darkness| Skrevet 19. april 2017 Del Skrevet 19. april 2017 Høres ikke ut som han er klar til å være i et forhold. Han har nok lyst til å leve livet og utforske. Ikke kast bort tid og følelser på en gutt som ikke er verdt det. Dropp ham. Kanskje du møter en ny på arrangementet? 1 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 20. april 2017 Del Skrevet 20. april 2017 Hvis du er 15, så skal du ikke "tenke 10 år frem i tid". Du skal kose deg, eksperimentere, nyte og lære av erfaringene du gjør deg i årene fremover. Det kommer til å være ekstatisk lykkerus, og det kommer til å være sorg og tårer. Det er sånn livet er. Akkurat denne fyren her bør du kanskje droppe, siden det virker rimelig sannsynlig at dette her kommer til å bli mer sorg og tårer enn lykke, men poenget mitt er at det er ikke nå du bestemmer hvordan du skal ha det resten av livet så ikke la deg lamme av overanalysering. 1 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Hvis man overhodet ikke tenker litt frem i tid selv som ung, så er det derfor de ender opp på steder som det her og bér om hjelp. Det kan ikke bli ekte lykke hvis det ikke er trygge rammer. 1 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Hvis man overhodet ikke tenker litt frem i tid selv som ung, så er det derfor de ender opp på steder som det her og bér om hjelp. Det kan ikke bli ekte lykke hvis det ikke er trygge rammer. "Ekte lykke" er for det første en størrelse som er i konstant fluks, selv for oss godt voksne. Å se 10+ år frem i tid er meningsløst, da det ikke er mulig for noen av oss å vite hva livssituasjonen vår er da. For det andre så er tenårene tiden da man skal uredd kaste seg ut i ting, prøve og feile. Jeg sier ikke at man overhodet ikke skal tenke konsekvenser i det hele tatt, men ting som "ekte lykke" og "livslange forhold" er sånt som hemmer en og hindrer sunn utfoldelse i den alderen der. Gjør det som føles digg, dropp å gjøre det som ikke føles digg. Og hvis man ender opp med å måtte be om hjelp er det på ingen måte å ha feilet; det er sånn det skal være og sånt man vokser på. Ingen har noensinne sittet for seg selv og planlagt for absolutt alle eventualiteter og så hatt en dans på roser fullstendig uten problemer. Det det handler om, er å innse at man ikke kan planlegge seg til trygghet, og at livet handler om å tilpasse seg raskt til skiftende livssituasjoner og plutselige utfordringer. Og det er i TS' alder man begynner å tilegne seg disse ferdighetene. 1 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 (endret) Greit nok, jeg forstår hva du mener, og jeg vil heller ikke at ingen skal utforske livet!Men det blir som å gå tur i skogen. Hvis man går rett ut i et kratt, kan det hende du setter deg fast i det krattet. Samme gjelder med livet. Det kan være en fordel å ta en kikk på kartet av og til, for å se hvilken retning man går i, hvilke steder (muligheter) som finnes.Men hvis man -bare- skal følge kart hele livet, så blir det heller ingen utforskning eller spenning, og det er også essensielt for trivsel og personlig vekst.Så jeg kan akseptere en del av det du skriver. Endret 21. april 2017 av Taurean 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå