Adrax Skrevet 17. april 2017 Del Skrevet 17. april 2017 Hvorfor er vi i 2017 og det enda ikke er blitt laget et spill som faktisk er realistisk? Da snakker jeg om at spillere kan miste kroppsdeler som føtter, armer og hode etc. Det eneste spillet jeg vet om hvor dette faktisk er mulig er Soldier of Fortune I og II som ble laget i 2000 og 2002. Det er altså 15 år siden.. Er det vanskelig å designe et slikt spill eller er det fordi spillbransjen ikke har lov å utgi spill hvor kroppslemmer kan skytes av..? Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 17. april 2017 Del Skrevet 17. april 2017 (endret) Selv tror jeg at vi i 2017 er litt forbi akkurat det der. Det fokuseres mer på grafikk kontra realisme ned til et slikt detaljnivå. Men om du skal ha spill som er "over-the-top" vold så er vel Dead Rising (nå nylig kom vel 4'ern ut) og der går det til en viss grad å dele opp fienden. Samtidig så tror jeg det også henger sammen med at det skaper negativ publisitet rundt spillet og fokuset blir volden og ikke spillet for øvrig. Samtidig så mister man markeder som Tyskland og Australia som har ganske strenge sensur-lover. Soldier of Fortune-serien er nevnt, men det hadde nesten ikke salg i siste versjon Soldier of Fortune: Payback som kom til PC, Xbox 360 og Playstation 3. Dette ble også ikke lov å selge i Tyskland og Australia. Endret 17. april 2017 av CaZpeR Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 17. april 2017 Del Skrevet 17. april 2017 Fordi realisme dreper underholdningsverdien i spill, derfor går ingen utviklere for realisme... Det å kunne skyte av kropsdeler bidrar lite til gameplay, men krever en del resurser å utvikle. Sterkt fokus på "realistisk vold" gir det uønsket oppmerksomhet og begrenser markedspotensiale. 3 Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 17. april 2017 Del Skrevet 17. april 2017 Det er riktig at det er mindre supervoldelige spill i dag. Det er ikke noen soldier og fortune. Det vi har beholdt er gladvold i somme spill. Det er ikke spill som utfordrer "jeg skal hvaforno" delen an hjernen. Det er sund egentlig. Jeg tror det er en oppfatning i samfunnet om at man ikke skal like sånne ting. Jeg tror dessverre at de som klaget på disse spillene og koblet dem til terrorangrep som clumbine, utøya og satan har vunnet frem. Det ble jo kjempeproblemer når manhunt spillene kom og toeren ble vel knapt nok solgt. Det er for risikabelt. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. april 2017 Del Skrevet 17. april 2017 Hvorfor er vi i 2017 og det enda ikke er blitt laget et spill som faktisk er realistisk? Da snakker jeg om at spillere kan miste kroppsdeler som føtter, armer og hode etc. Det eneste spillet jeg vet om hvor dette faktisk er mulig er Soldier of Fortune I og II som ble laget i 2000 og 2002. Det er altså 15 år siden.. Er det vanskelig å designe et slikt spill eller er det fordi spillbransjen ikke har lov å utgi spill hvor kroppslemmer kan skytes av..? Er det spesielt realistisk at du mister store lemmer av å bli skutt? AtW 5 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 17. april 2017 Del Skrevet 17. april 2017 Det krever en del ressurser av PC'en å kunne skyte av kroppsdeler hvis det skal se realistisk ut. Det krever ikke veldig mye fra utviklernes side da det er mye copy/paste. Du kan se det på fps'en i de fleste spill hvis du setter grafikken til å drite i detaljer og tester med alt på max etterpå. Det er ikke vits å lage et spill 99% av gamere ikke kan spille med alle detaljer selv om det som nevn ikke krever veldig mye ressurser å lage. Si det er 10% høyere pris for å lage armer og bein som skytes av med en fin blodsprut uten at de fleste kan ha det på er ikke noe gutta som vil tjene penger bryr seg om. Eksempel; Er det vits å lage alle hus med takhøyde på 4 meter for at verdens høyeste mennesker skal få like stor avstand til taket som gjennomsnittsmannen? Så har man de "samfunnsmessige" grunnene som nevnt over. Lenke til kommentar
Boss-Znakemaster Skrevet 17. april 2017 Del Skrevet 17. april 2017 Savner selv også gibbing i moderne spill. Likte å se f.eks at man kunne hive wingsticks på fiender i RAGE ( 2011 ) og at de gjør at man kuttet hodet av fiendene. Syns det er tåpelig i spill som GTA at når man hiver en granat på mennesker så flyr de bare avgårde som en filledukke. Digger Half Life 1 remaken Black Mesa. I den så om du kaster en granat på en fiende så sprenger han i en pøl av blod med masse deler. Sånn som det burde være. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. april 2017 Del Skrevet 17. april 2017 Er det sånn det skal være, om det er realisme man ønsker å oppnå¨? AtW Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 17. april 2017 Del Skrevet 17. april 2017 Ahhh. Soldier of Fortune. Skikkelig gladvold spill! Men ja det er få spill som tørr å legge til det lille ekstra. Prøver å tenke på noen AAA spill som har et mer voksent skildring av vold. Men eneste kommer på i farta er vel Shadow of Mordor? Og oppfølgeren som kommer i år. Der kan du vel kutte av hode,armer og ben. Slow motion idet du kapper av et orc hode er legendarisk Men i Indie scenen så et det vel endel? Mener å ha sett det ihvertfall. 1 Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 17. april 2017 Del Skrevet 17. april 2017 I Borderlands 1 kunne man skyte av alle lemmer og se folka stå skrike mens de hinket på bare ett bein og sånn. I 2eren ble det meste av dette fjernet og svaret er vel ganske enkelt at det kan være mange årsaker, men vanligvis at det blir gjort enten for å senke aldersgrensen for å nå ett større publikum eller fordi noen land rett og slett ikke tillater så detaljert vold i spill overhodet. Og jo, voldelige detaljer i spill gjør de mye, MYE morsommere. Det er alt for lite vold i spill, rett og slett. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 17. april 2017 Del Skrevet 17. april 2017 Spill har fortsatt lang vei å gå. Er fortsatt litt for tegneserie artig for voksne. Det skal være voksent men få spill har ryggrad til å faktisk være det. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. april 2017 Del Skrevet 17. april 2017 Spill har fortsatt lang vei å gå. Er fortsatt litt for tegneserie artig for voksne. Det skal være voksent men få spill har ryggrad til å faktisk være det. Er det ikke å skyte av lemmer som er tegneserieaktig? Jeg er ingen ekspert, men jeg tipper det skjer under 1% av gangene noen treffes av en kule. AtW 1 Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 17. april 2017 Del Skrevet 17. april 2017 Kom på... Bulletstorm (som forøvrig kom i en oppusset utgave nylig) har vel også litt lemlesting? Lenke til kommentar
grim_reaper_jib Skrevet 17. april 2017 Del Skrevet 17. april 2017 Har et veldig enkelt svar på det. Om og gjøre og dra inn mest mulig penger så volden blir dempet for lavere aldersmerking. Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 17. april 2017 Del Skrevet 17. april 2017 Deadspace har vel og muligheten til å redusere antall kroppsdeler som sitter fast. Vel og merke på monstre så det er vel ikke så spekulativt. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. april 2017 Del Skrevet 17. april 2017 Har et veldig enkelt svar på det. Om og gjøre og dra inn mest mulig penger så volden blir dempet for lavere aldersmerking. Er det så enkelt? Mange av de mest populære spillene har 18-års-grense (Infinite warfare, GTA V osv osv) AtW Lenke til kommentar
Myst Skrevet 17. april 2017 Del Skrevet 17. april 2017 I Dead Island-spillene fyker vel kroppsdelene i hytt og gevær når man hakker zombiene med sverd og machete? Lenke til kommentar
grim_reaper_jib Skrevet 17. april 2017 Del Skrevet 17. april 2017 Har et veldig enkelt svar på det. Om og gjøre og dra inn mest mulig penger så volden blir dempet for lavere aldersmerking. Er det så enkelt? Mange av de mest populære spillene har 18-års-grense (Infinite warfare, GTA V osv osv) AtW Sant de sparer også på utviklingskostnader. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. april 2017 Del Skrevet 17. april 2017 I tillegg er det som jeg har vært inne på, også antakelig ganske urealistisk, så det passer jo ikke i alle spill akkurat. AtW Lenke til kommentar
grim_reaper_jib Skrevet 17. april 2017 Del Skrevet 17. april 2017 Hadde helt klart hjulpet og koste på seg realistiske kulehull sår og ikke overfladiske 2d paint bilder til sår ekspanderende kuler gjør rimelig mye skade. 50cal sniper med riktig ammo sprenger jo et hode som en vannmelon så ekke urealistisk med ultravold i visse sammenhenger. Viktigste for min del er at de faktisk lager sår som ser realistiske ut der du traff med skytevåpen eller sverd ol. og faktisk tar seg tid til og ha ordentlige animasjoner som ikke klipper igjennom osv. ikke nødvendigvis super brutal lemmeavriving til enhver tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå