Lurifaksen Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Jeg skjønner ingenting... "Kopier" funksjonen på PC-en slutter rett og slett å fungere en stund etter at maskinen starter. Jeg merker opp tekst/ikoner og trykker kopier (både ctrl-c og manuelt), men det legger seg tydeligvis ikke på utklippstavlen, fordi "Lim inn" valget er grået ut, som om jeg ikke skulle hatt noen ting på utklippstavlen. Når jeg derimot kopierer på en annen PC i remote desktop, så fungerer det å lime dette inn på min PC. Noen som har den fjerneste anelse om hva som kan være årsaken? Det funker igjen når jeg restarter, men plutselig (har ikke funnet noe mønster) så stopper det å fungere igjen. Endringer som har skjedd på maskinen i det siste: - Fått bredbånd (kan umulig ha noe med saken å gjøre?) - Har fått logitech tastatur og mus m/bluetooth. Har prøvd å lukke Logitech programmene, men det skjer allikevel. Noen vil sikkert foreslå at det er virus, men det tror jeg ikke siden jeg ikke har trykkket på mistenkelige filer, og brannmur har vært aktivert siden jeg fikk bredbånd. Dessuten ser jeg ikke helt hensikten med et virus som ødelegger kopier funksjonen i windows.... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 Er det ingen som har et forslag? Når jeg velger "klipp ut" forsvinner teksten - men det går allikevel ikke an å lime den inn... Er så ufattelig irriterende at reinstall av windows skjer hvis ikke jeg finner en løsning ganske raskt... Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Er det batteri drevet tastatur og mus? Hvis ja, så prøv å bytt batterier. Har problem innimellom med at tastaturet tror det er engelsk, og da tror jeg det hjelper å bytte batterier i tastaturet. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 Tro det eller ei, men dette problemet må være nettverksrelatert . Skjer faktisk på de to andre PC-ene på nettverket. Klarer ikke å finne noe annet system, enn at når jeg ikke er tilkoblet nettverket, så skjer det ikke. Noen ganger funker det litt akkurat etter reboot, mens noen ganger er funksjonen "deaktivert" med en gang jeg har startet. Tror dette kan klasifiseres som det merkeligste problemet jeg noengang har vært vitne til på PC. Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Hehe. Hørtes jo spenstig ut. Kan det være ett bittelite virus i nettverket ditt da? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 Tvilsomt. Jeg har nettopp fått bredbånd som skulle tilsi det, men nå har jo jeg også kjørt brannmur siden jeg fikk det. Og at jeg har trykket selv på noen virus er særdeles lite sannsynlig. Er heller ingen ukjente prosesser som kjører i bakgrunnen. Og som sagt ser jeg ikke helt poenget med å lage et virus som skrur av kopier/lim inn funksjonen! Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Kjør Trendmicro's Housecall for sikkerhets skyld, sjekk om det er noen uvedkommende på besøk. Det er ikke alltiid brennmuren holder Lenke til kommentar
gveiset Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Vi har faktisk samme problem på noen pcene på skolen hvor jeg går på... men ingen har funnet ut hva som galt enda. Lenke til kommentar
Nåsså Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 (endret) Kan virke som det har kommet "MSBLAST" virus på maskina fikk akkurat samme symptomer både på W2K og Xp maskinene mine må lastes ned sikkerhets patch fra microsoft og ett lite prog til å fjerne viruset med fra Norton. Trenger ikke aktivere noe for at viruset skal instaleres kommer via overflow i RPC uten at jeg kan forklare det nærmere.... Kopi funksjonen forsvant oppdateringen av antivirusprog sluttet å funke samt at det ikke gikk å gå inn på html sider på nett å bruke viev source komandoen Endret 8. desember 2003 av Nåsså Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Det er MSBLASTER, ja Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 (endret) Får sjekke en gang til... Skjedde samme dag etter nyinstall av OS. Endret 9. desember 2003 av GeeZuZz Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 Har kjørt symantec sin blaster removal tool på alle tre maskinene, men ingen hadde viruset (ikke særlig overaskende egentlig). Er det noen andre forslag? Kopier funksjonen ble gradvis deaktivert etter at jeg reinstallerte windows. Dvs, det funket å kopie og lime inn, men noen ganger (ca 3 ganger første dagen) funket det ikke. Jeg trodde det var bare jeg som hadde trykket feil eller noe sånt, men det skjedde stadig oftere. I går trykte jeg ctrl-c ca 5 ganger hver gang jeg kopierte bare for å forsikre meg om at det kom med. Når jeg startet opp fra stand-by i dag var funksjonen helt deaktivert. "Utklippstavlen" i Office 2003 sier følgende når jeg prøver å kopiere: "Elementet ble ikke samlet inn. Formatet støttes ikke." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå