Mathias Klingenberg Skrevet 12. april 2017 Del Skrevet 12. april 2017 Silicon Valley-selskapene frakjørt av de tradisjonelle bilprodusentene.Ny rapport: Ford leder selvkjørende biler-racet Lenke til kommentar
Populært innlegg Klykken- Skrevet 12. april 2017 Populært innlegg Del Skrevet 12. april 2017 Visjoner og prototyper. Alt er fint på papiret, men reelt sett er det jo ingen som har noe på veien. Bortsett fra Tesla, da. 11 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 12. april 2017 Del Skrevet 12. april 2017 Litt merkelig å evaluere "produktet" fra andre da? Lenke til kommentar
Dr.B Skrevet 12. april 2017 Del Skrevet 12. april 2017 Visjoner og prototyper. Alt er fint på papiret, men reelt sett er det jo ingen som har noe på veien. Bortsett fra Tesla, da. Tesla har ikke autopilot på veiene de heller. De har bare et misvisende navn for teknologi andre biler også har. 7 Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 12. april 2017 Del Skrevet 12. april 2017 Visjoner og prototyper. Alt er fint på papiret, men reelt sett er det jo ingen som har noe på veien. Bortsett fra Tesla, da. Tesla har ikke autopilot på veiene de heller. De har bare et misvisende navn for teknologi andre biler også har. Så Ford er nærmere enn Tesla? 3 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 13. april 2017 Del Skrevet 13. april 2017 Visjoner og prototyper. Alt er fint på papiret, men reelt sett er det jo ingen som har noe på veien. Bortsett fra Tesla, da. Tesla har ikke autopilot på veiene de heller. De har bare et misvisende navn for teknologi andre biler også har. Jo det har de, da det er systemet sitt overordnede navn. Problemet er at folk ikke klarer å skille autopilot og autonom selv om det er ganske åpenbart. 3 Lenke til kommentar
Viggo Stenbekk Skrevet 13. april 2017 Del Skrevet 13. april 2017 GM har nettopp satt ut sin teknologi til gjennomsyn/vurdering til flere universiteter i USA i form av en konkurranse. De vil ha innspill om hvordan teknologien kan bli enda bedre. GM bruker en flåte av Chevrolet Bolt som test plattform. Lenke til kommentar
2600RS Skrevet 13. april 2017 Del Skrevet 13. april 2017 Visjoner og prototyper. Alt er fint på papiret, men reelt sett er det jo ingen som har noe på veien. Bortsett fra Tesla, da. Jaha. Tesla har jo ingen ting på nye biler... Foruten hw. Noen sw har jo enda ikke kommet. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 13. april 2017 Del Skrevet 13. april 2017 Nivå 4 kommer nok ikke de første 10 årene. Lenke til kommentar
Kjetil T. Skrevet 13. april 2017 Del Skrevet 13. april 2017 Visjoner og prototyper. Alt er fint på papiret, men reelt sett er det jo ingen som har noe på veien. Bortsett fra Tesla, da. Jaha. Tesla har jo ingen ting på nye biler... Foruten hw. Noen sw har jo enda ikke kommet. jau, programvare har kome. no kan eg setje på autopilot i opptil 130 km/h på Autobahn (testa dette i forgårs), men det varierer litt om autopilot let seg slå på i det heile teke. det er framleis eit godt stykke igjen til AP 2.0 har like god funksjonalitet som AP 1.0 (Mobileye). 4 Lenke til kommentar
Tallak Tveide Skrevet 13. april 2017 Del Skrevet 13. april 2017 En undersøkelse som legger mest vekt på hvor etablerte firmaene er og hvor mange de har kjøpt opp. Og om de har den sensoren de som gjør undersøkelsen mener er nødvendig... fjaseartikkel som funker best som clickbait og uten særlig substans. Hva har endret seg på 20 år? Ford og VW kunne ha sluppet autonome biler da. Det er bare når Google og Tesla plutselig har littegrann ambisjoner at de kommer frem fra hulene sine. Fjas. 3 Lenke til kommentar
UMF9FR2A Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 Var det noen som la merke til at nekterene av ny teknologi, gm og ford kom på topp? Det ville vel være første gang siden henry fords samlebånd at disse bedriftene var først eller best på noe. 2 Lenke til kommentar
Jan Olsen Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 Rankingen virker helt på jordet. Men gir innblikk i hvem aktørene er. Virker som forfatteren ikke har fått med seg at internett kan brukes til salg. 1 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 (endret) Var det noen som la merke til at nekterene av ny teknologi, gm og ford kom på topp? Det ville vel være første gang siden henry fords samlebånd at disse bedriftene var først eller best på noe. Om autonome flåtebiler vil utføre 80% av person-kilometrene, vare og renovasjon transport innen 10 år så er jo dette noe dei er helt nødt til å vere med på. Og som De nevner logistikk og samlebånd kan dei fra før.Vil også tro politikere og andre myndigheter i US støtter godt opp om utviklingen. Og det vil nok bli forskjellige sikkerhetspolitiske ting som må på plass, og således rikelig spillerom for proteksjonisme. Man kan nesten si 80%'n er representativ for økonomien som vil gå gjennom dette system, og skattleggingspotensialet blir gedigent. Små flåtebiler med spesialfunksjon for deler av det man kan gjøre i en 10 meters bobil er da ikke utenklig. Kino mens man reiser for noen og reine toaletter der det er folkeansamlinger. Er mykje som kan utvikles i forbindelse med en sak til 200 000, beståendes av ramme, 4 hjul og en batteripakke. Se bare på bilene som alle reie er under testing på Kongsberg og Forus. Er ikke i tvil, det vil forandre verden slik vi kjenner den i dag. Boligpriser kan falle, mediehus tape annonse intekter, spesial butikker klare seg i konkuranse med kjøpesenter. Alt grunnet betre og billigere logistikk for hvert dropp-inn punkt. Endret 15. april 2017 av Halvor Sølvberg- the MOV 1 Lenke til kommentar
Kjetil Sandal Skrevet 17. juni 2017 Del Skrevet 17. juni 2017 Ford er Konkurs om 3 år , om de ikke kommer med en elbil snart( Fokus med hele bagasjerom full av batterier funker ikke) Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 17. juni 2017 Del Skrevet 17. juni 2017 Ford er Konkurs om 3 år , om de ikke kommer med en elbil snart( Fokus med hele bagasjerom full av batterier funker ikke)Trolleri. Ford selger nesten én million pick-up trucker årlig, og kundene av slike er ofte ganske konservative. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå