Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Utrivelig ekteskap


Anbefalte innlegg

Hva mener du med at ingen vil at du skal flytte? Hva skal de gjøre for at du får et lykkeligere liv? Skjønner at du er litt mindre deprimert da det å lufte seg hjelper, men hva skjer nå fremover? Kommer du tilbake til samme ulykkelige tralten du har beskrevet tidligere så blir det nok mye verre enn før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for godt svar. Vi har gått i terapi, det kom intet ut av det. Dette må jeg tenke på. Økonomien er bøygen her. Vi har mye gjeld på leiligheten. Så det blir ingen gevinst.

Hva mener du? At dere eventuelt må selge med tap?

 

Edit: Du skriver at dere vil sitte igjen med 200K ved salg. Hva er det å tenke på da? Kom deg ut av forholdet og selg boligen. Da har du litt "startkapital" også.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Det er klart at blokkeringsfunksjonen er god å ha, men vi øyner vel da litt bedre hvorfor din situasjon er uforandret over 30 år.

Hva mener du med det? Jeg forventer at du svarer på dette. Hva er galt med blokkering? Det har sikkert du også gjort. Hvorfor er min situasjon uforandret? Vet du noe som ikke jeg vet? 

Lenke til kommentar

 

Takk for godt svar. Vi har gått i terapi, det kom intet ut av det. Dette må jeg tenke på. Økonomien er bøygen her. Vi har mye gjeld på leiligheten. Så det blir ingen gevinst.

Hva mener du? At dere eventuelt må selge med tap?

 

Edit: Du skriver at dere vil sitte igjen med 200K ved salg. Hva er det å tenke på da? Kom deg ut av forholdet og selg boligen. Da har du litt "startkapital" også.

 

Det blir ikke mye igjen etter salg, for å si det slik. 

Lenke til kommentar

200k = 200 000. Du nevnte vel tidligere at dere sitter igjen med 200 000 kr hvis dere selger. "k" betyr kilo, dvs. 1 000. Som i f.eks. km = 1 000 m og kg = 1 000 g.

Det var oppklarende, aldri sett det på trykk før. 200000 er vel det fruen skal ha. Jeg får råd til et telt og fire bokser hermetikk. Nei, dette går veien. 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det går vel begge veier, hvis to er gift, uansett hvem som eier ressursene, så skal de deles på to? Det er vel noe som heter særeie. Men da får vel ikke du halvparten av gjelden, da skal vel den som har særeie også ta hele gjelden om det blir gjeld etter salg?

 

Ser ikke ut som at du kan tape på det her uansett hvilken vei det går. Om du havner i null, så har du jo trygd eller hva enn inntekt du har, og dét holder til en leilighet og frihet... hvis det er dèt du vil.

Lenke til kommentar

 

Det er klart at blokkeringsfunksjonen er god å ha, men vi øyner vel da litt bedre hvorfor din situasjon er uforandret over 30 år.

Hva mener du med det?

 

Hvis du blokkerer folk som i utgangspunktet forsøker å hjelpe deg, da begynner man å se hvorfor ingenting har skjedd med din situasjon over 30 år.

 

Jeg forventer at du svarer på dette.

Beklager. Så det ikke før nå.

 

Hva er galt med blokkering?

Ingenting, i seg selv. Men her forsøker folk gi deg råd og hjelp. Noen er litt mer brutale enn andre, og ikke alle er like veltalende, men de mener vel.

Og ofte er det rett og slett misforståelser grunnet at det er masse vi andre ikke vet om din situasjon.

 

Det har sikkert du også gjort.

Aldri.

 

Hvorfor er min situasjon uforandret? Vet du noe som ikke jeg vet?

Kanskje dårlig ordvalg. Men du skrev selv at du har vært i denne situasjonen i 30 år. At du ikke vil kalle det "uforandret" er kun ordkløveri.

 

Jeg ønsker deg alt godt i denne vanskelige situasjonen, men når du spør folk om råd og du skyter dem ned for å gjøre det på feil måte, slikt kan ofte gjøre at de sier noe til deg som gjør at du blokkerer dem.

Og om det er løsningen når ting ikke blir slik du ville, da skjønner jeg at - for ikke å si "uforandret - du sitter i en vedvarende situasjon over 30 år.

Du virker meget uvillig til å gjøre egne endringer. Så langt er det eneste du har villet forsøke er å fortelle andre (din familie) hvordan de skal forandre seg slik at det blir bedre for deg.

Dette er hva de som gir deg råd i denne diskuisjonen har skjønt, og de gir deg tips på hva du kan gjøre. Men - jeg begynner å mistenke at du egentlig startet denne tråden, kanskje utilsiktet, for å få råd om hvordan du kan få din familie til å gjøre ting bedre for deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg takker for alle svar, og håper på flere innspill. Vi deler på gjelda tenker jeg. Ingen av oss greier å sitte med leiligheten, hvis det blir brudd. Får bare håpe prisene stiger så vi får et overskudd. Men dette er en uhyre krevende situasjon. Unner ikke min verste fiende å ha det slik. Jeg jobber hver dag for en løsning. Hun går av om to år, da må vi være sammen hele døgnet. Jeg grøsser ved tanken. Gruer meg. Jeg gjør dette ikke for meg som en hevder,. han har ingen innsikt i dette. Tråden ble startet for å belyse et alvorlig problem, som sikkert mange flere en meg er oppe i. Jeg har gjort endringer. Mer får jeg ikke gjort nå. 

Lenke til kommentar

 

 

Det er klart at blokkeringsfunksjonen er god å ha, men vi øyner vel da litt bedre hvorfor din situasjon er uforandret over 30 år.

Hva mener du med det?

 

Hvis du blokkerer folk som i utgangspunktet forsøker å hjelpe deg, da begynner man å se hvorfor ingenting har skjedd med din situasjon over 30 år.

 

Jeg forventer at du svarer på dette.

Beklager. Så det ikke før nå.

 

Hva er galt med blokkering?

Ingenting, i seg selv. Men her forsøker folk gi deg råd og hjelp. Noen er litt mer brutale enn andre, og ikke alle er like veltalende, men de mener vel.

Og ofte er det rett og slett misforståelser grunnet at det er masse vi andre ikke vet om din situasjon.

 

Det har sikkert du også gjort.

Aldri.

 

Hvorfor er min situasjon uforandret? Vet du noe som ikke jeg vet?

Kanskje dårlig ordvalg. Men du skrev selv at du har vært i denne situasjonen i 30 år. At du ikke vil kalle det "uforandret" er kun ordkløveri.

 

Jeg ønsker deg alt godt i denne vanskelige situasjonen, men når du spør folk om råd og du skyter dem ned for å gjøre det på feil måte, slikt kan ofte gjøre at de sier noe til deg som gjør at du blokkerer dem.

Og om det er løsningen når ting ikke blir slik du ville, da skjønner jeg at - for ikke å si "uforandret - du sitter i en vedvarende situasjon over 30 år.

Du virker meget uvillig til å gjøre egne endringer. Så langt er det eneste du har villet forsøke er å fortelle andre (din familie) hvordan de skal forandre seg slik at det blir bedre for deg.

Dette er hva de som gir deg råd i denne diskuisjonen har skjønt, og de gir deg tips på hva du kan gjøre. Men - jeg begynner å mistenke at du egentlig startet denne tråden, kanskje utilsiktet, for å få råd om hvordan du kan få din familie til å gjøre ting bedre for deg.

 

Ja jeg blokkerer de som er ufine og bare gjør narr av meg. Det er noen slike eksempler. Det skjønner du sikkert. Ingen liker å bli gjort narr av. 

Lenke til kommentar

Jeg takker for alle svar, og håper på flere innspill. Vi deler på gjelda tenker jeg. Ingen av oss greier å sitte med leiligheten, hvis det blir brudd. Får bare håpe prisene stiger så vi får et overskudd

Hvis dere deler på gjelda, deler dere også på eiendelen(med mindre hun har skutt inn EK dere har kontrakt på) - hvis dere sitter igjen med 200k, skal du altså ha 100k, noe som er nok til depositum og møbler til en fin leieleilighet. Hvis ikke du har annen forbruksgjeld ser jeg ikke noen grunn til å bruke økonomi som en grunn til å bli i situasjonen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...