TorsteinHiA Skrevet 13. april 2017 Rapporter Del Skrevet 13. april 2017 Hei. Det hyttefeltet jeg er i har et eget pumpehus. Det diskuteres å legge 2 stikkontakter som har 10A sikring hver. Hovedsikringen er 32A og derfor må alt i pumpehuset bruke mindre enn 12A for at anlegget skal fungere. Det er trykktank, 2 UV-filter, 3 vannpumper, varmekabler, ovner til å varme pumpehuset... UV--filter bruker 1A tilsammen. Tenker at det er pumpene som trekker mest. Sjekket i et hefte, der forstod jeg at hver pumpe var 2,2kw. Tror pumpene går en 16A sikring. Pumpene går på og av i intervaller. Tror anlegget går på 230v Tror dere pumpene bruker 2,2kw hele tiden eller går de kanskje bare på halv styrke? Hvor mye tror dere alt dette trekker tilsammen? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. april 2017 Rapporter Del Skrevet 13. april 2017 Du må dimensjonere det etter de oppgitte effektene på pumpene og apparatene. Hvis du ikke kan gjøre det så må du ha et effektmeter og faktisk måle strømtrekket til utstyret. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 13. april 2017 Rapporter Del Skrevet 13. april 2017 Husk på at motorer har cosinus fi, les av amper på motor ikke bare kW. Er dette 3-fase? Lenke til kommentar
TorsteinHiA Skrevet 14. april 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. april 2017 (endret) Usikker på alt annet en at det er 2,2kw. vanskelig å se merkeskiltet da motorene ikke er lett tilgjengelige. Får prøve å finne ut litt mer Endret 14. april 2017 av TorsteinHiA Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 14. april 2017 Rapporter Del Skrevet 14. april 2017 Hei. Det hyttefeltet jeg er i har et eget pumpehus. Det diskuteres å legge 2 stikkontakter som har 10A sikring hver. Hovedsikringen er 32A og derfor må alt i pumpehuset bruke mindre enn 12A for at anlegget skal fungere.Er hovedsikringen 2- eller 3-polet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå