Sneiks Skrevet 12. april 2017 Del Skrevet 12. april 2017 Hei, trenger litt hjelp til å finne ut om jeg har rett:s Jeg har en jobb hvor det jeg ikke har fast arbeidssted, men at arbeidssted er å betrakte som der de enkelte arbeidsoppdrag er. Har havnet i en uenighet med sjefen om jeg har rett til å få kjøregodtgjørelse etter statens satser. Har fått utbetalt vær gang jeg har sendt inn reiseregning det siste året, men har hatt en diskusjon med sjefen, pga han sa at jeg brått ikke hadde krav på det, og at vi måtte ta en prat om det og da refererte jeg bare til arbeidsavtalen, å fikk da penger på konto 2 dager etterpå. Nå er det en annen leder jeg sender regninga til, og han har brått bestemt at jeg ikke har rett på det. I arbeidsavtalen min står det "Arbeidssted er å betrakte som der de enkelte arbeidsoppdrag er. Arbeidstaker møter direkte på arbeidsstedet. Arbeidstaker kan pålegges å møte direkte på arbeidsstedet eller møteplass med egen transport. Bruk av egen bil godtgjøres etter statens satser." Så hvem av oss er det som har rett? Fikk beskjed på den siste regninga jeg sendte inn at jeg ikke kunne få det siden det ikke var urimelig langt (kjører mellom 90 og 120km vær dag). Men jeg mener at siden det står som det gjør i kontrakten, så har jeg retten på min side? Står jo ingenting om hvor langt man må ha kjørt for å få godtgjørelse.. har kjørt ganske mye dem siste månedene, og virker som dem setter seg på bakbeina så fort beløpet blir litt høyt. Blir bare veldig usikker nå, siden jeg er litt redd for at det skal bli dårlig stemning mellom meg og ledelsen.. kjører jo til forskjellige møteplasser, å sitter da på videre der ifra til der vi skal jobbe, men så må jeg feks kjøre min egen bil til neste sted så han jeg sitter på med (firmabil) ikke vil kjøre omvei når dagen er over. Kjøre ofte direkte til arbeidsstedet også. Hva mener dere? Har jeg rett på det, eller burde jeg ikke gjøre noe mer ut av det? (Har vurdert å høre med fagforeningen. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 12. april 2017 Del Skrevet 12. april 2017 Det holder med en tråd. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1770096&hl= Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg