Jostein76 Skrevet 13. april 2017 Del Skrevet 13. april 2017 Hei. Vei ikkje om det er her eg skal poste dette.Men eg har ein knapp til ein ovn. Den er det lagt ved bilder av. Det er også med bilder av ovnen. Det er knekt noko inni den ikkje sitter fast. Den har tre punkt frå 1 til 3. Den står no på to. Nokon som veit om det går an å kjøpe ny slik bryter? Merket på ovnene er mill Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. april 2017 Del Skrevet 13. april 2017 Tipper at det er en sprekk i plasten. Det skal være et skilt på ovnen som sier hvilket fabrikat/merke den er. Du kan kontakte forhandler eller importør for å høre om reservedeler, men ikke sikkert det finnes. Alternativet er å lime knappen fast på akselen. PS: flytter tråden til det jeg tror er mer passende kategori. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 13. april 2017 Del Skrevet 13. april 2017 Ny ovn koster ikke så veldig mange kronene heller, er vel tvilsomt om man får tak i reservedeler til slikt. Liker varmevifte selv, om det ikke blir for bråkete. Sprer varmen raskere og jevnere. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. april 2017 Del Skrevet 13. april 2017 (endret) Du kan kanskje finne noe som passer på Elfa eller kanskje Ebay. Den akslingen ser veldig typisk ut. De vil selvfølgelig se annerledes ut. Utfordringa blir å finne ut om det er samme diameter. http://www.ebay.com/itm/5-Pcs-Adjustable-Turn-Rotary-Knob-for-6mm-D-Shaft-Potentiometer-/182523163689?hash=item2a7f3a7429:g:CBwAAOSwnF9Y6iNg Endret 13. april 2017 av sedsberg Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 Tilsvarende bryter med tilsvarende sprekk har jeg fikset med å smøre lim utenpå den sprukne hylsa og surre fiskesnøre (Fireline) stramt rundt. Når limet var tørt var det bare å dytte bryteren på plass på akslingen, og den fungerte helt fint. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 Hei. Vei ikkje om det er her eg skal poste dette. Hvilken butikk er denne kjøpt? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 15. april 2017 Del Skrevet 15. april 2017 Dette fikser du vel greit med litt epoxylim som du lar tørke mens den står på slik den normalt skal. Det er ikke rare belastningen på hjulet, så det burde funke selv om det mest sannsynligvis blir metall til plast. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 19. april 2017 Del Skrevet 19. april 2017 Du kan kanskje finne noe som passer på Elfa eller kanskje Ebay. Den akslingen ser veldig typisk ut. De vil selvfølgelig se annerledes ut. Aksel med en flat side (D-form) er relativt standard, ja. Er den tilfeldigvis 6 mm i diameter også? I tilfelle, se her: https://www.elfadistrelec.no/no/komponenter/releer-og-brytere/knapper/trykkhetter-og-hjul/c/cat-DC-59803?q=*&filter_Category3=Knapper&filter_Category4=Trykkhetter+og+hjul&filter_Buyable=1&filter_For+spindel=6+mm%2C+D&page=2&pageSize=10 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå