Gå til innhold

Skyte av kroppsdeler.


Anbefalte innlegg

Du kunne skryte av bein og armer I Call of duty world at war, men ble gjort på en mer realistisk måte (tenk at jeg brukte order realistisk og call of duty i samme setting) og derfor legger man ikke like mye merke til det. Samme gjelder Brothers in a arms spillene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor er vi i 2017 og det enda ikke er blitt laget et spill som faktisk er realistisk? Da snakker jeg om at spillere kan miste kroppsdeler som føtter, armer og hode etc. 

 

Det eneste spillet jeg vet om hvor dette faktisk er mulig er Soldier of Fortune I og II som ble laget i 2000 og 2002. Det er altså 15 år siden..

 

 

Er det vanskelig å designe et slikt spill eller er det fordi spillbransjen ikke har lov å utgi spill hvor kroppslemmer kan skytes av..?

 

Noe slikt du tenker på? Begynner på ca. 4:55 ute i videoen.

 

Lenke til kommentar

 

Spill har fortsatt lang vei å gå. Er fortsatt litt for tegneserie artig for voksne. Det skal være voksent men få spill har ryggrad til å faktisk være det.

 

Er det ikke å skyte av lemmer som er tegneserieaktig? Jeg er ingen ekspert, men jeg tipper det skjer under 1% av gangene noen treffes av en kule.

 

AtW

 

 

Hvilken naiv verden lever du i? Hva tror du skjer med et hode eller en arm om man blir truffet av et hagleskudd på kloss avstand?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Tja, fult mulig å skyte av kroppsdeler i ny og ne i Fallout 4. Sniper Elite har jo et ganske så grafisk slow-mo hver gang man skyter på noen med rifla over en avstand. Eller så må man over på ganske så grovkalibret våpen før man får ønsket "effekt" i virkeligheten, ettersom det ikke er slik kuler, og menneskekroppen fungerer. 

 

Og i all seriøsitet, har du noen gang sett hvordan en menneskekropp ser ut etter å ha blitt skutt på kloss hold? En ting var SOF dagene og den tidens grafikk, tenk deg hvordan det vil se ut med dagens, og morgendagens grafikkmotorer! 

Og om du aldri har sett det, slik ser det ut i virkeligheten. OBS OBS OBS EKSTREMT GRAFISK, KUN FOR STERKE MAGER!!!!!!

 

Lenke til kommentar

 

Hvilken naiv verden lever du i? Hva tror du skjer med et hode eller en arm om man blir truffet av et hagleskudd på kloss avstand?

 

Fortell gjerne hva du tror selv.

 

 

Et vanlig hagleskudd i hodet vil ikke medføre at hodet vil eksplodere eller falle av.... Uansett hvor kloss avstanden er (ja... hodet vil nok revne og deler av innholdet bli kastet ut, men at hodet blir borte slik som i noen film og SoF, nei...). Samme gjelder større kroppsdeler. En hånd... Kanskje... En arm eller et ben? neppe... Kanskje med ekspanderende ammunisjon, men da må du treffe rett....

 

Dette er iallefall slik jeg ser det i min "naive" verden.

 

Står over den Lord Nuker :-p

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke heller klage på at man får opp igjen helse ved å gjemme seg bak ei trekasse eller at man kan løpe videre etter å ha bli skutt i begge beina?

 

 

Skytespill er urealistiske, men det blir ikke mer realistisk av å skyte av kroppsdeler.

Lenke til kommentar

Er det vanskelig å designe et slikt spill eller er det fordi spillbransjen ikke har lov å utgi spill hvor kroppslemmer kan skytes av..?

Nei, det er ikke vanskelig, og det er ikke ulovlig.

 

Du er fri til å lage et slik spill om du ønsker, å utgi det. Gleder meg til å prøve det.

Endret av Rudde
Lenke til kommentar

Moderatormelding

 

En del innlegg er fjernet på grunn av off topic og persondebatt. Så da prøver vi på nytt og holder oss litt mer til tema, og mindre til persondebatt og veldig over på hva man faktisk kan gjøre med lemmer om man er bevæpnet. Problemstillingen handler om hvorfor spill ikke har dette elementet i seg i større grad. Off topic strider med retningslinjene punkt 1. Persondebatt strider mot retningslinjene punkt 1.

 

Kommentarer på moderering tas på PM til undertegnede eller som en tilbakemelding i "Klager på moderatoravgjørelser."

 

Lenke til kommentar

For å svare på tråden uten moderatorkappen så ser det ut til at TS i hovedsak sikter til multiplayer-spill. I single player så vil jo ikke "problemet" være like stort. Men dersom man skal ha dette i et multiplayerspill så må man endre på selve spillmekanikken om man vil beholde realismen. Om man mister en arm eller et bein så vil man trolig ikke gripe neste våpen og dundre seg videre, og vil bare ligge der frem til man blør ut eller har en slags suicide-knapp. Jeg vil tro at dette er en mekanikk de fleste ikke ville sett på som så veldig givende, og heller bare et irritasjonsmoment.

 

Skytespill er som nevnt over ikke skapt for å være realistiske. De skal være actionfylt underholdning, gjerne kjapp og enkel i tillegg.

Lenke til kommentar

Det hadde hvert lættis med et spill hvor når man ble feks skutt i armen med et kraftig våpen, så fløy armen av. 

Deretter kunne man kun bruke den andre armen og man levde feks kun i 1 minutt før man døde av blødningene. 
Eller visst man ble skutt i beinet så måtte man kravle, til man døde

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Det hadde hvert lættis med et spill hvor når man ble feks skutt i armen med et kraftig våpen, så fløy armen av. 

Deretter kunne man kun bruke den andre armen og man levde feks kun i 1 minutt før man døde av blødningene. 

Eller visst man ble skutt i beinet så måtte man kravle, til man døde

Er et par spill som er sånn

Lenke til kommentar

 

Det hadde hvert lættis med et spill hvor når man ble feks skutt i armen med et kraftig våpen, så fløy armen av. 

Deretter kunne man kun bruke den andre armen og man levde feks kun i 1 minutt før man døde av blødningene. 

Eller visst man ble skutt i beinet så måtte man kravle, til man døde

Er et par spill som er sånn

 

Hvilke? :D 

Lenke til kommentar

 

 

Det hadde hvert lættis med et spill hvor når man ble feks skutt i armen med et kraftig våpen, så fløy armen av. 

Deretter kunne man kun bruke den andre armen og man levde feks kun i 1 minutt før man døde av blødningene. 

Eller visst man ble skutt i beinet så måtte man kravle, til man døde

Er et par spill som er sånn

 

Hvilke? :D

 

 

De som ble nevnt i start posten

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

 

 

Det hadde hvert lættis med et spill hvor når man ble feks skutt i armen med et kraftig våpen, så fløy armen av. 

Deretter kunne man kun bruke den andre armen og man levde feks kun i 1 minutt før man døde av blødningene. 

Eller visst man ble skutt i beinet så måtte man kravle, til man døde

Er et par spill som er sånn

 

Hvilke? :D

 

ARMA 1-3 er vel slik om jeg ikke husker feil, samme med deres spirituelle forgjengere som jeg ikke husker navnet på nå. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Det hadde hvert lættis med et spill hvor når man ble feks skutt i armen med et kraftig våpen, så fløy armen av. 

Deretter kunne man kun bruke den andre armen og man levde feks kun i 1 minutt før man døde av blødningene. 

Eller visst man ble skutt i beinet så måtte man kravle, til man døde

 

Er et par spill som er sånn

Hvilke? :D

ARMA 1-3 er vel slik om jeg ikke husker feil, samme med deres spirituelle forgjengere som jeg ikke husker navnet på nå.

Det er bare en forgjenger til Arma og det er operation flashpoint. Som den dag i dag er det beste spillet.

 

Og ja i alle de spillene kan man bli skadet i bina så man må kravle. Husker selv i OFP, jeg ble skutt helt på slutten av et oppdrag og jeg måtte komme meg til evac, bare å sette tiden på fast forward og kravle de 5km det. Men man måtte være forsiktig. Da det innimellom kom fiender etter deg. Slå på normal tid skyte den så tilbake til kravling. Kom tilslutt til helikopteret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...