Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Feilsøke hardware?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er mulig at jeg skulle fått bilde på skjermen uten at driveren var installert, men jeg fikk iallefall ikke noe bilde på skjermen. Den var svart og helt uten bilde. 

Vet ikke hva du mener med byttet skjermen til VGA input, kan bare si at at jeg plugget skjermen i den eneste VGA kontakten på hovedkortet, om dette er utgang eller inngang vet jeg ikke? Beklager om svaret er dumt, men jeg er ingen dataekspert.

Og AMD skjermkortet står ikke i pc'n nå nei. Jeg antar det må ha vært dårlig/ødelagt.

Lenke til kommentar

Ts her igjen.

Da er de samme problemene tilbake igjen, selv om jeg tok ut skjermkortet. Gleden varte i 2-3 dager.

Så, da er det vel psu eller hovedkortet som er problemet, antar jeg. Siden pc'n er ca 6 år gml velger jeg nå å ta ut HDD og SSD og kaste den på dynga. Gidder ikke mere prakk.

Har kjøpt meg komplette deler til ny pc som jeg skal montere i helga, hvis jeg får tid. 

Case closed.

Lenke til kommentar

Skal beholde SSD og HDD ja og sette inn i ny pc. Og ja, jeg kjøpte ny psu også.

Tenkte ikke så langt at jeg kunne som et siste forsøk teste ny psu i gammel pc'n. Skal gjøre dette og komme tilbake med oppdatering på tråden når det er gjort.

Takker for tipset.  :)

Lenke til kommentar

Det var rett og slett for mange ledninger på gammel psu som jeg ikke skjønte hvor skulle i den nye pc'n så jeg gav opp. Gamle pc'n var tross alt ca 6 år og er derfor bare dager unna sin egen begravelse.

Monterte ny pc med ny modulær psu. Satte også inn gammelt skjermkort (som jeg trodde var gåent) i ny pc. Den fungerer utmerket og ingen feilmeldinger. 

Avslutter derfor denne tråden nå, men takker for alle gode innspill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...