Gå til innhold

Må gjennopprette Windows etter en stund i hvilemodus.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har hjulpet min far med kjøp av bærbar PC. Han har i lang tid bare brukt nettbrett for å sjekke facebook, mail og lese avisen på men har nå ønsket seg en PC han kan bruke til å bestille sydenbiletter på og lagre bilder på.

Han er av den gamle sære typen som forventer at alt skal funke plettfritt hele tiden. Derfor kjøpte jeg han en multicom PC og fikk installerte windows 7 (fordi windows 10 var for vanskelig).

Nå har han hatt PCn noen måneder, og er ikke særlig fornøyd fordi han syns den starter opp for treigt. Han forventer jo såklart at PCn skal starte opp like raskt som skjermen på nettbrettet skrues opp  :rofl:

Det er dog en ting jeg har oppdaget selv om jeg syns er rart. Når lokket på bærbaren legges sammen så går dataen automatisk i hvilemodus. Når man da åpner skjermen så starter den opp etter bare 2-3 sekunder. Men hvis PCn har ligget i ro i noen timer og du skal åpne den, så må den loade en del før det kommer opp "Gjennoppretter windows". Dette tar gjerne noen minutt før dataen starter opp. Er det noen måte å holde PCn i hvilemodus slik at den til en hver tid starter opp etter 2-3 sekunder?

Som dere sikkert har skjønt så er fadern litt sær når det kommer til data, men sånn er det bare. 

Kan noen av dere hjelpe meg slik at PCn alltid starter opp etter bare noen sekunder?

(Full oppstart tar ca. 40 sekunder på denne maskinen, selv om det er SSD disk.)

Jeg har selv skiftet over til Mac for noen år siden, og er derfor ikke helt inne på Windows lengre...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...