Joachim Seehusen Skrevet 15. april 2017 Rapporter Del Skrevet 15. april 2017 Kan forhindre amputasjoner.Et nytt plaster basert på eggeskall kan få sårene til å gro i løpet av tre uker Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 15. april 2017 Rapporter Del Skrevet 15. april 2017 "Han legger til at Biovotec får en fordel gjennom at produktet deres blir så rimelige." Lurer på hva det betyr. Rimelige i forhold til sykehusbesøk et par ganger i uka for å bytte bandasje og medisiner for å ta knekken på kroniske sår? Koster, hvis jeg gjetter, minst et par fem tusen i måneden for behandling av stygge sår. Hvor mange plaster trenger man? Trenger man 1 plaster, høres slik ut, så kan det fint koste si 80% av det et sår koster nå. Ikke det at 80% av dagens pris ikke er ønskelig. Gleder meg til å lese fortsettelsen TU, fin artikkel 2 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 15. april 2017 Rapporter Del Skrevet 15. april 2017 Hinnen på kokte egg løsnes enkelt ved en rask avkjøling under kaldt vatn. Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 15. april 2017 Rapporter Del Skrevet 15. april 2017 (endret) Både flott og morsomt. Spesielt ved brannsår og liggesår vil jeg anta dette vil hjelpe. Nå får vi altså brukt alt fra høna, bortsett fra selve høna. ( Når den har gjort ferdigarbeidet med eggleggingen.) Om ikke kjøttet er ettertraktet, kanskje vi kan lage gode produkter av høne-skjellettet? Marg/bein-uttrekk sies å ha gode egenskaper for tarmen vår. Endret 15. april 2017 av Fri diskusjon og kunnskap Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 15. april 2017 Rapporter Del Skrevet 15. april 2017 Nå har de vel nettopp begynt å tilby verpehøne i butikkene, så da er vi enda et par steg lengre. Denne typen nyheter liker jeg. Det er noe positivt oppi all elendigheten media bombarderer oss med. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 15. april 2017 Rapporter Del Skrevet 15. april 2017 Både flott og morsomt. Spesielt ved brannsår og liggesår vil jeg anta dette vil hjelpe. Nå får vi altså brukt alt fra høna, bortsett fra selve høna. ( Når den har gjort ferdigarbeidet med eggleggingen.) Om ikke kjøttet er ettertraktet, kanskje vi kan lage gode produkter av høne-skjellettet? Marg/bein-uttrekk sies å ha gode egenskaper for tarmen vår. https://m.youtube.com/watch?v=vmziQc9tsaM Ja , hønebein kan f.eks brukes til praktisering av div trolldom Lenke til kommentar
Dag Brekke Skrevet 15. april 2017 Rapporter Del Skrevet 15. april 2017 Fin artikkel! Skulle ønske vi hadde flere publikasjoner som kunne rapportere alt det gode som skjer rundt oss. Det er mest av det! 1 Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 16. april 2017 Rapporter Del Skrevet 16. april 2017 Nå har de vel nettopp begynt å tilby verpehøne i butikkene, så da er vi enda et par steg lengre. Denne typen nyheter liker jeg. Det er noe positivt oppi all elendigheten media bombarderer oss med. Nå er visst det lille kjøttet som er igjen i "gamle" egglegge-høner lite godt, og arbeidskrevende å skjære fra skroget. Men det undrer meg hvorfor noen ikke fin-maler opp hele høna, med bein ( uten tarm) og lager f.eks. kjæledyr-mat, og/eller til oppdrettsnæring. Dette burde være mer lønnsomt enn å betale for å bli kvitt høne-skrotten? Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 16. april 2017 Rapporter Del Skrevet 16. april 2017 Tipper det har med smittevern og denslags. Tror man har brukt noe lignende som for i pelsnæringen, men vi ser jo hvilken vei det kommer til å gå med den. Det sagt, å lage MUK som man steker til hundemat burde jo være fine greier... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå