IHS Skrevet 15. april 2017 Del Skrevet 15. april 2017 Jeg har faktisk vært kristen en gang i tiden så jo det vet jeg utrolig godt. Nå som jeg ikke er det kan jeg se tilbake på hvor grundig lurt jeg var. Du ble dobbelt lurt, for du var ikke en gang en kristen, det var bare noe de sa og du trodde på Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 15. april 2017 Del Skrevet 15. april 2017 Ikke at diskusjonene mellom deg marius77 og ildsint gir noen mening heller så der er nok alle lurt. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 15. april 2017 Del Skrevet 15. april 2017 Men du glemmer jo det helt fundamentale med denne øvelsen (ørten har ført denne argumentasjonen før deg, og ingen har kommet noen vei), da følgende argumentasjon sparker bein under det. Det du ikke ser er at det i realiteten bare er to alternativer her: - Universet kom til eksistens fra intet. - Universet skapte seg selv. Det tredje som du fører opp er falskt: - Noe eller noen forårsaket universets eksistens.Dette er fordi du legger som premiss at dette "noe" eller "noen" ikke trenger å forklares på samme måte som universet selv. Om vi er ærlige og gjør det, så får man følgende alternativer: - Noe eller noen kom til eksistens fra intet, og så skapte universet. - Noe eller noen skapte seg selv, og så skapte universet.Videre følger det naturlig at noe som skaper noe, må være mer avansert enn det det skaper. Altså en hestesko kan ikke skape en smed, og et brød kan ikke skape en baker. Vi som mennesker kan ikke skape noe som er mer avansert enn oss selv.- Ergo, om noe eller noen skapte universet må de være mer avanser enn universet.Vi kan da sette opp listen din igjen - Universet kom til eksistens fra intet. - Noe eller noen kom til eksistens fra intet, og så skapte universet. - Universet skapte seg selv. - Noe eller noen skapte seg selv, og så skapte universet.Så følger det logisk at det er mer sansynlig at universet skapte seg selv, enn at noe mye mer avansert skapte seg selv, og så skapte universet. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå