AnonymDiskusjon Skrevet 13. april 2017 Del Skrevet 13. april 2017 En hører stadig om uheldige boligkjøpere som har kjøpt katta i sekken og som kjemper harde kamper mot mektige eierskifteforsikringsselskap. Men det finnes også en gruppe mennesker som kjøper gamle hus og prøver å tjene penger på dette gjennom å fabrikere mangler og feil: disse er boligselgernes verste mareritt. Noen her som kjenner seg igjen og vil tittelerr seg selv som uheldig Boligselger? Anonymous poster hash: 200bd...f96 Lenke til kommentar
Baardsen Skrevet 13. april 2017 Del Skrevet 13. april 2017 Fanken ikke rart det er mye feil i og på husa. Det er jo kompliserte bygninger stappa med teknikk. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Red Frostraven Skrevet 13. april 2017 Populært innlegg Del Skrevet 13. april 2017 (endret) Ja.Vi hadde en kjøper som klaget på at det ikke var varmekabler på badet.Fordi det var en bryter uten funksjon på kjøkkenet....kjøper var ikke engang på visningen -- kjøpte usett, og fikk 50 000 i erstatning fra forsikringsselskapet vårt uten at vi visste at det var noen sak i det hele tatt -- før kjøper klaget på at det manglet en lampe i taket på gangen og manglet en rullende panelovn i stuen, og dro opp denne mangelen i forliksrådet for å forsøke å få det til å framstå som om det var store problemer med oss som selgere, og forsøkte å tyne ut mer penger fordi hun trengte 70 000 kroner i tillegg til de 50 000 hun allerede hadde fått fordi hun måtte flislegge badet på nytt, fordi det var vår skyld at hun trodde det skulle være varmekabler, og ønsket høyere standard enn det var fra før.Jeg har aldri hatt lyst til å skade et annet menneske så mye som der og da:Vedkommende var åpenbart en sosiopat som var ute etter å få mest mulig penger gjennom løgn og manipulasjon.Dette var en forbanna betongblokk hvor det eneste vi som eiere hadde gjort var å male veggene og sette inn møbler:Jeg tør ikke tenke på hvordan det kunne blitt om vedkommende kjøpte et hus som vi hadde fått bygget selv, hvor kjøper kunne *lett* etter feil i tak, vegger, isolasjon, kledning, rør eller garasje. Endret 13. april 2017 av Red Frostraven 13 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. april 2017 Del Skrevet 13. april 2017 Fikk hun ut de pengene da? 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 13. april 2017 Del Skrevet 13. april 2017 Fikk hun ut de pengene da? 50 000 for 1 løgn og et par timer "arbeid", fra forsikringsselskapet. 0 kroner fra oss. Men jeg er fremdeles sur for at det finnes slike mennesker i verden. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 Jeg trodde det var slik at mangelen måtte tilsvare en viss prosent av boligens verdi for at man skal kunne for noe ubetalt? Er dette feil? 1 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 Fikk hun ut de pengene da? 50 000 for 1 løgn og et par timer "arbeid", fra forsikringsselskapet. 0 kroner fra oss. Men jeg er fremdeles sur for at det finnes slike mennesker i verden. Men var det feil opplysninger i prospektet som førte til at kjøper trodde det var varmekabler? 4 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. april 2017 Forfatter Del Skrevet 14. april 2017 Jeg tror prosentregelen hovedsakelig gjelder ved skjulte feil. Ved tilbakeholdte opplysninger eller feilinformasjon tror jeg ikke prosentregelen blir tatt i bruk i vurderingen av om det foreligger grunnlag for erstatning/ prisavslag. Anonymous poster hash: 200bd...f96 Lenke til kommentar
Flyndra Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 Red Frostaven : Jeg forstår din frustrasjon.. Jeg har slitt med samme kategori kjøpere selv? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. april 2017 Forfatter Del Skrevet 14. april 2017 Fanken ikke rart det er mye feil i og på husa. Det er jo kompliserte bygninger stappa med teknikk. Anonymous poster hash: 200bd...f96 Lenke til kommentar
Flyndra Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 Det viser seg at endel boligkjøpere tror at eldre brukte boliger skal være like feilfri som om de var ny. ... 3 Lenke til kommentar
00034343 Skrevet 15. april 2017 Del Skrevet 15. april 2017 (endret) Fikk hun ut de pengene da? 50 000 for 1 løgn og et par timer "arbeid", fra forsikringsselskapet.0 kroner fra oss. Men jeg er fremdeles sur for at det finnes slike mennesker i verden. Uhm, forsikringsvindel er jo litt alvorlig, da. Hstraffeloven: § 272. Med fengsel inntil 6 år straffes den som ødelegger eller skader en forsikret gjenstand eller på annen måte framkaller et forsikringstilfelle, for at han eller andre skal få utbetalt en forsikringssum. Det samme gjelder den som i sådan hensikt uriktig oppgir eller gir det utseende av at et forsikringstilfelle er inntrådt, eller oppgir til erstatning en gjenstand som ikke er forsikret eller ikke er til eller ikke er skadet. Bøter kan anvendes sammen med fengselsstraffen. Med bøter eller fengsel inntil 3 år eller med begge deler straffes 1) den som ved avslutningen av en forsikringsavtale fortier eller gir uriktig opplysning om omstendigheter som han kjenner til og må innse er av betydning for forsikringsgiveren, 2) den som for at han selv eller andre skal få utbetalt en forsikringssum eller en garantisum sikret ved forsikringsavtale, gir en skadeoppgave som står i påtakelig misforhold til skaden. Medvirkning til forbrytelse, nevnt i denne paragraf, straffes på samme måte som forbrytelsen. Endret 15. april 2017 av Dr. Jones Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 15. april 2017 Del Skrevet 15. april 2017 Disse kjøperne , var de trøndere.......fra Hell ? (pun very much intended) Lenke til kommentar
Flyndra Skrevet 16. april 2017 Del Skrevet 16. april 2017 Fikk hun ut de pengene da? 50 000 for 1 løgn og et par timer "arbeid", fra forsikringsselskapet.0 kroner fra oss. Men jeg er fremdeles sur for at det finnes slike mennesker i verden. Uhm, forsikringsvindel er jo litt alvorlig, da. Hstraffeloven: § 272. Med fengsel inntil 6 år straffes den som ødelegger eller skader en forsikret gjenstand eller på annen måte framkaller et forsikringstilfelle, for at han eller andre skal få utbetalt en forsikringssum. Det samme gjelder den som i sådan hensikt uriktig oppgir eller gir det utseende av at et forsikringstilfelle er inntrådt, eller oppgir til erstatning en gjenstand som ikke er forsikret eller ikke er til eller ikke er skadet. Bøter kan anvendes sammen med fengselsstraffen. Med bøter eller fengsel inntil 3 år eller med begge deler straffes 1) den som ved avslutningen av en forsikringsavtale fortier eller gir uriktig opplysning om omstendigheter som han kjenner til og må innse er av betydning for forsikringsgiveren, 2) den som for at han selv eller andre skal få utbetalt en forsikringssum eller en garantisum sikret ved forsikringsavtale, gir en skadeoppgave som står i påtakelig misforhold til skaden. Medvirkning til forbrytelse, nevnt i denne paragraf, straffes på samme måte som forbrytelsen. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 16. april 2017 Forfatter Del Skrevet 16. april 2017 Anonymous poster hash: 200bd...f96 Lenke til kommentar
Flyndra Skrevet 16. april 2017 Del Skrevet 16. april 2017 Virker ikke som om disse lovene er særlig tatt i bruk ved eierskifte saker. Ser ut til at det er lov å prøve seg. Mine kjøpere er tatt i løgn uten at det later til å få andre konsekvenser enn at de ikke blir trodd. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 16. april 2017 Del Skrevet 16. april 2017 Fanken ikke rart det er mye feil i og på husa. Det er jo kompliserte bygninger stappa med teknikk. Det er faktisk ikke så komplisert å lage et hus. Grunnen til at det er mye feil på en del hus er rett og slett elendig arbeid av de som bygger dem og i mange tilfeller dårlig materialvalg. Det blir problemer når ting skal være så billig som mulig og holde så lav standard som mulig, akkurat innafor regelverket. Et godt eksempel (som ikke gjelder private hjem, men er relevant alikevel) er anbudsdritten staten driver med. Ta det billigste og få problemer med på kjøpet. Makes perfect sense 2 Lenke til kommentar
daruu Skrevet 16. april 2017 Del Skrevet 16. april 2017 (endret) Om man sammenligner det å kjøpe bruktbil vs det å kjøpe bolig så er det helt utrolig hvor lite rettigheter man som boligkjøper har i forhold... Selger du bruktbil må du dekke "alt" i flere år om du er uheldig, selger du bolig klarer man (potensielt) å lure seg unna det utroligste! Med det sagt, jeg har solgt bil til noen som er i kategorien som blir diskutert her - håper jeg aldri selger bolig til noen sånne! Denne prosentregelen som forsikringsselskapene opererer med - er det bare noe de har funnet på selv, eller finnes det skrevet "sort på hvitt" noe sted? Endret 16. april 2017 av daruu Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 16. april 2017 Forfatter Del Skrevet 16. april 2017 Prosentregelen er brukt av høyesterett Anonymous poster hash: 200bd...f96 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 16. april 2017 Forfatter Del Skrevet 16. april 2017 Noen som har vært i retten med boligkjøperne sine? Anonymous poster hash: 200bd...f96 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå