mobile999 Skrevet 16. april 2017 Del Skrevet 16. april 2017 (endret) Etter noen timers bruk kneler forbindelsen. Ved måling ellers tar det lang tid før hastigheten på upload tar seg opp. I begynnelsen er den ekstremt lav. Er dette normalt? Kan noen med adsl 0,6Mbit/s upload teste? Bildet er fra speedtest.net. Telenor ser ikke noe galt og når linjen kneler helt er kundeservice selvfølgelig stengt. Endret 16. april 2017 av mobile999 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 16. april 2017 Del Skrevet 16. april 2017 Ikke noe nytt om ADSL kneler om du laster opp data. ADSL er i stor grunn en enfeltsvei hvor det kommer biler opp og ned gata på samme side. En eller annen gang vil det kræsje. Prøv å styr unna alt som har med upload å gjøre så blir nok linjen bedre. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 16. april 2017 Forfatter Del Skrevet 16. april 2017 Altså, det blir ikke lastet opp data. Jeg bare la merke til at målingen er dårlig under test av upload. Hvis man ikke får kommunisert opp så kan det fremstå som at forbindelsen kneler. Når målingen rapporterer 0/0,02/0,2 og stiger til rundt 0,6 med den profilen som på bildet så er det vel noe galt et sted? F.eks. med modemet linjen eller i sentralen. Er det mulig det er en form for feil som gjør at modemet blir for varmt når linjen har vært i bruk i noen timer? En feil som Telenor ikke kan se under test av linjen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 17. april 2017 Del Skrevet 17. april 2017 "Din" linje går mellom din bolig og sentralen, fra sentralen til "internett" deler du linje med mange andre. Det er dermed naturlig at det er variasjon i ytelse. Sjekk med kapaks hva som er status for linjen din, så vet du hva du maksimalt kan forvente av ytelse. Skjer dette hele tiden, eller på enkelte tider på døgnet? Endrer det seg dersom du bytter server du tester til/fra? Kjører du kablet eller wifi? Er det kun enheten du tester på som er koblet til nettverket? Slå ev. av wifi, og ha kun test-PCen din tilkoblet routeren, med kabel. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 17. april 2017 Del Skrevet 17. april 2017 Strupet upload med Trickle og fikk da samme resultat. Nesten stillestående for så å gå opp og vise korrekt hastighet på slutten av testen. Når jeg lastet opp eller surfet så var det ikke noe delay el.l. som på testen, alt funket normalt. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 17. april 2017 Forfatter Del Skrevet 17. april 2017 (endret) Strupet upload med Trickle og fikk da samme resultat. Nesten stillestående for så å gå opp og vise korrekt hastighet på slutten av testen. Når jeg lastet opp eller surfet så var det ikke noe delay el.l. som på testen, alt funket normalt. Ok, det kan tyde på at testen ikke takler så lav hastighet og at den dermed ikke er noe mål på noe problem. "Din" linje går mellom din bolig og sentralen, fra sentralen til "internett" deler du linje med mange andre. Det er dermed naturlig at det er variasjon i ytelse. Sjekk med kapaks hva som er status for linjen din, så vet du hva du maksimalt kan forvente av ytelse. Skjer dette hele tiden, eller på enkelte tider på døgnet? Endrer det seg dersom du bytter server du tester til/fra? Kjører du kablet eller wifi? Er det kun enheten du tester på som er koblet til nettverket? Slå ev. av wifi, og ha kun test-PCen din tilkoblet routeren, med kabel. Det er en linje med 640kbit/s opplasting. Testen av hastighet er som vist hele tiden hvis forbindelsen ikke har knelt. Linjen kan knele når som helst etter noe bruk virker det som. F.eks klokken 12 om kvelden etter å ha virket hele kvelden med litt bruk. Det er testet med forskjellige servere, kablet og wifi, med bare en enhet koblet til nettverket, testet med en annen enhet for å luke ut evt. feil på den første testenheten og testet med pc kablet rett i modemet. Mulig speedtest.net ikke er en brukbar test på så lav opplastingshastighet. Sist linjen knelte hjalp det ikke å restarte modemet, men linjen var brukbar ved å bytte modem! I dette tilfellet knelte linjen med et modem som var tatt med for å teste. Det modemet har aldri problemer der det hører hjemme. Blir noe i sentralen nullstilt ved bytte av modem? Er det bare å gi opp? Endret 17. april 2017 av mobile999 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå