Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skoda octavia 2000mod alarm problem

Anbefalte innlegg

Hei. Har en octavia med litt problemer... startet med at sentral låsen ikke fynket på sjoførdøra.. men etter alt ble fikset av sentral låssystemet, skulle jeg låse opp bilen... låste opp sjoførdøra med nøkkelen og åpnet døra, så gikk bilalarmen... men alarmen går av når du låser opp med fjernkontrolen på nøkkelen... så det store problemet er at hvis jeg er ute med bilen en gang.. å bateriet i fjernkontrolen ryker så kan jeg ikke skru av bilalarmen... hvordan kan dette løses?? Går det ann å bare fjerne alarmen??

På forhånd takk for svar ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok.. ikke så enkelt å fjerne original alarm.

sjekk om det er brudd i ledningene som går inni den "gummipølsa" mellom dør og karosseri... 

hvis ledningene er ok, da kan det  mikrobryteren i låskassa

sett blien i fri, åpne vinduet, lås bilen...

lås opp med nøkkel, prøv å start bilen uten å åpne døra... og (hvis bilen vil starter) åpne døra... går alarmen da?

hvis ikke så kan du koble fra dørbryteren som en "nødløsning"

Lenke til kommentar

Alle ledninger ser fine ut. Hvis jeg starter bilen uten å åpne døra, går ikke alarmen. Å kan åpne dørene etterpå. Men hvis jeg kobler ut dørbryteren, da må jeg jo starte bilen før jeg lukker opp eventuelt bagasjerom eller di andre dørene? Blir jo litt tomvint når jeg bruker nøkelen uten fjernkontrol da? Hvis jeg er i butiken å handler med noen kompiser, så må jeg låse opp bilen får å starte den før alle andre setter seg inn og vente med bagasjeluken?

Lenke til kommentar

Men sikkert et domt spøsmål.. men e det fysisk muligt å koble ut noen ledninger som jør at alarmen ikke kommer på? Tenker at det er nødt til å være noen ledninger i døra eller i motakeren til sentrallåsen som jør at alarmen kommer på??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...