Gå til innhold

Er Movement Detection hardware-avhengig?

Anbefalte innlegg

Hadde nemlig tenkt å kjøpe meg et Logitech Messenger webcam, som jeg blandt annet vil "overvåke" leiligheten min med for moro skyld. Har funnet et program som heter WebcamXP som sender meg mail med filmsnutt så snart noe skjer i leiligheten, men jeg er ikke helt sikker på at dette funker med hvilket som helst webcam, og da spesielt med Logitech Messenger...

Noen som vet ?

Takker og bukker :xmas:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Movement detection er software basert for det meste, vet ikke om det finnes webcams med slikt innebygget, men det blir software uansett. Det finnes mange program på nettet for slike funksjoner. Alt ligger i at bildesignalet forandrer seg markant når noe beveger seg foran kameraet, og software gjør noe utifra dette om den blir fortalt å f.eks. ta opp det som skjer.

Per i dag får man mange rimelige webcams med slik software i samme pakke.

Prøv et søk på Nonags, Tucows og Download for å nevne et par steder med mange filer av ymse slag (helt lovlig, freeware og shareware).

EDIT: Sjekk spesifikasjonene på programmet, så står det sikkert hvilke kameraer det støtter, men generelt burde det støtte stort sett alle webcams, og det virker som det er laget for Windows XP, burde funke greit i Win2k og.

Endret av Hidden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...