Gå til innhold

Den store Windows-oppdateringen slippes bare til noen Windows-mobiler

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Hvis de har forka nå, så virker det som de gitt opp samme kodebase... Har de gitt opp samme kodebase, er Windows på telefoner dødsdømt.

Microsoft har gitt opp prosjekt mobile phone for lenge siden. Bare die hard fans som ikke vil innse det ennå. Jeg var en av dem, men har nå gitt opp å vente på det store revolusjonerende som "skal komme til neste år".

Lenke til kommentar

Microsoft har gitt opp prosjekt mobile phone for lenge siden. Bare die hard fans som ikke vil innse det ennå. Jeg var en av dem, men har nå gitt opp å vente på det store revolusjonerende som "skal komme til neste år".

Jeg er ikke die-hard fan, jeg er ikke engang fan, men jeg holder det fortsatt for sannsynlig at mobilmarkedet er for stort og saftig til at Microsoft kan gi det opp dersom de fortsatt ønsker å eksistere.

Lenke til kommentar

hva er det man forventer egenlig ?

At man skal springe til butikken å kjøper den nyeste tellefon hvert år

Skal man virkelig tvinges til å kjøpe ny telfon så ofte fordi opgradringen ikke virker ?

Det jeg synes er problematisk med android eksempelvis, som mange er brukere av, det er at Google lar produsentene lage all slags ekstralag.

Gi oss heller en mobil som har et samstemt og ensrettet OS, og la heller produsentene måtte skreddersy sine bling-bling greier mer som en App-tilnærming. Slik at de må vedlikeholde appen sin framfor at det skal penetrere så dypt som det gjør i dag, hvor brukeren ofte aldri får en ordentlig sikkerhetsoppdatering. La heller Google rulle ut sikkerhetsoppdateringene. Også får heller skallene føye seg med sine oppdateringer oppå der.

Lenke til kommentar

Hvis de har forka nå, så virker det som de gitt opp samme kodebase... Har de gitt opp samme kodebase, er Windows på telefoner dødsdømt.

Det kan hende de har gitt opp phone hardware, men hvordan får du påstanden din om at 'MS har gitt opp' til å rime med at MS faktisk releaser  W10 Creators Update for phones neste uke?

Alt tyder på at de ser (evt. leter etter) en eller annen fremtid for W10 på ARM-basert hardware og at det derfor kan ha en misjon å holde liv i W10 for disse plattformene. (Uansett hva brukere og andre potensielle kunder måtte mene om de produktene med W10 Mobile som tilbys i dag.)

Forøvrig, alle phones som kjører W10 Anniversary Update dag, men som ikke vil få Creators Update, vil fortsatt bli oppdatert en stund framover. (Inntil neste 'Update' blir released?)

Lenke til kommentar

Når ingen andre heller satser på hardware er det det samme som å ha gitt opp.

Jeg tviler ikke på at MS ønsker å lykkes med egen mobilplattform, men det ser virkelig ikke ut som de prøver.

Skulle de fått det til hadde det krevet en hel ekstrem satsning. Hadde de villet det kunne de solgt MS-brandet iPhone/Galaxy-nivå hardware for et par tusenlapper eller mindre. I stedet velger de å pine plattformen sakte til døde. Er det i det hele tatt mulig å få kjøpt en Windowstelefon i dag? MS har ingen i sin onlinestore. Ikke Komplett heller. Elkjøp har en 950 i en butikk i Trondheim. That is an ex platform.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Når ingen andre heller satser på hardware er det det samme som å ha gitt opp.

Jeg tviler ikke på at MS ønsker å lykkes med egen mobilplattform, men det ser virkelig ikke ut som de prøver.

Skulle de fått det til hadde det krevet en hel ekstrem satsning. Hadde de villet det kunne de solgt MS-brandet iPhone/Galaxy-nivå hardware for et par tusenlapper eller mindre. I stedet velger de å pine plattformen sakte til døde. Er det i det hele tatt mulig å få kjøpt en Windowstelefon i dag? MS har ingen i sin onlinestore. Ikke Komplett heller. Elkjøp har en 950 i en butikk i Trondheim. That is an ex platform.

HP selger Windows telefoner i Norge. 

http://www8.hp.com/no/no/products/tablets/product-detail.html?oid=12616704&jumpid=reg_r1002_nono_c-001_title_r0003#!tab=features

Var tilgjengelig på Komplett for ikke så lenge siden, men de er nå utsolgt der, så noen kjøper fremdeles Windows telefoner.

HP har vist frem en kommende Windows telefon også, så det ser ikke ut til at de har gitt seg helt.

Alcatel lanserte en telefon ved årsskiftet, så det er ikke helt dødt.

Lenke til kommentar

Gjør de? Jeg ser ingen bestillingsknapp og "finn forhandler"-knappen fører til en feilmelding.

Det er sikkert mulig å grave frem en nettbutikk som selger en modell, men det er jo ingen satsing det.

Men altså, om man faktisk mener Microsoft satser på mobiltelefon-os er det neppe noe jeg kan si som overbeviser om det motsatte.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Gjør de? Jeg ser ingen bestillingsknapp og "finn forhandler"-knappen fører til en feilmelding.

Det er sikkert mulig å grave frem en nettbutikk som selger en modell, men det er jo ingen satsing det.

Men altså, om man faktisk mener Microsoft satser på mobiltelefon-os er det neppe noe jeg kan si som overbeviser om det motsatte.

Du påstår at det ikke er mulig å kjøpe, men du kan grave frem 8 butikker på Prisguiden her på tek.no som har Elite X3 på lager.

Ser du på listen over de telefonene som blir oppdatert ble 6 av de lansert i 2016 og produsert av 5 forskjellige leverandører.

I tillegg er det lansert minst 1 nettbrett med Windows 10 Mobile i 2016.

Hva Microsoft kommer til å gjøre med Windows 10 Mobil vet jeg ikke, og det er godt mulig du en dag vil få rett i dine ønsker og drømmer om at Windows skal forsvinne. Men jeg kommer ikke til å tillegge dine synsinger særlig vekt, siden du gang på gang kommer med ganske bombastiske uttalelser om Microsoft som bommer totalt med virkeligheten.

Lenke til kommentar

Var ikke hele poenget at mobile og desktop skulle være på samme kodebase?

Det er litt vanskelig å si hva som ligger bak, men Windows 10 mobile er ikke lenger på Redstone 3, men en ny som heter Feature 2.

Det er mange spekulasjoner og rykter, hvorav noen går på at W10m er dødsdømt. Men det virker ikke som at dette er tilfellet, og ingen kilder knyttet til MS hinter om at dette er tilfellet.

Noen hevder at dette er midlertidig og at grenene skal samles igjen, slik at dette skillet bare er av praktiske årsaker under utviklingen frem mot Redstone 3.

Andre mener som jeg skrev at MS jobber mot W10 for ARM med CShell. Mobiltelefonene og datamaskinene kjører i dag samme kjerne og baserer seg på de samme UWP applikasjonene, men mobiltelefonene har eget shell, Windows 10 mobile shell. CShell er et felles shell for alle W10 devicer som kan skalere til alle formfaktorer og skjermstørrelser. Derfor er det ting som tyder på at W10m shell vil fases ut en eller annen gang i og med at det ikke behøves, og det vil da kunne være naturlig at utviklingen av Mobile Shell holdes separat fra CShell for å støtte dagens mobiler. Om denne forken av W10m utviklingen er en del av denne planen blir også ren spekulasjon.

Jeg håper MS fortsetter med Windows mobiltelefoner, og at W10m utviklingen fortsetter. Men det er helt OK for min del at hovedfokus ligger på W10 for ARM og CShell så lenge det fokuset også innebærer enheter som i praksis er mobiltelefoner. MS satser ganske tungt på dette, med W10 på PC som før, og så x86 baserte tablet maskiner som Surface, og nå ganske snart ARM baserte W10 enheter som i praksis kan være alt fra laptop til tablet, og mobiler. Videre slipper de Cloud OS, som vil være en UWP plattform.

Alt dette er enheter som stadig øker i popularitet, spesielt om man tar med HW fra andre leverandører, og MS Store vil bli mer aktuelt for hver dag etter hvert som konsumentbrukermassen kommer inn på disse enhetstypene. Dette er en mer plausibel UWP strategi for MS enn de har klart å få til med mobil, men hele konseptet UWP tilsier at om MS lykkes med disse devicekategoriene og folks bruk av UWP på dem, så vil det ikke være unaturlig å holde konseptet Windows mobiler i live selv om MS jobber i motbakke.

Det mange Windows-brukere irriterer seg mye over er mangelen på informasjon, og tilsynelatende stillhet fra MS. Hva dette betyr, også sett opp mot denne forken, er vanskelig å si. Det kan være at MS selv ikke helt vet enda, eller at de holder kortene tett til brystet frem til de mener de har et helhetlig Windows konsept som kan være solid nok til at utviklere tørr satse på plattformen. 

Det er ikke lenge til neste build. Vi vet at MS har gjort veldig mye målrettet mot mobile devicer i flere formfaktorer. Kanskje røper de litt mer da.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du påstår at det ikke er mulig å kjøpe, men du kan grave frem 8 butikker på Prisguiden her på tek.no som har Elite X3 på lager.

Ser du på listen over de telefonene som blir oppdatert ble 6 av de lansert i 2016 og produsert av 5 forskjellige leverandører.

I tillegg er det lansert minst 1 nettbrett med Windows 10 Mobile i 2016.

Hva Microsoft kommer til å gjøre med Windows 10 Mobil vet jeg ikke, og det er godt mulig du en dag vil få rett i dine ønsker og drømmer om at Windows skal forsvinne. Men jeg kommer ikke til å tillegge dine synsinger særlig vekt, siden du gang på gang kommer med ganske bombastiske uttalelser om Microsoft som bommer totalt med virkeligheten.

Bommer? Det går jo akkurat som jeg (og de fleste andre) har spådd. Hva er markedsandelen i dag? Er den større enn på samme tid i fjor?

Lenke til kommentar

Det er litt vanskelig å si hva som ligger bak, men Windows 10 mobile er ikke lenger på Redstone 3, men en ny som heter Feature 2.

Det er mange spekulasjoner og rykter, hvorav noen går på at W10m er dødsdømt. Men det virker ikke som at dette er tilfellet, og ingen kilder knyttet til MS hinter om at dette er tilfellet.

Noen hevder at dette er midlertidig og at grenene skal samles igjen, slik at dette skillet bare er av praktiske årsaker under utviklingen frem mot Redstone 3.

Andre mener som jeg skrev at MS jobber mot W10 for ARM med CShell. Mobiltelefonene og datamaskinene kjører i dag samme kjerne og baserer seg på de samme UWP applikasjonene, men mobiltelefonene har eget shell, Windows 10 mobile shell. CShell er et felles shell for alle W10 devicer som kan skalere til alle formfaktorer og skjermstørrelser. Derfor er det ting som tyder på at W10m shell vil fases ut en eller annen gang i og med at det ikke behøves, og det vil da kunne være naturlig at utviklingen av Mobile Shell holdes separat fra CShell for å støtte dagens mobiler. Om denne forken av W10m utviklingen er en del av denne planen blir også ren spekulasjon.

Jeg håper MS fortsetter med Windows mobiltelefoner, og at W10m utviklingen fortsetter. Men det er helt OK for min del at hovedfokus ligger på W10 for ARM og CShell så lenge det fokuset også innebærer enheter som i praksis er mobiltelefoner. MS satser ganske tungt på dette, med W10 på PC som før, og så x86 baserte tablet maskiner som Surface, og nå ganske snart ARM baserte W10 enheter som i praksis kan være alt fra laptop til tablet, og mobiler. Videre slipper de Cloud OS, som vil være en UWP plattform.

Alt dette er enheter som stadig øker i popularitet, spesielt om man tar med HW fra andre leverandører, og MS Store vil bli mer aktuelt for hver dag etter hvert som konsumentbrukermassen kommer inn på disse enhetstypene. Dette er en mer plausibel UWP strategi for MS enn de har klart å få til med mobil, men hele konseptet UWP tilsier at om MS lykkes med disse devicekategoriene og folks bruk av UWP på dem, så vil det ikke være unaturlig å holde konseptet Windows mobiler i live selv om MS jobber i motbakke.

[...]

En midlertidig fork, hvis den er midlertidig, betyr jo lite i det store bildet. Det er kun dersom de har avgjort at de likevel ikke skal ha samme kodebase at det betyr noe. Det sies at Windows skal støtte x86 win32-apper på ARM. Gode greier - men ikke la kodebasene skli fra hverandre. Microsoft kan ikke til å lage et nytt Android eller IOS nå, det er ti år for sent. Deres eneste fortrinn på noe som helst vis er at de allerede har Windows å bruke som utgangspunkt.

Hvis de forker og krymper Windows som de har gjort med de fleste versjoner siden CE, får man et mindreverdig produkt i forhold til fullverdig Windows, som de starter på scratch hver gang de forker fra desktop-OSet. Det er ikke godt nok, de kan ikke binde til seg utviklere og brukere på den måten. 

Beslutningen om felles kodebase er derfor det eneste jeg mener de har gjort riktig på mobil plattform siden de sendte Elop på patentraid i Finland. Synd om de ikke står bak den avgjørelsen heller.

Jeg ser du trekker inn håp. Jeg håper også at Microsoft fortsetter å satse i mobilsegmentet. Bare ikke at de faller tilbake til å lage et OS tilpasset mobil - og forsøke på nytt hvert fjerde år -  i stedet for å gjøre hoved-OSet mer tilpasningsdyktig. CloudOS kunne jeg ikke brydd meg mindre om. Det er på lista sammen med netbooks og chromebook over lettvektere, produkter som av en eller annen uforståelig grunn skal erstatte bedre produkter.

Jeg håper på at det er en midlertidig eller delvis fork, jeg. Og jeg håper på at det blir bare mindre og mindre forskjell mellom Windows 10 og Windows 10 for mobile. Enn så lenge så håper jeg på en verdig arvtaker til Android, og den lar vente på seg. Jeg tror ikke W10m noen gang blir det, ikke dersom "m"-delen betyr annen, "miniversjon" kodebase. Det er fin-fint om de jobber på bedre mobilt shell... Men jeg tar gjerne i mot det mobile skallet som alternativt skall* på fullgod PC-versjon av Windows, jeg. Har sagt det før, og sier det gjerne igjen: det som skal til for at jeg kjøper Windows-telefon er at jeg kan få en 5-toms Surface Pro som kan kjøre x86-programvare.

* Ikke bare på mobiler heller. Bare bygg skallet og ikke diktér hvilke enheter som skal få bruke det... Nå er det jo samme skjermoppløsning på mobiler og PC-skjermer også.... La brukeren velge om han vil ha et superraskt 24" mobiltelefonUI på veggen i stua, leselig fra andre siden av rommet... ;-B

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Bommer? Det går jo akkurat som jeg (og de fleste andre) har spådd. Hva er markedsandelen i dag? Er den større enn på samme tid i fjor?

Du traff jo blink med spådommen din: " Er det i det hele tatt mulig å få kjøpt en Windowstelefon i dag?"

Eller spådommen din: "Når ingen andre heller satser på hardware er det det samme som å ha gitt opp."

Toppmodellen man kan skaffe med Windows 10 Mobile var bare på lager i 8 butikker, og det var jo bare 5 forskjellige selskaper som ga ut Windows 10 Mobile telefoner i 2016.

Markedsandelen er sikkert like lav som på samme tid som i fjor, tilnærmet 0.

Det har ingen ting med at du blåser ut påstander som er faktisk feil. Og dette er ikke den første tråden du hiver ut slik unn viten tullball.

Jeg snakker ikke om synsing din om W10M, synse kan du gjøre så mye du vil.

Og ikke for å snakke om vittighetene dine: "Dårlig gjort av Microsoft å la flere hundre brukere i stikken! "

Men jeg skal vel tro deg, at du treffer på den uttalelsen også.

Lenke til kommentar

Jeg har lyst å svare på denne også, jeg. :)

Microsoft har ingenting å selge i år. Og da mener jeg ikke at det mangler fysiske produkter, men at den Windowsen vi har i dag ikke er god nok for å være det folk skal bruke hver dag på mobilen.

For to-tre år siden hadde de heller ingenting å selge. Operativsystemet var ikke mer attraktivt da enn nå. Men da var det nytt og de pusha på for å se om det var salgbart. De fikk det ikke til.

Nå pusher de ikke. Men det trenger ikke bety at de har gitt opp, som du sier. Jeg kan nesten ikke engang forstå at folk mener de kan gi opp. De må knekke et nytt marked hvis de skal fortsette å eksistere, de er for store/dyre i drift til å kunne leve videre på Office på Android/Web og stadig eldre PCer.

Så hvorfor pusher de ikke nå? Jeg tror de gjør det Microsoft tradisjonelt alltid gjør. Aksepterer at nåværende mobil-OS ikke selger, og jobber videre på neste versjon.

Det betyr ikke at de kommer til å lykkes neste gang. Men jeg er overbevist at de kommer til å fortsette å prøve. De har da aldri latt nederlag på mobilmarkedet stoppe nye forsøk.

Det er lett å spå at de vil feile igjen. Det er mye modigere (og pinligere, må sies) å spå som Serpentbane gjør gang på gang, å spå at de vil lykkes. Men hvem vet, plutselig en dag kan han ha rett, og de får til noe bra. Det hadde egentlig vært en gladnyhet også.

(Jeg tror ikke dog det er sannsynlig. Det jeg ønsker meg er som sagt en femtoms Surface Pro, og det får jeg jo ikke. Det er 10 år for sent å lage et OS som konkurrerer med IOS og Android. Det neste OS som vil passere 10% markedsandel må ha noe nytt. Og det "noe" er AI og/eller et OS som ikke er skjermsentrisk. Og hvem jobber med dette nå? Vel, Amazon har Alexa og er kanskje ett steg lengre unna touch-avhengighet, men mangler skjerm og mobilitet. Google, Apple og nå nylig Samsung er på full fart mot talestyrte assistenter på mobile enheter. Microsoft er flere steg bak og tilbyr såvidt det er Cortana for Android. Men skal noen velte Android så er det ikke nok med enda et touchbasert OS og en enkelt Siri/Cortana/OK Google-app. Disse må merges. Smarthjemmet og smartmobilen må være ett felles økosystem, og det er smarthjemmet som har det største potensialet for å virkelig bli det neste store, økonomisk sett. Og alt jeg ser tyder på at det er Google selv, samt Samsung, som jobber mot dette målbildet. Apple holder som vanlig sine kort skjult. Microsoft som kun har én fordel, og det er at alle kjenner Windows, må som vanlig jobbe seg baklengs inni framtiden, og diller fortsatt med å lage et skall som funker for små touchskjermer. Det samme som Nokia plagdes med i sin tid, just sayin'. De kommer til å være minst to til fire år for sen til smarthjem-revolusjonen. Og da mister de - som vanlig - sin beste sjanse til mobilmarkedet samtidig.)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Microsoft skal selge Androidtelefoner i Microsoft Store. SÅ MYE satser de på Windows Phone.

Det reklameres ikke for Windows Phone. Ikke for telefoner med Windows Phone. et er snart ikke mulig å få kjøpt telefoner med Windows Phone fordi med unntak av HP og noen Japanske merker er det snart ingen som lager det.

Og halvparten av de som har en Windows Phone telefon nå har fått vite at de ikke får oppgraderingen som kommer nå.

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
Lenke til kommentar

[...]

En midlertidig fork, hvis den er midlertidig, betyr jo lite i det store bildet. Det er kun dersom de har avgjort at de likevel ikke skal ha samme kodebase at det betyr noe. Det sies at Windows skal støtte x86 win32-apper på ARM. Gode greier - men ikke la kodebasene skli fra hverandre. Microsoft kan ikke til å lage et nytt Android eller IOS nå, det er ti år for sent. Deres eneste fortrinn på noe som helst vis er at de allerede har Windows å bruke som utgangspunkt.

Hvis de forker og krymper Windows som de har gjort med de fleste versjoner siden CE, får man et mindreverdig produkt i forhold til fullverdig Windows, som de starter på scratch hver gang de forker fra desktop-OSet. Det er ikke godt nok, de kan ikke binde til seg utviklere og brukere på den måten. 

Beslutningen om felles kodebase er derfor det eneste jeg mener de har gjort riktig på mobil plattform siden de sendte Elop på patentraid i Finland. Synd om de ikke står bak den avgjørelsen heller.

Jeg ser du trekker inn håp. Jeg håper også at Microsoft fortsetter å satse i mobilsegmentet. Bare ikke at de faller tilbake til å lage et OS tilpasset mobil - og forsøke på nytt hvert fjerde år -  i stedet for å gjøre hoved-OSet mer tilpasningsdyktig. CloudOS kunne jeg ikke brydd meg mindre om. Det er på lista sammen med netbooks og chromebook over lettvektere, produkter som av en eller annen uforståelig grunn skal erstatte bedre produkter.

Jeg håper på at det er en midlertidig eller delvis fork, jeg. Og jeg håper på at det blir bare mindre og mindre forskjell mellom Windows 10 og Windows 10 for mobile. Enn så lenge så håper jeg på en verdig arvtaker til Android, og den lar vente på seg. Jeg tror ikke W10m noen gang blir det, ikke dersom "m"-delen betyr annen, "miniversjon" kodebase. Det er fin-fint om de jobber på bedre mobilt shell... Men jeg tar gjerne i mot det mobile skallet som alternativt skall* på fullgod PC-versjon av Windows, jeg. Har sagt det før, og sier det gjerne igjen: det som skal til for at jeg kjøper Windows-telefon er at jeg kan få en 5-toms Surface Pro som kan kjøre x86-programvare.

* Ikke bare på mobiler heller. Bare bygg skallet og ikke diktér hvilke enheter som skal få bruke det... Nå er det jo samme skjermoppløsning på mobiler og PC-skjermer også.... La brukeren velge om han vil ha et superraskt 24" mobiltelefonUI på veggen i stua, leselig fra andre siden av rommet... ;-B

Merk at jeg ikke skriver at de slutter med felles kodebase. Windows 10 OneCore deles mellom Windows 10 og Windows 10 mobile. W10m er et eget shell for mobil som ligger på toppen av den felles kjernen.

Nå jobber imidlertid MS med CShell og W10 for ARM. Der er fremdeles samme OneCore, men i stede for å fortsette W10 mobile shell så får alle Windows 10 OS ett felles shell, CShell.

Det som cases ut er altså det som skiller mobilversjonen av W10 fra desktop. Denne erstattes så av en felles komponent. MS gjør altså akkurat det du etterspørr. De lager ett felles OS for alle devicetyper.

Dette betyr at Windows 10 mobile shell må fases ut. Noen spekulerer altså på om dette er grunnen til at W10m får sin egen fork. Om dette betyr at ingen av dagens mobiler får CShell er umulig å si.

Lenke til kommentar

Det hadde vært flott med en tredje skikkelig konkurrent på mobil, men ms har tydeligvis bestemt seg for at den ikke vil komme derfra.

Om man ser på det MS har ruttet med i det siste, som ikke omtales her på Tek, så tror jeg ikke dette stemmer. MS har imidlertid tatt et lite steg tilbake, og nøyaktig hva som kommer er vanskelig å spå. Man kan imidlertid se på hva de allerede har gjort, hva de tilsynelatende forsøker å gjøre akkurat nå, og gjøre noen gjetninger.

Har MS sluttet utviklingen av W10m? Nei, det kommer stadig feilrettinger og forbedringer, men det er ikke kjempe store fremskritt. De har heller ikke lansert nye enheter selv, og det er ganske få 3. parts leverandører på disse breddegrader.

Men MS jobber hardt med W10 på mobile enheter. Hva mobile enheter er gjenstår å se. Men de har allerede vist fram W10 for ARM og CShell, samt en tilsynelatende effektiv Win32 emulator. Samtidig jobber de nå ganske aktivt mot utviklere for å få fokus på UWP plattformen.

Så hvorfor snakker ikke MS om mobil. Det er ikke noe poeng, og fremhever bare at de er i en vanskelig situasjon. De gjør det imidlertid veldig bra på W10 tablets og touchmaskiner. Og på PC begynner de allerede å få inn en del tunge aktører med som Adobe og flere spillutviklere.

MS er altså sterke i et segment som konkurrerer med nettbrett i bruksmønster, men med PCens muligheter i tillegg. Folk er vant til å bruke apper på nettbrett, og MS ønsker at samme bruksmønster adopteres på de nye W10 enhetene. Mange brukere, interessant for utviklere, flere apper. Det er en naturlig tanke for MS, legge vekten der de er store.

Samtidig vet vi at MS jobber for å la W10 kjøre på enheter som kan omtales som mobiltelefoner. Det støttes av W10 by default. De kan når som helst slippe en ny mobil, og det samme gjelder OEMer.

Jeg tror imidlertid MS avventer litt, får etablert UWP enda mer, ferdigstiller CShell, og så lanserer en ultramobil W10 enhet med mobiltelefoniegenskaper. En mobil om du vil. Jeg tror det er et år fram i tid, men hvem vet.

Jeg er i alle fall ganske sikker på at MS ikke har avskrevet mobil. Det er bare ikke noe poeng å pse maskinvare ut på markedet nå.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...