Gjest Sletttet+98134 Skrevet 17. april 2017 Del Skrevet 17. april 2017 Hmmm.. Funker som sagt helt ypperlig hos meg (Vikenfiber)... Vet ikke om det har noe å si, men jeg kjører alt på Cisco Catalyst utstyr.. Har du forsøkt å restarte alt(!) etter du la inn MAC'en (til hjemmesentralen, ikke dekoder!)? Aktiver også IGMP snooping. Prøvd å restarte absolutt alt, uten hell. Har bedt Altibox om å få noen med litt kompetanse til å kontakte meg i morgen, får se hva de sier. Det er jo helt tydelig at det er gjort et eller annet hos Altibox. Regner med at de har et endringsregime så de kan gå tilbake for å se hva som er gjort av endringer. Ikke bare meg som har problemet etter hva jeg har googlet meg til. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 17. april 2017 Del Skrevet 17. april 2017 (endret) At altibox er laget for å funke med hjemmesentralen, jeg vil gjerne slippe den boksen også. Har selv hjemmesentral/asus RT-N66U/switch Altibox er et merkenavn. Dekoder du sikter til?? Hvis du legger inn det samme som på bildet til TS, så skal det pr. def funke uten sentral hos deg og. Endret 17. april 2017 av ChrisCo Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134 Skrevet 17. april 2017 Del Skrevet 17. april 2017 At altibox er laget for å funke med hjemmesentralen, jeg vil gjerne slippe den boksen også. Har selv hjemmesentral/asus RT-N66U/switch Dette er helt standard nettverkskonfig, det er ikke noe spesielt for altibox. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 17. april 2017 Del Skrevet 17. april 2017 Hmmm.. Funker som sagt helt ypperlig hos meg (Vikenfiber)... Vet ikke om det har noe å si, men jeg kjører alt på Cisco Catalyst utstyr.. Har du forsøkt å restarte alt(!) etter du la inn MAC'en (til hjemmesentralen, ikke dekoder!)? Aktiver også IGMP snooping. Prøvd å restarte absolutt alt, uten hell. Har bedt Altibox om å få noen med litt kompetanse til å kontakte meg i morgen, får se hva de sier. Det er jo helt tydelig at det er gjort et eller annet hos Altibox. Regner med at de har et endringsregime så de kan gå tilbake for å se hva som er gjort av endringer. Ikke bare meg som har problemet etter hva jeg har googlet meg til. Det blir flere og flere, som sagt som sliter, som jeg også har observert.. Jeg har heldigvis ikke noen problemer hos meg, og håper det holder seg sånn... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 17. april 2017 Del Skrevet 17. april 2017 At altibox er laget for å funke med hjemmesentralen, jeg vil gjerne slippe den boksen også. Har selv hjemmesentral/asus RT-N66U/switch Altibox er et merkenavn. Dekoder du sikter til?? Hvis du legger inn det samme som på bildet til TS, så skal det pr. def funke uten sentral hos deg og. Ja kanskje, men da er mitt spørsmål dette. Hvorfor får vi en box ekstra om vi kan slippe. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 17. april 2017 Del Skrevet 17. april 2017 Du får ikke en "ekstra" boks. Du får hjemmesentralen, som er routeren, som er Altibox sin, akkurat som alle leverandører gir ut. Men fordi fiber er ren ethernet, så kan du bytte den ut med annet utstyr, som du selv har 100% styring og kontroll over. 1 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 17. april 2017 Del Skrevet 17. april 2017 Hmmm.. Funker som sagt helt ypperlig hos meg (Vikenfiber)... Vet ikke om det har noe å si, men jeg kjører alt på Cisco Catalyst utstyr.. Har du forsøkt å restarte alt(!) etter du la inn MAC'en (til hjemmesentralen, ikke dekoder!)? Aktiver også IGMP snooping. Prøvd å restarte absolutt alt, uten hell. Har bedt Altibox om å få noen med litt kompetanse til å kontakte meg i morgen, får se hva de sier. Det er jo helt tydelig at det er gjort et eller annet hos Altibox. Regner med at de har et endringsregime så de kan gå tilbake for å se hva som er gjort av endringer. Ikke bare meg som har problemet etter hva jeg har googlet meg til. Det blir flere og flere, som sagt som sliter, som jeg også har observert.. Jeg har heldigvis ikke noen problemer hos meg, og håper det holder seg sånn... Har du koplet av hjemmesentralen Er jeg så på bær tur nå? jeg har fått det for meg at ts ikke bruker/brukte hjemmesentralen lenger. Dekoder får ikke lenger ip-adresse hvis koblet utenom hjemmesentral (Altibox) Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 17. april 2017 Del Skrevet 17. april 2017 (endret) Har du koplet av hjemmesentralen Jeg har aldri brukt hjemmesentralen. Plugga fibern rett inn i min egen Cisco router. Er jeg så på bær tur nå? jeg har fått det for meg at ts ikke bruker/brukte hjemmesentralen lenger. Stemmer det! TS bruker heller ikke HS. Dekoder får ikke lenger ip-adresse hvis koblet utenom hjemmesentral (Altibox) Dette er noe som rammer flere og flere, som sagt. Vi vet ikke hvorfor... Endret 17. april 2017 av ChrisCo 1 Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134 Skrevet 17. april 2017 Del Skrevet 17. april 2017 Du får ikke en "ekstra" boks. Du får hjemmesentralen, som er routeren, som er Altibox sin, akkurat som alle leverandører gir ut. Men fordi fiber er ren ethernet, så kan du bytte den ut med annet utstyr, som du selv har 100% styring og kontroll over. Jaggu, da funket det igjen. Koblet bort hjemmesentralen i fart uten å røre strømmen på dekoder, og etter ett minutt fikk jeg bilde igjen. Nå tør jeg ikke røre dekoderen Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 17. april 2017 Del Skrevet 17. april 2017 Du får ikke en "ekstra" boks. Du får hjemmesentralen, som er routeren, som er Altibox sin, akkurat som alle leverandører gir ut. Men fordi fiber er ren ethernet, så kan du bytte den ut med annet utstyr, som du selv har 100% styring og kontroll over. Jaha, så om jeg skjønner deg rett så kan jeg få alt til å funke uten hjemmesentraralen med asus sin router jeg har nå Hvordan kobler jeg hus telefonen da? Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134 Skrevet 17. april 2017 Del Skrevet 17. april 2017 Du får ikke en "ekstra" boks. Du får hjemmesentralen, som er routeren, som er Altibox sin, akkurat som alle leverandører gir ut. Men fordi fiber er ren ethernet, så kan du bytte den ut med annet utstyr, som du selv har 100% styring og kontroll over. Jaha, så om jeg skjønner deg rett så kan jeg få alt til å funke uten hjemmesentraralen med asus sin router jeg har nå Hvordan kobler jeg hus telefonen da? Det setter du i configen i routeren din. Telefoni er vlan 100 tror jeg (har ikke telefoni selv). Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 17. april 2017 Del Skrevet 17. april 2017 For TV og Nett - ja. Tlf - da må du bruke HS. Eventuelt så må skaffe deg ditt eget SIP adapter... 1 Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134 Skrevet 17. april 2017 Del Skrevet 17. april 2017 Til folk som eventuelt sliter med dette i fremtiden, her er innstillingene mine som pr. nå funker, og dekoderen er igjen synlig i TV overalt. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 17. april 2017 Del Skrevet 17. april 2017 Takker gutter, lærte nå nytt idag også, må bare lagre det i knollen så jeg husker det. Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134 Skrevet 17. april 2017 Del Skrevet 17. april 2017 (endret) Kjetil Lura: Om du kopierer innstillingene mine over, legger til VID: 100 og din prioritet på ip-telefoni i felt "LAN Port 3" så skal det funke med telefoni også mener jeg. Du kobler da telefon i port 3 på routeren din, dekoder i port 4, samt kablen fra mediaconverten i WAN-porten. Edit: Feilinformasjon Endret 17. april 2017 av Sletttet+98134 Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 17. april 2017 Del Skrevet 17. april 2017 Tlf vil ikke fungere, da Asus ikke har innebygd voice codec. Den har kun Passthrough. Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134 Skrevet 17. april 2017 Del Skrevet 17. april 2017 Tlf vil ikke fungere, da Asus ikke har innebygd voice codec. Den har kun Passthrough. Aha, takk for oppklaring. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 17. april 2017 Del Skrevet 17. april 2017 Det ville nå vore eit merklig tidspunkt for Altiboks å endre på instllinger 2. påskedag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå