-nrk-dokumentar/a/23978099/ Typisk bergensere. På hvilken måte? Å være ekle. Burde vært forbudt å være bergenser, de lager bare kvalm. Kriminelle er mange av dem også, også snakker de ikke norsk. Få dem ut! Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 20. april 2017 Del Skrevet 20. april 2017 Men du leser jo ikke hva jeg skriver... De du jager ut med balltre, spytte og slå på er ikke funnet skyldige i noe kriminelt, og hvem som får svi er på nåde på dine fordommer og antagelser. Du skriver "vente og se", men alt du gir inntrykk for i resten av tråden er borgervern og lynsjing. Etter hvordan jeg har tolket dette så er det tiggere som er problemet ifølge dokumentaren og tiggere som dermed jages. Så jeg ser ikke noe problem i dette. Tvert imot ser jeg det som høyst forståelig. Er det noen land du kommer på hvor kriminelle utlendinger er velkomne? Bortsett fra i de samme kriminelle miljøene da. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 20. april 2017 Del Skrevet 20. april 2017 Å være ekle. Burde vært forbudt å være bergenser, de lager bare kvalm. Kriminelle er mange av dem også, også snakker de ikke norsk. Få dem ut! Hadde vært interessangt med en seriøs kilde på den påstanden... Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 20. april 2017 Del Skrevet 20. april 2017 (endret) Etter hvordan jeg har tolket dette så er det tiggere som er problemet ifølge dokumentaren og tiggere som dermed jages. Så jeg ser ikke noe problem i dette. Tvert imot ser jeg det som høyst forståelig. Er det noen land du kommer på hvor kriminelle utlendinger er velkomne? Bortsett fra i de samme kriminelle miljøene da. Kriminelle rumenere er problemet, og jeg er ikke på noen måter uenig i at det må gjøres noe med slike folk. Men igjen så er det ikke tiggerne jeg diskuterte, men reaksjonen til disse bergenserne det skrives om, og reaksjonen din. Å demonisere tiggerne gjør ikke din handling noe bedre, spesielt ikke når du svarer på vinningskriminalitet med vold, og spesielt ikke når du dømmer tiggere til voldshandlinger basert på hva du antar er riktig. Handlingen er blind vold uansett hvordan du vrir og vender på det. Er dette også logikken med tiggeforbud? Anta at alle tiggere er kriminelle, lynsje de og tvinge de over til neste inntektskilde? Endret 20. april 2017 av Gavekort Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 20. april 2017 Del Skrevet 20. april 2017 Der er vi enige Gavekort, folk må synes hva de vil om tigging men å gå til angrep på noen er å gå for langt. Lenke til kommentar
Sir Skrevet 20. april 2017 Del Skrevet 20. april 2017 Å være ekle. Burde vært forbudt å være bergenser, de lager bare kvalm. Kriminelle er mange av dem også, også snakker de ikke norsk. Få dem ut! Hadde vært interessangt med en seriøs kilde på den påstanden... Det som er interessant er at du ikke ser dine egne fordommer mot tiggere. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 20. april 2017 Del Skrevet 20. april 2017 (endret) For å gjøre mitt standpunkt på saken litt klart så er jeg enig med det politiet sier i slutten av videoen, at fattige rumenere stort sett ikke har råd til å reise til Norge om de skal drive med lovlig tigging. Å stille tvil til tiggere på gaten er sunn skepsis, og slike kriminelle miljøer er et stort problem som utnytter og eroderer nordmenn sin godtro. Men jeg vet også at mine rettigheter er viktige, og det finnes ingen snarveier rundt rettsstaten om vi vil beholde den. Et hvert unntak vi lager vil være et hull i skipet, og kan disse kriminelle straffes uten en tilstrekkelig dom så har vi beveget oss milevis frem mot å kunne straffe deg uten en tilstrekkelig dom. Vi kan diskutere tiggeforbud og forbud mot prostitusjon, men alt dette vil medføre er at man rammer de svakeste i samfunnet, og flytter de kriminelle over til det neste beitet frem til denne whac-a-mole leken med våre friheter gjør oss slitne. Enten så må hele Europa jobbe sammen å slå ned på slike internasjonale gjenger, eller så må vi isolere oss fra Europa. Sistnevnte er en diskusjon i seg selv, og long story short så er jeg ikke særlig stor fan av å stenge grensene og avslutte et Europeisk samarbeid. Endret 20. april 2017 av Gavekort Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Etter hvordan jeg har tolket dette så er det tiggere som er problemet ifølge dokumentaren og tiggere som dermed jages. Så jeg ser ikke noe problem i dette. Tvert imot ser jeg det som høyst forståelig. Er det noen land du kommer på hvor kriminelle utlendinger er velkomne? Bortsett fra i de samme kriminelle miljøene da. Kriminelle rumenere er problemet, og jeg er ikke på noen måter uenig i at det må gjøres noe med slike folk. Men igjen så er det ikke tiggerne jeg diskuterte, men reaksjonen til disse bergenserne det skrives om, og reaksjonen din. Å demonisere tiggerne gjør ikke din handling noe bedre, spesielt ikke når du svarer på vinningskriminalitet med vold, og spesielt ikke når du dømmer tiggere til voldshandlinger basert på hva du antar er riktig. Handlingen er blind vold uansett hvordan du vrir og vender på det. Er dette også logikken med tiggeforbud? Anta at alle tiggere er kriminelle, lynsje de og tvinge de over til neste inntektskilde? Jeg synes reaksjonene er helt riktig med tanke på det som kommer fram om tiggerne. Men hvis du kan komme med et forslag til hvordan man leter seg fram til kun de tiggerne som er organiserte og står bak problemene så del det gjerne. Selv om jeg vil ha tiggerne vekk generelt. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Å være ekle. Burde vært forbudt å være bergenser, de lager bare kvalm. Kriminelle er mange av dem også, også snakker de ikke norsk. Få dem ut! Hadde vært interessangt med en seriøs kilde på den påstanden... Det som er interessant er at du ikke ser dine egne fordommer mot tiggere. Hvordan er det fordommer? Lenke til kommentar
afterall Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 (endret) Så all kriminalitet begått av tiggere er ikke forkastelig? Hvordan skal man bli kvitt problemet om man ikke forbyr tigging og kaster ut de utenlandske tiggerne? Når det gjelder de norske mener jeg de må få hjelp til å komme i gang med en jobb så de kan få en inntekt, et sted å bo og et verdig liv. Jeg mener ikke dette fordi jeg er rasist, men fordi det ikke er dette landets ansvar å ta seg av andre lands borgere. Og jeg er ikke for mye lover, regler og forbud. Tvert imot, jeg er for det nærmeste man kan komme anarki. Et anarki der staten enten krever at du er i jobb, eller at det er den samme statens oppgave å skaffe deg jobb? Jeg tror du må lese deg opp på hva anarki er. Endret 21. april 2017 av afterall 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Det må nok du. Anarki handler både om begrenset stat og ingen stat. Lenke til kommentar
afterall Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Det må nok du. Anarki handler både om begrenset stat og ingen stat. En stat som driver med slik "frihetsberøvelse" har da ingenting med anarkisme å gjøre? https://snl.no/anarkisme 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå