Dag-andre Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Jeg fyller snart 18 år og er dermed på utkikk etter bil! Jeg har tenkt veldig mye på enten en Bmw 325i 92-93'mod eller en Volvo s40 2.0l... Er veldig betatt av 325'en, i og med at den har et røfft utseende og en kraftig motor! S40 har jo ikke så stor motor, men er billigere å kjøpe brukt (s40- 1996-1999 mod for samme prisen som en 1992-93mod BMW 325) Hva er et lurt kjøp? Er det mye trøbbel med å kjøpe en såpass gammel Bmw i stedenfor å kjøpe en nyere s40? Er det mulig å trimme og style s40 slik at den blir litt mer sportslig? Har planer om å bruke rundt 140.000kr på min første bil? Og vil ikke ha så mye utgifter utenom! Forsikring... Er det dyrt for en 18åring å forsikre en 325 siden den har så stor motor? Hvilken bil anbefaler dere? Er det andre biler dere vet om som er et alternativ? (BILER MED ET PENT UTSEENDE, IKKE FOR GAMMEL, IKKE OVER 140.000kr, LITT SPORTSLI MOTOR) Lenke til kommentar
eab Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 (endret) enten liker du den ikke eller så gjør du det Den har garantert rimeligere forsikring enn bmw'n du nevner Men fra spøk til alvor, for de fleste 18åringer er 140.000 mye å bruke på bil. Håper derfor du virkelig tenker gjennom om du har råd til det. Og BMW+ungdom=dyr forsikring Endret 4. desember 2003 av Ezekiel Lenke til kommentar
Dag-andre Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 ja,.. det er nøye tenkt gjennom,... Jeg liker volvoen ganske godt,.. synes den har et mer moderne utseende,.. mens BMW 325 er litt mer spiss i kantene og eldre... Men jeg lurer på om det går ann å style en s40 til å se stiliere ut... Lenke til kommentar
Kaksa Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 kanskje en ide å registrere den på faren din? bare for å slippe unna litt forsikringspenger. Viss det er en generelt dyr bil å forsikre, så kan det ver ei god løysing. det motsatte, er at viss den er billeg, så kan du spare opp bonus, slik det bli betre å kjøpe råere bil seinare.. Lenke til kommentar
Dag-andre Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 ja,.. har tenkt å registrere på fattern, men er det noen som vet om det er lett å trimme motoren på en s40 og om det er lett å få tak i styling? Lenke til kommentar
JonV Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 til Volvo så er jo det meste å få tak i http://www.samsteffansson.se/products/inde...V40&language=sv Lenke til kommentar
tøs Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 (endret) vell altså det er ingen TVIL, siden jeg selv har en slik BMW, kan jo de fleste tenke seg hva jeg har tenkt å fortelle her og nå. BMW'en er sportslig og pen. Den er noe som de fleste syntes er fin og se på. Denne spetefike BMWen har jo rimelig bra med hk (192 eller.no). Volvo er og blir bare harry og stygg, men du må selvfølgelig passe deg for å "style" opp BMW’en med wonderbaum, klistremerker, sota-ruter osv. DETTE ER ALT ANNET EN PENT. BMW'en er langt i fra gammel. Du kan ikke se på en bil som er 10 år og si at den er gammel. det er antall kjørte km som har alt å teller. jeg ville ha passet meg for å kjøpe en BMW med under 200000km. Over denne strekningen skjer det fort at deler lir ødelagt, eller slitt. Men dette er jo prisen å betale for en dritt-fin bil. Tenk på forsikringa da.. En BMW som jeg hadde da jeg var 18, var en 316i. Den var 5 år gammel, og da måtte jeg vistnokk punge ut over 35000 i året for forsikkering. NOWAY, du får heller smiske med mor eller far. Tideliggere biler: -BMW 316i -BMW 328i -BMW 540A -BMW E36, M3 (entusiast kan du si.. ) Endret 5. desember 2003 av tøs Lenke til kommentar
tøs Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Og ja det er sindsykt dyrt å rege en BMW 325 på deg. Tenkt deg meg med 105hk må betale 35 000kr i året (AS IF).. En 325 derimot har vell 192hk, noe som gjøre at det blir svindyrt.. bare husk på en ting, det koster og regge bilden og andre utgifter kommer så ikke bruk ikke opp alle pengene på bil (jeg har værtfall lært ) Lenke til kommentar
Dag-andre Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 nei,... det er klart,.. jeg har penger til forsikring også... men etter det jeg hører så tror jeg at jeg går for volvoen,.. siden forsikringen er mye rimeligere. Lenke til kommentar
Dag-andre Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 nei,... det er klart,.. jeg har penger til forsikring også... men etter det jeg hører så tror jeg at jeg går for volvoen,.. siden forsikringen er mye rimeligere. Lenke til kommentar
JonV Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Volvoen er også rimlig å vedlikeholde i forhold til BMW Lenke til kommentar
tøs Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 men volvoen er jo så ufattelig stygg! Lenke til kommentar
JonV Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 nå er det jo slik at alle har ikke sammen smak. etter min mening så er jo BMW ufattelig stygg! samt dyre deler + Gammel. Lenke til kommentar
Dag-andre Skrevet 8. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2003 Min mening er at bmw er stili på sin måte og volvo på sin! Ingen tvil om hvilken bil jeg velger... Volvo er klart det beste kjøpet for meg! Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Volvoen har driftsikkerhet som bare det. Bruktimportert BMW er såsomså, mye km juks. Bør være greit å skaffe det meste av tuning/styling fra sverige. Sidfen volvoen er nyere er det mindre sannsynlig at noe går til h.., og så er den nok penere kjørt enn en sprek bmw. De blir ofte kjørt litt hardt..... Hvis du ikke overstyler bilen din er det lettere å få igjen penger for volvo Lenke til kommentar
Intrudah Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Kommer jo ann på hvilken person du er.. Siden det BMW'en er litt eldre.. kan det være mere reperasjoner med den. Men det er nok ingen tvil om at den både går bedre, og har bedre kjøreegenskaper. BMW er jo kjent for særdeles gode kjøreegenskaper. BMW'en ville vært det "friske" valget.. den har mye morro å by på.. Mens Volvo'en kanskje ville vært det lure valget.. Antagelig mindre reperasjoner, men også en annen bil å kjøre. Du får egentlig velge selv.. Jeg liker biler med sportslige egenskaper.. BMW'en har også bakhjulstrekk, som kan være ekstremt morsomt for dem som liker slikt Så jeg hadde nok tatt BMW'en.. Selv om det kan medføre litt reperasjoner.. Men jeg elsker å mekke litt! Så hvorfor ikke? Lenke til kommentar
Dag-andre Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 Nei,.. jeg har ikke planer om å over-style den! har tenkt på fete felger, senke den litt og få på den orginal spoiler og skjørt rundt bilen... Har også snakket med forsikringselskapet mitt! De mener at det lureste er å gå for volvoen og ha den en stund til jeg får litt bonus poeng, da er det billigere med f.eks en BMW om noen år! Så jeg tror dette var et lurt valg! Tusen takk for mye bra tilbakemelding på innlegget mitt Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 S40 anbefales, prøv å få tak på en med helskinn og AC. NB! 96-97 modellene har litt problemer med slitasje i forstillingen som fører til "klappre lyder" på ujevnt underlag, gå for en 98 eller nyere hvis du har råd. Trenger du mere futt så får du 2.0 turbo, eller værstingen T4 Lenke til kommentar
JonV Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 holder ikke med 96-97 da det er en feil som er gjenganger helt opptil 03 modell, men det er en bagatel med Utvidet garanti. Volvoen er jo også sikker hvis uhellet skulle være ute Volvo er et meget godt valg. Lenke til kommentar
Kaksa Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Har snakket med nokon som hadde en nyare Vovlo, 95??? når den var på verksted, så blei veldig ofte ting som ikkje trengtes å skiftast heilt enda, skiftet. dvs ganske dyrt, iom at delane i seg sjølv var dyre, etter slik eg har forstått det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå