Vod0 Skrevet 17. april 2017 Del Skrevet 17. april 2017 Leser litt forskjellig nå ang oljebytte etter vinterlagring. Valgte å ikke bytte olje på sykkelen før jeg parkerte den, ettersom den hadde hatt førstegangservice en mnd tidligere og kun har gått 1500km siden. Men må jeg bytte oljen nå som den har stått 5 mnd stille? Håper egentlig jeg slipper det, ettersom jeg skal ha sykkelen inn på service i månedsskifte mai juni. Skal på en lengre tur i juni, så håpet på en fersk sykkel til da. Kan jeg få store problemer om jeg velger å ikke bytte olje? Iogmed at oljen er relativt ny / ubrukt? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. april 2017 Del Skrevet 17. april 2017 Kan ikke se for meg at det skal bli problemer med mindre den har stått udekket utendørs hele vinteren. Lenke til kommentar
Vod0 Skrevet 18. april 2017 Forfatter Del Skrevet 18. april 2017 Stått i en garasje uten varme, med trekk på. Er det forresten noe annet jeg bør se på når jeg tar sykkelen ut? Batteriet er helt nyladet så ting begynner å bli klart for årets sesong Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. april 2017 Del Skrevet 18. april 2017 Bremser, dekk (slitasje og skader/sprekker), dempere (lekkasje), hjullager (slark)..... det vanlige. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 19. april 2017 Del Skrevet 19. april 2017 Hvis sykkelen var på service for 1.500km. siden og alt var bra før du satt den bort så tror jeg neppe det har oppstått noe lekasje på den korte tiden. Men sjekk lufttrykket i dekkene, og smør gjerne kjedet. Jeg spurte om akkurat det samme for litt siden (spurte forhandler) og dem mente på at det ikke var nødvendig med oljeskift etter 1000km. og 5mnd. stillstand i tørr garasje. Det skader jo så klart ikke, men ikke nødvendig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå