Gå til innhold

Hvordan forklare ovenfor en potensiell ny arbeidsgiver hvorfor jeg vil vekk fra min nåværende stilling?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor antyde bekymring, "baksnakke", klage på forholdene/sjefer/kollegaer osv til en mulig ny arbeidsgiver?

Ingenting positivt kan komme ut av det, i beste fall er det nøytralt, i verste fall teller det veldig negativt.

Hvorfor er du så opptatt av å ville snakke "dritt" om nåværende arbeid og arbeidsgiver til en mulig ny arbeidsgiver egentlig?

Jeg vil på ingen måte "snakke dritt" om min nåværende arbeidsgiver - jeg søker bare gjennomtenkte argumenter for å forklare hvorfor jeg vil vekk fra min nåværende stilling (som jeg selvsagt skal si er mer perfekt enn det som er tilfellet). 

Lenke til kommentar

For all del, snakk så mye dritt du bare vil, legg på ekstra om du vil også, det er ditt valg :)

Du har allerede fått tips til hva du kan si, du kan følge de eller finne på noe du selv mener høres lurt ut. Det virker jo som du er veldig innstillt på det sistnevnte, du får nesten bare bestemme selv hva du vil.

Lenke til kommentar

For all del, snakk så mye dritt du bare vil, legg på ekstra om du vil også, det er ditt valg :)

Du har allerede fått tips til hva du kan si, du kan følge de eller finne på noe du selv mener høres lurt ut. Det virker jo som du er veldig innstillt på det sistnevnte, du får nesten bare bestemme selv hva du vil.

Hvorfor skal du ha det til at man "snakker dritt" hvis en sier noe som helst? 

Hva er galt med et enkelt, diplomatisk svar på et spørsmål fra en ny arbeidsgiver. Man trenger ikke å ramse opp ei liste over ting en er misfornøyd med. Og legg gjerne til hva du likte med den gamle bedriften, så beholder man nok en god stemning på intervjuet.

Jeg vil tro at det i verste fall kan være litt negativt å si "nye utfordringer". Hvis din nye arbeidsgiver vet at gammel-bedriften har et veldig dårlig arbeidsmiljø, så kan han sjekke om du er åpen og ærlig, eller ikke. 

Edit: Jeg jobber som ingeniør/kontorrotte, så det kan hende ting er forskjellig i andre yrker.

Endret av Axefjord
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du minner meg om Gordon Ramsay .. Hvis du skal jobbe, må du tåle å bli behandlet som dritt hvis du skal få verdifull kunnskap. Forkastelig.

Lenke til kommentar

Ja, for å ikke snakke negativt om tidligere arbeidsgiver er det samme som å bli behandlet som dritt når man skal jobbe :nei:

Hvor mye negativt må man snakke om tidligere arbeidsgivere for at man ikke skal bli behandlet som en dritt på jobb?

Hjelper banning og skriking?

Begynner å stille meg tvilende til at du noen gang har hatt jobb...

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...