Gå til innhold

Forskjell på Nokas og Securitas?

Gjest Bruker-435277

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-435277

Vurderer å ta vekterkurs, men jeg lurer også på hva forskjellen på Nokas o Securitas er egentlig??

Jeg vet at Nokas har pengetransport og ikke Securitas.

Er det også noen som jobber som vektere også som kan dele sin erfaring?  :)  :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke egentlig noen store forskjeller. Begge to er store private vaktselskaper med alt som følger med.

I Norge er egentlig den eneste forskjellen at Nokas driver med verditransport, men Securitas ikke gjør det.

Internasjonalt er Securitas det nest største vaktselskaper i verden og er representert i ca. 50 land. Nokas opererer kun i Norden per i dag, så vidt jeg har fått med meg og i Norge er Nokas nå størst.

Mtp hvordan det er å jobbe i de to vaktselskapene kan jeg egentlig bare svare for hvordan det er å jobbe i det ene. Men kan ikke tenke meg at det skal være så veldig annerledes i det andre. De er begge bundet av tariff(Vekteroverenskomsten), så lønnsmessig skal det være ganske likt.

Kan også nevne at det finnes mange vaktselskaper man kan jobbe for, som sikkert er vel så bra. Nokas og Securitas er bare de største. Ikke de eneste.

Lenke til kommentar

For deg har det nok lite å si om du søker Nokas eller Securitas. Begge opererer internasjonalt. Det er nettopp derfor det ble en navnendring fra Vakt Service til Nokas. Ellers er det samme tariffavtale, men konkurrerende selskaper, i hver sin uniform. 

Securitas har verditransport, men det er datterselskapet Loomis som tar seg av den jobben. Nokas skiller også mellom Nokas Security og Nokas Cash Handling. Ofte er dette helt forskjellige avdelinger.

Har selv jobbet for Nokas i snart åtte år. 

Endret av Windoge
Lenke til kommentar

Securitas har verditransport, men det er datterselskapet Loomis som tar seg av den jobben.

Loomis er ikke ett datterselskap av Securitas, det er en spin-out av Securitas. Kun en liten uviktig detalj, men dog.

Mye mulig. Når jeg såvidt var innom Securitas i 2009 var det flere som refererte til Loomis som et datterselskap. Men det er ihvertfall en separat avdeling, men de bruker samme uniform som Securitas.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...