Gå til innhold

Tror mitt 780GTX er blitt defekt, hva kan jeg forvente som erstatning?


Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Så jeg kjørte i gang Steel Division: Normandy 44 for er par dager siden. Når pcen da ble stress testet for at spillet skulle automatisk stille inn grafikkinnstillingene så frøs pcen. Etter en restart var skjermen full av artifacts, og oppløsninga satt til 800x600. Ved en installering av GPUID HWMonitor så dukker ikke skjermkortet mitt opp. Har prøvd å avinstallere skjermkortet på enhetsbehandling og reinstallere drivere. Det frøs da mens driverne ble installert. Pcskjermen er altså full av artifacts, og pcen krasjer jevnlig. Har hatt noen blåskjermer om at noe gikk galt.

 

Så tilbake til spørsmålet. Jeg tror da at mitt 780 GTX er blitt defekt og må erstattes. Men siden dette kortet ikke er i salg lenger vil jeg måtte ha et erstatningskort. Hvilken kort bør jeg forvente? 1080 GTX? Og hvis de tilbyr noe som 1060 GT som erstatning, fordi ytelsen er bedre. Har jeg da noe jeg skulle ha sagt?

 

Kortet er et ASUS directCU II kort som er 3,5 år gammelt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Er vel bedre å få et 1060 fra et 670 kort enn fra et 780... vil heller ha pengene igen for å si det sånn enn å få et 1060 kort som erstatning for et 780. Prisdifferansen som ny er jo enorm.

Lenke til kommentar

Siden 1060 ikke har SLI-støtte spørs det om de kan gi det som erstatning uten å "ta en spansk en". Kan godt være de prøver seg, men jeg vil tro det er mulig å få gjennomslag for at det ikke er en fullgod erstatningsvare.

 

Jeg vil tro enten kreditering eller GTX 1070 er det rimelige å be om her.

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Bumper denne. Sendte inn dette kortet på et returlapp med PostNord den 21 April. Den 25. April stopper det opp, og siste beskjed er at den er lastet opp i Oslo for videre transport. Tok kontakt med nettbutikken før helga som da sa at de skulle se det an over helga, og gi meg et svar på tirsdag 2.mai. Så kommer tirsdagen og ingen tar kontakt, sender da en mail til kundeservice. normal arbeidstid på onsdagen går også og ingen kontakt. På kvelden onsdag tar jeg derfor kontakt. Snakker med en på chat. Sier at han skal purre på de som har ansvaret for denne type saker. Får også senere svar på mailen jeg sendte. De svarer at de skal ordne dette med engang. Lover svar så fort de får svar fra en tredjeperson. Så går torsdagen og fredagen uten at jeg får noe tilbakemeldinger. 

 

Nå begynner jeg å bli litt lei de konstante lovnadene som ikke følges opp av de. Og lurer på hvor lenge jeg egentlig må vente før de gir meg noen tilbakemelding. Og hvilke rettigheter har jeg egentlig nå? 

Endret av Kron
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Det tok omlag en måned før jeg fikk nytt kort.

 

Tilsvarende sak med en forsvunnet pakke? Skjermkortet er jo en del av en ferdigbygd pc. Avtalte bare med de at det var bedre å sende inn bare skjermkortet i stedet for hele pcen. Kan jeg da stille krav om låneprodukt? Siden det da har tatt mer enn 1 uke? Kanskje et slikt krav ville fått fortgang i prosessen.

Endret av Kron
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Jeg har en RMA gående på komplett, den har tatt en ukes tid. Jeg tipper det er helt normalt at det kan gå 1-2 uker fra de mottar produktet til de får sjekket det.

 

Leste du bumpinnlegget mitt? Pakken har forsvunnet!

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...