Gå til innhold

Konica Revio KD-420Z/Minolta Dimage G400

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har kjøpt Konicautgaven - 1.500 kr i avslag avgjorde saken. Har hatt det i en drøy uke. Størrelsen er meget hendig og de bildene jeg har tatt hittil virker skarpe og fine. Bare innendørsbilder foreløpig. Makro ned til 5 cm. Også prøvd videoopptak. Kameraet har flere manuelle muligheter som jeg ikke har fått prøvd. Meget rask start og rask fokusering. Oversiktlige menyer. Dette er mitt første digitale kamera så jeg har lite å sammenlikne med. Men min sønn sammenliknet med sitt Canon A70 og fant ut at dette var mye raskere på mange områder. For deler av rabatten kjøpte jeg et minnekort på 256M. Ikke verst å få et 4 Mp kamera med 256 M minne for ca 3.800 kr. Hittil har jeg ikke angret et øyeblikk.

Lenke til kommentar

Hmm...ble vel egentlig bare mer forvirra av dette her. Håper på noen tester snart.. :-) Har lest at det er vanskelig å fokusere innendørs med dette kameraet i litt "dunkel" belysning. I såfall er det ikke sikkert dette er kameraet for meg. Regner med at en stor andel av bildene blir tatt innendørs.

Har fått øynene litt opp for Nikon Coolpix 3700 også. Kom jo som kjent best ut av testen hos TV2 hjelper deg/Din Side samtidig som det ikke nådde helt opp hos IT-avisen. Vet ikke helt hvor my jeg skal vektlegge dette, da testrapportene for meg virker noe ufullstendige. Hadde lagt mer vekt på en test herfra. Er klar over at jeg her vil gå ned i antall MP, men det er ikke sikkert dette har så stor betydning for min del. En annen fordel jeg har sett med dette kameraet er billig tilleggsutstyr, eks. fra xd.no og mpx.no: bæreveske 79kr, batteri 220kr, strømadapter 257kr.

Er som sagt veldig i tvil, hadde som mål å finne et kamera(ikke for stort) innen jul som ihvertfall ikke koster over 5000,- inkl minnebrikke, ekstra batteri, bæreveske, evt. strømadapter eller kortleser.

Sony DSC-P72/92 kan også være aktuelt. Det er generelt ganske mange kameraer i denne prisgruppen så... vel-vel :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...