Hjelp!!! Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Eg har fått eit virus kalt W32.HLLW.Studd Eg har norton antivirus 2003 som eg oppdaterte i dag, fant tre virus, men 2 av dei kunne ikkje reparerast eller sletast. Viruse ligg som DUST.EXE på windows mappa! Gjekk inn på symantec si heimeside kor det stod på engelsk kva eg skulle gjere, men eg skjønte det ikkje heilt. Kan noken sei kva eg skal gjere? Lenke til kommentar
Quietman Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Foreslår at du får hjelp fra noen som kan godt engelsk, og så følge instruksene på denne sida: w32.hllw.studd.html Har desverre ikke tid til å skrive en oversettelse til deg akurat nå. Lenke til kommentar
NAmE Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Mcafee Stinger.exe Følg linken og last ned programmet. Er et selvstendig virus removal tool. Med dette har jeg oppdaget virus som Norton ikke har merket snurten av... Lenke til kommentar
Hjelp!!! Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 Det der stinger greiene kunne ikkje finne viruse som eg har. Hadde bere 44 andre virus det kunne finne. Noken andre som kan sei kva eg skal gjere? Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 1: slå av system gjenoppretning 2: oppdater virus definisjoner 3: kjør en virus scan og slett alle filer som er infisert(kan du ikke slette dem avslutter du dem først i prossesbehandling) 4: hvis du har windows 95/98 åpne c:\windows\system.ini i notatblokk og finn denne linjen: shell = Explorer.exe dust.exe, fjern dust.exe... (husk å lagre) eksempel: shell = Explorer.exe (har du win me så må du slette win.ini først det var vel det Lenke til kommentar
Hjelp!!! Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 Tusen takk sINNsRO. Eg gjorde alt rett unntat det som stod i parantes etter nummer 3. TAKK. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Det du muligens ikke kan slette dem for er at det kan hends at det er prosesser som kjører! trykk ctrl-alt-del og se um det er noen prosesser som heter det samme eller noe lignende som viruset, deretter går du til lokalisjonen til viruset og prøver å slette det manuelt. Det kan hende at det går ann å slette det fra NAV etter at du har avsluttet prosessen også, men det har jeg ikke prøvd selv og kan ikke uttale meg om det. Lenke til kommentar
Kimius Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 tips: ikke kjør to virus-killere samtidig. da vil de blokkere hverandre, og gjøre sånn at viruset ikke blir fjernet, men nærmest beskyttet. viruskillere fungerer nemlig slik at de sperrer alle programmer fra å skrive til disken, hvis det programmet gjør noe som kan oppfattes som truende for en fil sin sikkerhet. har du f. eks norton og pccillin inne samtidig, så må du deaktivere den ene, hvis du vil ha viruset vekk. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Hvis du vil bli HELT sikker på at du er virus fri gå inn i dos å skriv FORMAT C: og trykk enter så Y.. Taaddaaa.. Virus borte, alt annet og, men det får du bare leve med.. ThaAndre Lenke til kommentar
jampe Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 (endret) Hvis du vil bli HELT sikker på at du er virus fri gå inn i dos å skriv FORMAT C: og trykk enter så Y.. Taaddaaa.. Virus borte, alt annet og, men det får du bare leve med.. ThaAndre Beste er og bruke oppstart disket og kjøre fdisk. Fjerne alle partisjoner. Endret 21. desember 2003 av jampe Lenke til kommentar
Kimius Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 (endret) faktisk så er det ikke nok å formatere disken. i hvert fall ikke high level. selv etter å ha slettet alt, så vil filene ligge igjen, med viruset. eneste grunnen til at du ikke kan komme deg til de, er at hovedindeksen for hdden er vekke, sammen med all info om partisjonen(e). det er derfor det tar så liten tid å slette en partisjon med fdisk. skal du først formatere en harddisk må du low level formatere den. dette gjør at hver eneste bit på disken blir skrevet om til null, slik, at viruset blir borte for godt. legg merke til at dette tar en EVIGHET. det tok meg 5 timer per disk(2 disker) å formatere skikkelig. det var på 80gb ibm disker. Endret 21. desember 2003 av Kimius Lenke til kommentar
tobiass1 Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 (endret) Jeg har også det viruset! Får det ikke vekk! Men e har stoppa det da! Edit: Post nr. 100 Endret 21. desember 2003 av tobiass1 Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 tips: ikke kjør to virus-killere samtidig. da vil de blokkere hverandre, og gjøre sånn at viruset ikke blir fjernet, men nærmest beskyttet. viruskillere fungerer nemlig slik at de sperrer alle programmer fra å skrive til disken, hvis det programmet gjør noe som kan oppfattes som truende for en fil sin sikkerhet. har du f. eks norton og pccillin inne samtidig, så må du deaktivere den ene, hvis du vil ha viruset vekk. Var en fyr ved siden av meg på LAN som hadde virus og trodde ikke at han hadde no antivirus, så han installerte NAV på oppfordring. Etter det ville ikke maskinen starte på grunn av en stor konflikt mellom norton og norman. Litt kjipt å reinstallere windows på LAN... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå