Gå til innhold

Hvor får man kjøpt Activated charcoal?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Det kalles "aktivt kull" eller "aktivert kull" på norsk, du får kjøpt det mange steder, f,eks i tabelett form på apoteket, da det kan brukes ved f.eks diare, mulig de allerede selger det som ferdigblandet tannkrem også.

 

https://no.wikipedia.org/wiki/Aktivt_kull

 

Er også brukt mye til rensing av "hjemmelagde væsker" :evil:

 

https://www.europris.no/aktivt-kull-2-l-128564.html

 

Tusen takk for svar!

Godt å vite at det kan kjøpes på min lokale Europris :)

Kan jeg spørre hva du mener med "hjemmelagde væsker"? Skjønte ikke helt greia her...

 

 

Bare vær obs på at du sliter ned emaljen om du gjør det og kan få lettere hull, ising i tennene og raskere gule tenner etterpå, men joda, de blir hvite og fine.

 

Fint på kort sikt, dumt på lang sikt, om du bryr seg om slikt da :)

 

Takk for svar! Det visste jeg virkelig ikke... Visste at man ikke skal bruke bakepulver/natron som mange anbefaler på nett, fordi det sliter på emaljen. Men visste ikke at det var samme problemet med denne kullen. Da tror jeg at jeg bare dropper det og kjøper skikkelig hjemmeblekingsprodukt i stedet når jeg har spart opp litt penger...

 

Har dere noen tips til et slikt litt billigere produkt, f. eks noe som er med naturmedisin/som ble brukt i gamledager/kjerringråd?

 

Takker på forhånd!

Lenke til kommentar

Det finnes en del kjærringråd, alle jeg vet om går ut på å slipe ned emaljen slik at den blir fin og hvit, men også svakere og lettere missfarget. Om rådet du evt. får går ut på noe som virker som det sliper ned emaljen, så er det en dårlig idè.

 

Jeg vil anbefalle tannlegen, har hørt hjemmebleking kan gjøre tennene ujevnt bleket dermed flekkete uten at jeg har noen erfaring eller konkret å komme med.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...