martin1262 Skrevet 18. april 2017 Del Skrevet 18. april 2017 På min spiller står det 4x45w. Nå har jeg 4 høytalere på 15w. Betyr det at jeg kan kjøpe fire nye høytalere på 45w og koble de rett til spilleren? Lenke til kommentar
daruu Skrevet 18. april 2017 Del Skrevet 18. april 2017 Det som står på spillere ang watt( og forsåvidt mye annet) stemmer ikke med faktiske tall. Du får nok 10-15w per kanal på spilleren, sålenge det er en spiller av noenlunde kvalitet. Skal du ha flere høyttalere anbefaler jeg en forsterker i tillegg Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 18. april 2017 Del Skrevet 18. april 2017 Sjekk hva den trekker av strøm hvis den er 4x45 watt burde den trekke 180 watt minst. Med mindre det er lett drevne høytaller. Fleste forsterker spiller nok lavere særlig ved 8 Ohm eller høyere. Og sliter med høy effekt på flere høytaller. Særlig kina\Ebay forsterkere kjøpt billig med ukjente merker. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. april 2017 Del Skrevet 18. april 2017 De fleste spillere har 10A-sikring. Noe som vil gi nettopp rundt 10-15 watt pér kanal. Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 20. april 2017 Del Skrevet 20. april 2017 Jeg tipper ørene begynner å blø innen du nærmer deg 15W. Neida, poenget mitt er at lyden kommer til å bli svært ubehagelig å høre på når du nærmer deg grensen til hva høyttalerne tåler. Tviler på at du klarer å sprenge dem med mindre du faktisk prøver aktivt. Lenke til kommentar
martin1262 Skrevet 21. april 2017 Forfatter Del Skrevet 21. april 2017 Så da er det ikke vits å kjøpe nye høytalere? Og visst jeg skal so bør jeg kjøpe forsterker? Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 21. april 2017 Del Skrevet 21. april 2017 Så da er det ikke vits å kjøpe nye høytalere? Og visst jeg skal so bør jeg kjøpe forsterker? Nei, jeg ville ikke tatt meg bryet til å bytte, og skal du bytte bør spilleren takle dette fint uten behov for ekstern forsterker. Dersom du skal ha merkbart bedre lyd bør du heller spandere penger på en subwoofer (aktiv eller med ekstern forsterker). Dørhøyttalere fungerer godt nok til mellomtone og diskant, og 15W holder i massevis til dette. Du kan jo også vurdere å sette inn ekstra diskanthøyttalere dersom bilen din ikke er utstyrt med dette fra før. Det vil gi klarere lyd, mens subben vil gi deg trøkket. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Om det er en spiller av nogenlunde kvalitet vil det spille temmelig bra uten forsterker. Har hatt flere dyre anlegg opp igjennom og forskjellen fra spiller til ekstern forsterker er ikke så stor som mange skal ha det til. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. mai 2017 Del Skrevet 5. mai 2017 Det kommer veldig an på høyttalerne også. Veldig mange ser kun på watt og kjøper noen skikkelig kraftige saker med lav følsomhet. I tillegg kommer det også veldig an på hvor mye støy du har i bilen fra før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå