Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

system syrup når jeg bruker DC++

Anbefalte innlegg

Er det noe jeg kan gjøre her eller?? Hele PC-en blir høyst laggete og noen gang fryser helt i 10 -20 sekunder. når jeg kjører DC++. (med ned og opplastninger)

Har forøvrig et 10 mb/s linje.

Er dette begrensninger på mine harddisker?

Endret av Squy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noe jeg kan gjøre her eller?? Hele PC-en blir høyst laggete og noen gang fryser helt i 10 -20 sekunder. når jeg kjører DC++. (med ned og opplastninger)

Har forøvrig et 10 mb/s linje.

Er dette begrensninger på mine harddisker?

Tror heller du skal ta en titt på download-lista de og rense opp litt der. Dersom den lista er uendelig lang, eller du forsøker å laste ned en fil fra 200+ brukere så tar DC en god del ressurser ja...

Velg i utgangspunktet kun brukere som har ledige slots, og ikke last ned 10 filer samtidig. Bruk også "PAUSE" på de filene du kan vente med...

Lenke til kommentar
Er det egentlig noe forskjell mellom det og vanlig dc++ ?? er det noe som den ikke har?

Er ikke helt sikker.

Men den er en del bedre å bruke.

Har en del ekstra ting og som jeg har savnet i DC++.

Den er jo bygd på DC++ sin kildekode, så det er ikke de heeeeelt store forskjellene.

Men jeg sverger til oDC og det skal en del til før jeg går tilbake.

Lenke til kommentar
Var noe prat i en annen post om at DC brukte komprimering. Kansje det er grunnen? Å det krever vel sitt å komprimere 10Mb/s

Det er en funksjon som heter Safe and compressed transfere, og den kan deaktiveres i Settings-->Advanced. Men jeg vet ikke om den har noe med lagginga til Squy å gjøre

Lenke til kommentar
Dersom den lista er uendelig lang, eller du forsøker å laste ned en fil fra 200+ brukere så tar DC en god del ressurser ja...

man kan kun laste ned en fil fra en person i DC, ikke slik som BT.

forøvrig er versjon 0.31 den siste stabile, 0.34 er forferdelig buggete.

anbefaller forøvrig å bruke anti-defrag download metode (finnes under advanced)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...