Gå til innhold

Er R1 matte bedre egnet enn (S1+S2 matte) Hvis jeg vil bli en programvareutvikler?


Anbefalte innlegg

Drar til forsvaret imorgen, og vil benytte meg av kurstilbudene de har.

De har kursing for både R1 og S1+S2, men på ulike steder, så prøver å finne ut hvilke av disse jeg kommer til å få mest bruk for med tanke på at jeg skal studere  Programmering [spill | Applikasjoner] på NTNU Gjøvik.

Hadde Matte 1P-Y og 2P-Y i vgs, og havnet på karakteren 4. Men er en del år siden, så jeg husker nok ikke no særlig mye av dette.

Må bare beklage hvis det er ett dumt spørsmål, kansje det ikke har noe å si i det hele tatt, men vil helst spørre.


Takk for svar på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Drar til forsvaret imorgen, og vil benytte meg av kurstilbudene de har.

 

De har kursing for både R1 og S1+S2, men på ulike steder, så prøver å finne ut hvilke av disse jeg kommer til å få mest bruk for med tanke på at jeg skal studere  Programmering [spill | Applikasjoner] på NTNU Gjøvik.

 

Hadde Matte 1P-Y og 2P-Y i vgs, og havnet på karakteren 4. Men er en del år siden, så jeg husker nok ikke no særlig mye av dette.

 

Må bare beklage hvis det er ett dumt spørsmål, kansje det ikke har noe å si i det hele tatt, men vil helst spørre.

 

Takk for svar på forhånd!

Glemte å si at jeg ikke skal fordype meg i spill, men bare applikasjoner.

Lenke til kommentar

Opptakskrav: Generell studiekompetanse + R1 (S1 og S2) eller realkompetanse + R1 (S1 og S2)

 

S1+S2 er lettere, og vil gi 1 studiepoeng, imotsetning til R1 som bare gir 0.5, men samtidig så vil du ikke kunne ta R1+R2 fag uten å ta R1 først (slik jeg har skjønt det).

 

R1 inneholder elementer som er mer nyttig for faget, men vil du bare inn på det studiet, så ta S1+S2 da det er lettest, og best utbytte på kort sikt.

Endret av stelar7
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opptakskrav: Generell studiekompetanse + R1 (S1 og S2) eller realkompetanse + R1 (S1 og S2)

 

S1+S2 er lettere, og vil gi 1 studiepoeng, imotsetning til R1 som bare gir 0.5, men samtidig så vil du ikke kunne ta R1+R2 fag uten å ta R1 først (slik jeg har skjønt det).

 

R1 inneholder elementer som er mer nyttig for faget, men vil du bare inn på det studiet, så ta S1+S2 da det er lettest, og best utbytte på kort sikt.

Velger å ta det som er mest nyttig for faget.

 

Har du noen tips til forberedelser til R1 matte? holder 2P-Y for å forstå innholdet i R1?

 

Eller burde jeg skaffe meg en annen mattebok først, før jeg prøver å lære meg R1?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...