bokormen96 Skrevet 16. april 2017 Del Skrevet 16. april 2017 (endret) Hei! (Vet ikke om dette er riktig tråd å spørre på, men jeg prøver). Jeg er en gutt på 21 år som skal flytte til Fredrikstad i slutten av juni. Bor nå i Oslo. Hvilke områder i Fredrikstad bør jeg bo, eventuelt ikke bo? Hvordan er de ulike bydelene? Jeg ønsker jo å bo så nært sentrum som mulig, og at det er enkelt å komme seg rundt. Har ikke bil eller førerkortet, så kan derfor ikke bo alt for langt unna buss eller sentrum. Jeg vet heller ikke hvordan det er med leiepriser i Fredrikstad, og hvor mye jeg må betale for en hybel (eventuell leilighet, selv om det vil nok bli dyrere). Tusen takk på forhånd for alle tips og råd om Fredrikstad :-) Endret 16. april 2017 av bokormen96 Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 17. april 2017 Del Skrevet 17. april 2017 (endret) Bussene i Fredrikstad er dårlige på å ha kart over rutene. Du kan jo google litt. Glommaringen er en slags sirkel der bussene går i en evig loop. Med avgang hver 15. minutt og hvert 8. minutt i rushtiden. Alle ferger er gratis og går også til høyskolen, idrettsskole om du skal dit. Google Fredrikstadferge så ser du kart. Ellers så er jo regelen som alle byer, nærmerse sentrum, høyere priser. Slå opp lokalkart over Fredrikstad, så får du ide om geografien. Å ta en tur med noen som har bil, for å kjøre rundt, gir også en ide om ulike lokalområder. Cicignon er mer storvilla område, sentralt og dyrt. Ellers er det nok ingen særskilte dårlige områder lenger (de som var det er blitt trendy og med fancy utbygging). Det er veldig stor pågang på leiemarkedet. Hybel er vel ca kr 5000-6000. Bydel Onsøy har ofte hatt noe dårlig busstilbud og er et område med mer jorder og skog. Onsøy er den lokale bygda. http://kart.fredrikstad.kommune.no/kartklient/internet/fredrikstad/klient/ Endret 17. april 2017 av plankeby Lenke til kommentar
mariam_1 Skrevet 13. september 2017 Del Skrevet 13. september 2017 Jeg skal flytte sammen med min datter til Fredrikstad i november. Lurte på om det er noen steder vi burde å holde oss unna? Er cicignon en bra ungdomskole? på forhånd takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå