Veritæs Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 (endret) Er det noe jeg kan gjøre her eller?? Hele PC-en blir høyst laggete og noen gang fryser helt i 10 -20 sekunder. når jeg kjører DC++. (med ned og opplastninger) Har forøvrig et 10 mb/s linje. Er dette begrensninger på mine harddisker? Endret 4. desember 2003 av Squy Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Er den treg hele tiden eller bare i oppstarten. I oppstarten krever den mye for da søker den igjennom alle dine delte kataloger og filer. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Er det noe jeg kan gjøre her eller?? Hele PC-en blir høyst laggete og noen gang fryser helt i 10 -20 sekunder. når jeg kjører DC++. (med ned og opplastninger)Har forøvrig et 10 mb/s linje. Er dette begrensninger på mine harddisker? Tror heller du skal ta en titt på download-lista de og rense opp litt der. Dersom den lista er uendelig lang, eller du forsøker å laste ned en fil fra 200+ brukere så tar DC en god del ressurser ja... Velg i utgangspunktet kun brukere som har ledige slots, og ikke last ned 10 filer samtidig. Bruk også "PAUSE" på de filene du kan vente med... Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Se på forumet hos dcplusplus. Det er mange som sliter med dette problemet etter at de nyeste versjonene kom (inkludert meg selv). Utrolig irriterende! Lenke til kommentar
Veritæs Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 Den er rask og fin i oppstarten. Det er mens jeg bruker den at den er laggete. Og nei jeg har kun 1 fil download køen. Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Degrader til en eldre C så skal det fungere fint igjen, Nye C som er bugga. ps. Skifte på topic! Lenke til kommentar
snole Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Hvilken versjon har du? Jeg vil anbefale deg oDC hvis du alikevel skal legge inn en ny DC-klient. Lenke til kommentar
Veritæs Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 jeg har den siste dc++ 0.304 Lenke til kommentar
Veritæs Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 (endret) ahh takk for den odc linken, nå lagger det ikke lenge. Er det egentlig noe forskjell mellom det og vanlig dc++ ?? er det noe som den ikke har? Endret 4. desember 2003 av Squy Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Var noe prat i en annen post om at DC brukte komprimering. Kansje det er grunnen? Å det krever vel sitt å komprimere 10Mb/s Lenke til kommentar
snole Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Er det egentlig noe forskjell mellom det og vanlig dc++ ?? er det noe som den ikke har? Er ikke helt sikker. Men den er en del bedre å bruke. Har en del ekstra ting og som jeg har savnet i DC++. Den er jo bygd på DC++ sin kildekode, så det er ikke de heeeeelt store forskjellene. Men jeg sverger til oDC og det skal en del til før jeg går tilbake. Lenke til kommentar
mozz Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Var noe prat i en annen post om at DC brukte komprimering. Kansje det er grunnen? Å det krever vel sitt å komprimere 10Mb/s Det er en funksjon som heter Safe and compressed transfere, og den kan deaktiveres i Settings-->Advanced. Men jeg vet ikke om den har noe med lagginga til Squy å gjøre Lenke til kommentar
Veritæs Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 jeg har enable det Lenke til kommentar
mozz Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 jeg har enable det Da ville jeg kanskje prøvd å disablet den og se om det hjelper Lenke til kommentar
Veritæs Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 jeg har enable det Da ville jeg kanskje prøvd å disablet den og se om det hjelper hey! foreløpig så lagger det ingenting!! Hmm skal se hvor lenge dette varer, poster igjen hvis det begynner å lagge. Men jeg tror dette løsningen. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Dersom den lista er uendelig lang, eller du forsøker å laste ned en fil fra 200+ brukere så tar DC en god del ressurser ja... man kan kun laste ned en fil fra en person i DC, ikke slik som BT. forøvrig er versjon 0.31 den siste stabile, 0.34 er forferdelig buggete. anbefaller forøvrig å bruke anti-defrag download metode (finnes under advanced) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå