Jola Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 (endret) Hei Har nylig anskaffet Canon MVX100i, men jeg har støtt på et problem. Det virker som jeg ikke har programvaren eller driverene som trengs. Det går helt greit å overføre bilder fra minnekortet, via USB, men når vi skal koble til FireWire kabelen vil ikke noe fungere. Kameraet ser ikke ut til å reagere på noe, er dette normalt. Det ser heller ikke ut til at riktige drivere eller programmer følger med. Er det noen som har noen erfaring med kameraet som kan fortelle oss hvilken programvare som skal følge med, og hvordan vi kan rette opp problemet vårt? Med forhånd takk. Endret 4. desember 2003 av Jola Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Kan du fortelle litt. Har du win XP? Da skal den finne de fleste driverene du trenger. Hvilken firewirekort har du? Kan dette være noe galt med? Er det kanskje innebygd? Har du testet i Windows moviemaker? Lenke til kommentar
Drunne Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Hei Har nylig anskaffet Canon MVX100i, men jeg har støtt på et problem. Det virker som jeg ikke har programvaren eller driverene som trengs. Det går helt greit å overføre bilder fra minnekortet, via USB, men når vi skal koble til FireWire kabelen vil ikke noe fungere. Kameraet ser ikke ut til å reagere på noe, er dette normalt. Det ser heller ikke ut til at riktige drivere eller programmer følger med. Er det noen som har noen erfaring med kameraet som kan fortelle oss hvilken programvare som skal følge med, og hvordan vi kan rette opp problemet vårt? Med forhånd takk. Har du installert programvaren som fulgte med kameraet? Har du installert videoredigeringsprogram? Hvis du har gjort dette, så skulle du i teorien bare gi gass! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Det følger ikke med videoredigeringsutstyr/programvare i pakken med kameraet. Du må også ha firewire kort i PC'n, og ha installert driverne som fulgte med dette kortet. Hvis du har gjort dette, og har Windows XP, så kan du prøve det i Windows Movie Maker. Hvis du ikke har Windows XP, må du skaffe deg ett program. Pinnacle Studio 8 skal være ett greit program for nybegynnere, mens Premiere passer bedre for mer avanserte. Kameraet må også stå i "play/vcr" modus, og enkelte problemer kan løses om kameraet kobles til PC'n og slås på (i play/vcr) FØR Windows bootes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå