Gå til innhold

Problemer med Nextcloud

Anbefalte innlegg

Hei

Kjører NC i unRAID og det har fungert helt problemfritt frem til for kort tid siden. Den nekter nå å synkronisere data fra pc, og jeg får heller ikke laste opp filer til serveren via web interface.

Noen som kan gi meg noen tips her?

Spurte også på forumet for nextcloud og dem sa at det kunne ha noe med tilgang å gjøre men det har aldri vært noe problem før. Vet heller ikke hvordan jeg eventuelt skal rette det opp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som er litt merkelig er at når jeg prøver å overføre filer via web grensesnittet så virker det som at den ikke finner katalogen den skal overføre til men den er jo der! Jeg ser den jo og hele katalogstrukturen kommer også opp i netleseren.

Veldig frustrerende!

Lenke til kommentar

Det som er litt merkelig er at når jeg prøver å overføre filer via web grensesnittet så virker det som at den ikke finner katalogen den skal overføre til men den er jo der! Jeg ser den jo og hele katalogstrukturen kommer også opp i netleseren.

Rettigheter da? Katalogen er eid av en annen bruker enn den som webserveren kjører som?
Lenke til kommentar

Og plutselig så virker alt som det skal igjen etter at jeg oppdaterte den igjen. Var kommet en oppdatering i dag eller sent i går som virker som at ordnet opp i dette.

Phuu!....Får hope at det ikke skjer igjen. Liker ikke når slikt skjer uten at jeg har foretatt noen endringer.

Lenke til kommentar

Er det logger i Nextcloud? Står det noe interessant i loggene?

Det er en log ja, men nå viser den ingen feil. Jeg postet en log på nextcloud forumet som viste feil og da mente noen at det var knyttet opp mot tilganger. Men det er jo merkelig at det skjedde helt av seg selv over natta!

Men som sagt så er det ok nå så jeg satser på at det går greit fremover.

Lenke til kommentar

Høres nesten ut som en bug i en oppdatering som så har blitt fikset i siste oppdatering. Vanskelig å si uten å se logger/readme's for oppdateringene. 

Er slik det virker for meg også. Skulle det skje igjen så skal jeg ta vare på loggene slik at man kan se hva som skjer og kanskje få et hint om hva problemet er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...