krisdakilla Skrevet 15. april 2017 Del Skrevet 15. april 2017 Hei Tiden var kommet for å etterfylle olje på min kjære Toyota Starlet EP91. Kjørte til Circle K fikk tak i olje og etterfylte. i god tro og viten om at det nå var riktig med olje på motoren, kjørte jeg hjem til hybelen. Så hadde det seg nå slik da at jeg var ute å kjørte en liten tur i går kveld, kommer hjem og kjenner en brent lukt. Joda, da hadde olje spruta utover venstre sida på motorrommet og troppa var ikke noe sted å finne... Nå har jeg fått tak et unvirsallokk (som ser mer ut til å være egnet for bensintanker enn motoren) da Toyota har stengt til over påske. Det store spørsmålet nå er om det vil funke, eller om jeg må prøve meg på plan B som innebærer og dekke til med aluminiumsfolie, og ha gummistrikk rundt? Lenke til kommentar
Baardsen Skrevet 15. april 2017 Del Skrevet 15. april 2017 Sjekk nedi motorrommet. Kanskje du har flaks og lokket ligger en plass nedi der. Lommelykt :-) Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 15. april 2017 Del Skrevet 15. april 2017 Vanlig aluminiumsfolie er neppe sterkt nok, og gummistrikken kan smelte. Noe litt tykkere (f.eks litt av siden på en aluminium luftkanal) og ei diger slangeklemme funker (har selv brukt det i en lignende situasjon). Eller kanskje en brus-/ølboks? Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 15. april 2017 Del Skrevet 15. april 2017 se godt etter i motor rommet. ofte ligger lokket der. Lenke til kommentar
krisdakilla Skrevet 15. april 2017 Forfatter Del Skrevet 15. april 2017 Nå har deg seg sånn at bilen mangler bunndeksel... Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 15. april 2017 Del Skrevet 15. april 2017 Nå har deg seg sånn at bilen mangler bunndeksel... what? Lenke til kommentar
krisdakilla Skrevet 15. april 2017 Forfatter Del Skrevet 15. april 2017 Nå har deg seg sånn at bilen mangler bunndeksel... what? Ikke noe deksel under motor for beskyttelse av bunnpannen som du finner på de aller fleste andre biler Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 16. april 2017 Del Skrevet 16. april 2017 (endret) Nå har deg seg sånn at bilen mangler bunndeksel... what? Ikke noe deksel under motor for beskyttelse av bunnpannen som du finner på de aller fleste andre biler oh sorry. selvfølgelig. Har fått inn noen slike biler, og er bare vant til at man finner lokket de utroligste steder. Men du har jo sjekket, så var vel egentlig et bortkastet innlegg fra meg i utgangspunktet http://finndel.no/bildeler.aspx?dk=1502&bk=811802 tipper disse kan ha et lokk fra en av motorene de ikke kan selge. Endret 16. april 2017 av Smultring77 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå