Gå til innhold

AMD 3000 barton til 3200?

verzezer

Anbefalte innlegg

-Er det mulig? vet at multipliern er låst, og må man ikke sette opp 67mhz mer i bus da? og hvilke ram egner seg best til slik klokking ?

Med tanke på kjøling så er vannkjøling uaktuelt, blir for dyrt tviler på at det er noe vits også :p

Har tenkt på følgende utstyr:

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond

Swiftech CPU-kjøler, u/vifte (Nyeste)

AMD Athlon XP3000+ 2.167 GHz Barton

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke noe problem å klokke en 3000+ til 3200+ vil jeg tro...

Sette ned multiplier til 11x og fsb til 200mhz.

Jeg ville ikke gått for twinmos ram. Har twinmos selv og føler at det røbler med noen hovedkort. F.eks MSI.

Et godt hovedkort er viktig. Abit NF7-S er et bra valg. Multiplier er heller ikke sperret med dette hovedkortet..

Lenke til kommentar
Barton 2500 , klokk fsb fra 166 til 200 så har du en 3200. No sweat. :)

hmm, k.. hvor mye kan jeg klokke en 3000 barton? helt til feks rammen eller cpuen sier stopp?

Glemte å si at jeg hadde tenkt på: Abit AN7 Hovedkort Socket A, SATA, µGuru

men det er jo så mye feil med det, noen andre forslag til hk kanskje?

Lenke til kommentar
Soho.. har du rammen din i dual mode? Jeg får selv ustabilitet med den minste overklokking.. det KAN være skjermkortet som trøbler, men jeg er ikke sikker.

Skal flashe skjermkortet men trenger hjelp: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=176855&hl=

Vel vet ikke om jeg skal ha Rammen i dual, tror jeg skal kjøpe 1x512 og 1x256..

Og Twinmos med Winbound skulle vist være ganske bra til klokking i følge ram testen til snekker'n.

Lenke til kommentar
Vel vet ikke om jeg skal ha Rammen i dual, tror jeg skal kjøpe 1x512 og 1x256..

Og Twinmos med Winbound skulle vist være ganske bra til klokking i følge ram testen til snekker'n.

Da har du nok rammen in single... ettersom du har forskjellige mengder ram på brikkene..

Det kan være at jeg har vært uheldig med min ram, men jeg vil ikke anbefalle twinmos.. Det trøblet skikkelig med mitt MSI hovedkort.. og det er mange som har problem med twinmos og diverse hk der ute på kyberrommet..

Lenke til kommentar
Eller du kan satse på hovedkortet på dagens julekalender :xmas:  med en xp 2500+

trur 2500 er uaktuellt etter som at den er låst og greier..

Jeg kjøpte for ikke så lenge siden en 2800 og den er ikke låst. Det er mulig at hvis du kjøper en cpu som er bedre enn 2500 at det kan være en som er eldre og dermed ulåst, men umulig å vite på forhånd.

Lenke til kommentar
Eller du kan satse på hovedkortet på dagens julekalender :xmas:  med en xp 2500+

trur 2500 er uaktuellt etter som at den er låst og greier..

Jeg kjøpte for ikke så lenge siden en 2800 og den er ikke låst. Det er mulig at hvis du kjøper en cpu som er bedre enn 2500 at det kan være en som er eldre og dermed ulåst, men umulig å vite på forhånd.

Vel tror det blir en 3000..

klokker den opptil 2,6. Ved å sette 80% til ram.

og kjøper et epox hk EPoX EP-8RDA3+ hovedkort Socket A, LAN.

Men hva slags kjøling trengs da?

Lenke til kommentar

MP låst kanskje ja, men overklokking med fsb gir bedre ytelse. En XP 3000+ vil si stopp omtrent på samme frekvens som en XP 2500+ vil si stopp. Skal du få den opp til 2.6 GHz, må du ty til ganske ekstrem kjøling. Jeg bruker Swiftech MCX462+ med en 80mm Delta vifte på 52 dB. Ellers har jeg 6 80mm papst kabinettvifter og en 120mm papst kabinettvifte. Jeg kommer opp i 2.4 GHz (218*11) med min XP 2500+.

Lenke til kommentar
MP låst kanskje ja, men overklokking med fsb gir bedre ytelse. En XP 3000+ vil si stopp omtrent på samme frekvens som en XP 2500+ vil si stopp. Skal du få den opp til 2.6 GHz, må du ty til ganske ekstrem kjøling. Jeg bruker Swiftech MCX462+ med en 80mm Delta vifte på 52 dB. Ellers har jeg 6 80mm papst kabinettvifter og en 120mm papst kabinettvifte. Jeg kommer opp i 2.4 GHz (218*11) med min XP 2500+.

Tenkte på swiftech med vulcano 9 vifte jeg. Men hvor varm er din under 100% prossesor bruk? men tror ikke jeg skal klokke så mye..

Endret av verzezer
Lenke til kommentar
verzezer Skrevet 04/12/2003 : 18:34

QUOTE (Lex-Icon @ 04/12/2003 : 17:00)

Tenkte på swiftech med vulcano 9 vifte jeg. Men hvor varm er din under 100% prossesor bruk? men tror ikke jeg skal klokke så mye.. 

Min blir ikke varmere enn 41 grader under max load. Men pc'en min høres ut som en støvsuger da. :laugh:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...