BjeornBrown Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 Hei, har to spørsmål angående fiber, finner ikke så mye info om fibernett på google . Jeg har nylig bestilt bredbånd fra Get.no, det heter: S 35 / 10 Mbps og det er fiber. Er ikke selve poenget med fiber at det skal være like mye ned som opp? Og kan det hende at jeg får så dårlig upload fordi jeg sitter på trådløst? Som dere ser på bildet, så har jeg også prøvd 4 andre speedtester, de gir alle ca det samme resultatet. 30-35 mbps ned og 1,5 til 2,5 opp. Superdupert hvis noen kan gi meg litt info om dette Hei, kjapt spørsmål her. Jeg har nylig bestilt Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 Du har coax, ikke fiber. Og kan det hende at jeg får så dårlig upload fordi jeg sitter på trådløst? Ja, det kan være tilfellet. Bytt WiFi-kanal. Sjekk med f.eks WiFi Analyzer til Android, eller inSSIDer til PC. 1 Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 15. april 2017 Del Skrevet 15. april 2017 Er vel kanskje ikkje like masse ned som opp av Get? Sjå på deira nettsider https://www.get.no/v3/bredb%C3%A5nd/v%C3%A5re-hastigheter Men du skulle nå ha fått 35/10 om det er det du betaler for. Uansett for lav upload. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. april 2017 Del Skrevet 15. april 2017 Angående fiber eller coax: Get har hybrid nett (HFC). Dvs det er fiber i stamnettet, og coax det siste stykket inn til huset. https://www.get.no/boligsammenslutning/fiberteknologi (men ta det som står her med en klype salt) Lenke til kommentar
BjeornBrown Skrevet 16. april 2017 Forfatter Del Skrevet 16. april 2017 Hei, takker for svar. Da må vente til butikken åpner, også kjøper jeg en kabel og sjekker om jeg får 35 opp og 35 ned. Ifølge han jeg snakket med fra get på telefonen så skulle jeg ha like mye opp/ned siden det var fiber og at det var lagt fiber inn til denne leilighetsblokken. Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 16. april 2017 Del Skrevet 16. april 2017 (endret) Fiberbredbånd betyr ikke nødvendigvis den samme hastigheten for ned -og opplastnings hastighet, og det ser en jo også på de forskjellige pakkene en kan bestille fra GET. Selv har jeg 80 / 15 linje, men det spriker stort i hastigheter her når en benytter trådløst, og ikke minst hvor mange som er på nettet samtidig og hva de gjør der. Nå er det kone og datter som ser på hver sin Netflix film (trådløst), en datter på nettet/Youtube (trådløst), og jeg er her på Diskusjon (også trådløst), og da har vi dette resultatet her (som jeg er godt fornøyd med, med tanke på hva som gjøres trådløst her). Tidspunktet på døgnet har også en del å si, og selvfølgelig hvor mange som er tilkoblet trådløst samtidig og hva som gjøres over nettet. Så gjorde jeg en ny test, hvor de andre gjør det samme trådløst, mens jeg har min maskin tilkoblet med kabel. Endret 16. april 2017 av fotonisse Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 16. april 2017 Del Skrevet 16. april 2017 Fiberbredbånd betyr ikke nødvendigvis den samme hastigheten for ned -og opplastnings hastighet Da er Get de eneste i Norge som ikke har symmetrisk hastighet på fiber... 1 Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 16. april 2017 Del Skrevet 16. april 2017 Fiberbredbånd betyr ikke nødvendigvis den samme hastigheten for ned -og opplastnings hastighet Da er Get de eneste i Norge som ikke har symmetrisk hastighet på fiber... Det ble utelatt noe vesentlig i mitt forrige innlegg, Fiberbredbånd betyr ikke nødvendigvis den samme hastigheten for opp -og nedlastnings hastighet når en benytter det trådløst skulle det ha stått. Det synes jo også på TS sine egne målinger og de jeg la ved for trådløs hastighet, men med engang en tilkobler dette via kabel så blir det tilnærmet lik hastighet på fiber. Beklager feilen i forrige innlegg. Lenke til kommentar
Hakonnn Skrevet 17. april 2017 Del Skrevet 17. april 2017 Skal du har synkron hastighet hos Get må du bestille "ekstra opplasting", det koster 39,- pr.mnd og forutsetter så klart at du har FTTH forbindelse. Har du HFC vil du få en boost på 5 til 10mbps opp. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 17. april 2017 Del Skrevet 17. april 2017 Fiberbredbånd betyr ikke nødvendigvis den samme hastigheten for ned -og opplastnings hastighet Da er Get de eneste i Norge som ikke har symmetrisk hastighet på fiber... Riktig, betaler for 40/40 men har 50/50 effektiv, 460kr ca sist jeg så. 150/150 + 100kr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå