LMH1 Skrevet 13. april 2017 Del Skrevet 13. april 2017 Kjenner noen seg igjen at når man forsøker oppgraderinger fra eldre build til 15063 funger det fint på enkelte pcer men ikke alle. Klarer ikke å finne hvorfor noen feiler, 0xc1900107 som feilmelding. Noen som vet hvorfor? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 13. april 2017 Del Skrevet 13. april 2017 https://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/8988575b-32fb-46fb-bd8e-dd9aaafa9903/windows-10-anniversary-update-error-code-0xc1900107?forum=win10itprogeneral Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 13. april 2017 Del Skrevet 13. april 2017 https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-update/something-went-wrong-0xc1900107-when-installing/9047601c-baa6-4646-b836-67af42793376 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 13. april 2017 Forfatter Del Skrevet 13. april 2017 (endret) Får også Funksjonsoppdatering for Windows 10 versjon 1703 – Feil 0x80246010 så det hjelper ikke. Får 0x800703ed på en annen pc også. Er det bare å drite i hele greia? Samme vil komme på windows update? Endret 13. april 2017 av LMH1 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 13. april 2017 Del Skrevet 13. april 2017 Men hvordan oppgraderer du da? Det finnes jo flere måter å få inn 1703 oppdateringen på. Den metoden jeg liker å bruke (som jeg har brukt tidligere også) er å laste ned .iso filen, legge den på en minnepenn (eller DVD) og så starte setup.exe inne fra Windows mens den kjører. Så velge beholde filer og programmer. Da får du en in place oppgradering. Aldri opplevd at det ikke fungerer ved en build oppgradering. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 13. april 2017 Forfatter Del Skrevet 13. april 2017 Burde ikke være nødvendig med formattere SSD disken og reinstallere. Får ved ditt forslag 0xC1900101-0x20017 Installasjonen mislyktes i SAFE_OS-fasen med en feil under boot-operasjon. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 13. april 2017 Del Skrevet 13. april 2017 Men hvem snakker om å formatere disken??? Eller reinstallere?? Jeg snakker om å starte oppgraderingen fra setup.exe - den hverken formaterer eller reinstallerer. Bare oppgraderer fra en build til en annen. Jeg har gitt deg oppskrift på den letteste og tryggeste måten å oppgradere på. Om du heller vil knote med andre metodet og masse feilmeldinger (som du tyddligvis opplever) så lykke til. Ps! Du trenger faktisk ikke å legge .iso filen på DVD/minnepenn - kan bare klikke på .iso filen i utforsker så blir den mounta som en DVD plate og så bare starte setup.exe derfra. Super enkelt. 2 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 13. april 2017 Del Skrevet 13. april 2017 Funker fint på min 9 maskiner. i7- 3770K og en 5960x Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 14. april 2017 Forfatter Del Skrevet 14. april 2017 (endret) Men hvem snakker om å formatere disken??? Eller reinstallere?? Jeg snakker om å starte oppgraderingen fra setup.exe - den hverken formaterer eller reinstallerer. Bare oppgraderer fra en build til en annen. Jeg har gitt deg oppskrift på den letteste og tryggeste måten å oppgradere på. Om du heller vil knote med andre metodet og masse feilmeldinger (som du tyddligvis opplever) så lykke til. Ps! Du trenger faktisk ikke å legge .iso filen på DVD/minnepenn - kan bare klikke på .iso filen i utforsker så blir den mounta som en DVD plate og så bare starte setup.exe derfra. Super enkelt. Det hjelper lite prøvd både å starte fra DVD som gi beskjed hvis du vil oppgradere trykker du JA for å oppgradere hvis du vil ta ny installasjon trykker du nei. Det du snakker om går greit den første delen så kommer oppgraderingen som antakelig feiler. Så blir pcen gjennopprettet uten feilmelding. Problemet så kommer den gjennoppretter windows til forrige versjon. Så er noe feil et sted, usikker på hvor, vet ikke om jeg skal gidde å ta reinstallasjon heller. Veldig rart enkelte pc ikke vil oppgradere. Endret 14. april 2017 av LMH1 Lenke til kommentar
BioNor Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 Fjernet AV? Med mindre du kjører innebygd vel og merke:-) Lenke til kommentar
myhken Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 Jeg fikk den Safe_os feilmeldingen på en pc der os disken er kryptert. Da greier ikke pcen å starte fra oppgraderingen etter første omstart. Skal teste litt for å se hvordan jeg kommer rundt det. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 3. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2017 Virker ut som det var noe kluss på operativsystemet, nå har jeg reinstallert de 2 pcene dette feiler på og det virker fint. Så av og til irrriterende at det feiler? Det jeg syns er veldig rart, SLI støtten ble pluselig mye bedre etter reinstallasjon. Hva tror dere feiler da, for ofte bruker jeg backup programmer instedenfor reinstallasjon. Så vet ikke om det er problemet. Er det slik hvis man bytter hovedkort blir hovedkortet kun deaktivert i windows 10, men fremdeles tror windows det er i bruk? For windows 10 funger fint å bytte maskinvare hypping, men virker ikke ut som microsoft rydder gammel drivere etter oppstart når den søker etter drivere i oppstart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå