Redaksjonen. Skrevet 13. april 2017 Del Skrevet 13. april 2017 Alle kan sette opp en utgave av det sosiale nettverket Mastodon, men driften er avhengig av frivillige og donasjoner fra brukerne.INNSIKT: Mastodon er åpen kildekode – men er dette en «Twitter-dreper»? Lenke til kommentar
OYEX97AW Skrevet 13. april 2017 Del Skrevet 13. april 2017 Tommel opp for artikler av denne typen. Innsiktsfullt og lærerikt. 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123849734 Skrevet 13. april 2017 Del Skrevet 13. april 2017 Vil vi egentlig ha flere sosiale nettverk? For min del kunne gjerne facebook aldri blitt oppfunnet, men siden "alle" er der så må jeg også desverre være der eller velge å miste all kontakt med omverdenen. Lenke til kommentar
outcastatsnabeltanndotno Skrevet 13. april 2017 Del Skrevet 13. april 2017 Dere burde nevne den nye norske instansen for #mastodon => snabeltann.no Kom gjerne innom og test hvordan et nettverk i en føderasjon fungerer. Dere finner admin her => https://snabeltann.no/web/accounts/1 Lenke til kommentar
outcastatsnabeltanndotno Skrevet 13. april 2017 Del Skrevet 13. april 2017 Vi trenger alternativer til kommersielle nettverk - det er poenget. Vi vil alltid ha sosiale nettverk, men tenk på det annerledes en middagene du ser på FB. Vi ønsker ikke sentraliserte nettverk som Twitter og FB, men desentraliserte slik at grupper av individer kan hoste sine egne servere og knytte kontakt på tvers av servere, helt uten reklame og andre kommersielle hensikter. => snabeltann.no 1 Lenke til kommentar
outcastatsnabeltanndotno Skrevet 13. april 2017 Del Skrevet 13. april 2017 Status på Mastodon instansene 14.april 01.02. - 200,042 accounts +2,492 in the last hour +39,175 in the last day 555 active instances Lenke til kommentar
outcastatsnabeltanndotno Skrevet 15. april 2017 Del Skrevet 15. april 2017 Om 30min runder nettverket 250.000 profiler. https://instances.mastodon.xyz/list Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. april 2017 Del Skrevet 16. april 2017 Vil vi egentlig ha flere sosiale nettverk? For min del kunne gjerne facebook aldri blitt oppfunnet, men siden "alle" er der så må jeg også desverre være der eller velge å miste all kontakt med omverdenen. FB er totalt uaktuelt for meg og jeg er sikkert ikke alene. Derfor er det fint at det dukker opp andre ting som passer mer for blant annet meg. Jeg skal i hvert fall lese meg opp på hva Mastodon er for noe, brukeravtaler etc før jeg eventuelt lager meg en konto der. Ello har jeg konto på men jeg synes ikke den fungerer. FB er i hvertfall verdiløst for meg ettersom jeg ikke har konto der. Og ingen skal true meg inn der heller med alskens påstander om at jeg må da en bit av dopet jeg også. Sånn som folk sitter oppslukt i både arbeidstid og fritid så nøler jeg ikke med å kalle FB et dop. Vervepresset er også enormt, men noen (les meg) har mer ryggrad enn andre.. Lenke til kommentar
spillhekta Skrevet 19. april 2017 Del Skrevet 19. april 2017 Vi trenger alternativer til kommersielle nettverk - det er poenget. Vi vil alltid ha sosiale nettverk, men tenk på det annerledes en middagene du ser på FB. Vi ønsker ikke sentraliserte nettverk som Twitter og FB, men desentraliserte slik at grupper av individer kan hoste sine egne servere og knytte kontakt på tvers av servere, helt uten reklame og andre kommersielle hensikter. => snabeltann.no Det var mange poster med selvpromotering Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå