ivara Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Noen som fikk med seg denne? (sakset fra itavisen.no I et internt notat til sine teknikere sier Dell klart i fra at de ikke skal hjelpe kundene med å fjerne spyware. I antivirus-miljøene er man oppgitt over Dells holdning, og har skrevet et åpent brev til Dell der de ber selskapet om å revurdere sin «dumme og villedede» policy. I notatet Dell har sendt til sine teknikerne heter det blant annet: 'NOTICE: Use of spyware removal software may conflict with user license agreements of other applications installed on your system. Please consult your user license agreements for further information. Dell does not endorse the use of spyware removal software and cannot provide support on these products.' This means we do not take callers to download.com or doxdesk.com, nor do we recommend spyware removal programs, nor do we advise callers on the use of spyware removal programs. This includes using phrases "We don't support the removal of spyware, but I use..." Bryter lisensavtale Dell begrunner altså sin avgjørelse med at fjerning av programmer som sender ut informasjon om hvordan du bruker maskinen din kan være i strid med lisensavtalene som er inngått med leverandørene av programvare på maskinen. Teknikerne får heller ikke lov til å fortelle hvordan du selv kan fjerne de uønskede spionprogrammene. Fy f#"¤%! Snakker om til de grader å drite i kundenes interesser! jeg blir kvalm! (ikke at det har vært så aktuelt før , men nå vet jeg i iallefall om ett pc-merke jeg ikke skal kjøpe selv eller anbefale til andre) Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Dette var virkelig god publisitet for Dell. Gjelder det også om dem trenger hjelp til å fjerne dialer og sånt, absoultt alt spyware? Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Er det ikke egentlig brukernes ansvar å holde sin egen maskin 'rein'? mvh Pantera Lenke til kommentar
ivara Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 Klart det er brukerens ansvar å holde maskinen sin i orden , men hvis han da har fucka opp maskinen sin og ringer Dell Support for å få hjelp så er det jo sykt dersom de nekter å hjelpe kunden med sånt som dette: "Du har lastet ned kazaa og pcen din ble ubrukelig sier du - nei da får du bare ha det så godt" Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Hvis noen lurte på det så kjørte jeg recoverycdn på en HP pc og etterpå spybot, var MYe spyware der ja Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 Da er forhåpentligvis leksen lært: Bygg maskinen selv, eller få butikken til å bygge den UTEN å installere noe som helst, for det gjør du i det minste selv. Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 Da er forhåpentligvis leksen lært: Bygg maskinen selv, eller få butikken til å bygge den UTEN å installere noe som helst, for det gjør du i det minste selv. Det er jo ikke alle som har kunnskaper nok eller penger nok i tillfelle noe går gærent, jeg vet du har garanti, men det kan gå virkelig skeis. Lenke til kommentar
Duron rocks Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Spyware er skumle saker Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Spyware er skumle saker Spesielt hvis du har modem eller ISDN og får en dialer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå