LoS Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 (endret) Kunne nesten skrive hele spørsmålet i topic Søkte i hele går, fant noe greier men så gikk jeg og spiste og glemte hele søkestrengen Er det noen som har peiling på hvorfor apache ikke klarer å lese æ/ø/å ? Jeg har testet drøssevis av portaler, og alle språk filene blir ødelagt æøå blir til stygge firkanter, men når jeg derimot skriver inn nyheter som inneholder æøå som lagres i mysql så vises de riktig, har til og med prøvd å skrive om /etc/sysconfig/i18n Endret 4. desember 2003 av LoS Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Kunne nesten skrive hele spørsmålet i topic Søkte i hele går, fant noe greier men så gikk jeg og spiste og glemte hele søkestrengen Er det noen som har peiling på hvorfor apache ikke klarer å lese æ/ø/å ? Jeg har testet drøssevis av portaler, og alle språk filene blir ødelagt æøå blir til stygge firkanter, men når jeg derimot skriver inn nyheter som inneholder æøå som lagres i mysql så vises de riktig, har til og med prøvd å skrive om /etc/sysconfig/i18n Se her. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 Se her. Må jeg altså skrive om alle språk filene?? Det funke før da, når jeg brukte redhat 9 istedenfor fedora core 1.0. Så jeg tror det har noe med apache og gjøre eller da jeg instalerte å gjøre btw: har testa med både opera og iexplorer. Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Det er ikke en UTF-8 relatert sak da? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 Det er ikke en UTF-8 relatert sak da? Det var visst det Har ikke sett den der før i httpd.conf (har sikkert lest igjennom 15-20 ganger), men nå ble mysql på trynet isteden kommer tegnet for japanske yen elns, tror det bare er å legge inn databasen på nytt igjen da. æ ø å funker i de nye som blir laget Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå