Gå til innhold

The Americans, en diskusjon

Anbefalte innlegg

Ser på The Americans, ikke så veldig bra. Sett to sesonger. Det jeg stusser over er den dårlige kvaliteten på bildet, det er grumsete og ser ut som det er spilt inn på 70-tallet. Greit at handlingen er noen år tilbake men kvaliteten på bildet bør være bedre. Noen som synes serien er bra? 

Serien er bevisst produsert så har et 80 talls preg ala tv fra den tida, både når kommer til farger, detaljer osv.

Hvorfor du gidder å bruke tid på serier du stadig hater, for deretter måtte sutre om det i kommentarfelt er veldig rart.

Min teori er at det finnes en liten andel mennesker som har en genfeil, som gjør at de ubevisst eller ikke liker det som er populært hos de fleste, eksempel på folk som ikke kjøper Nikon, Sony eller Canon når de skal kjøpe kamera, men må ha Pentax eller andre obskure merker av samme årsak, eller kjøper Dacia når de handler bil, selv om de har pengene til dyrere og mer anerkjente merker.

The Americans er blant tv-seriene på Rotten Tomatoes som har høyest score både blant kritikerene OG publikum, så er iallefall ikke kvaliteten på serien det er noe i veien med.

Tåler du virkelig ikke at jeg ikke liker serien? Dette sludder, vi er forskjellige og alle liker ikke alt. Den er dødskjedelig og det dårlige bildet ødelegger resten. Av 50 serier jeg har sett kommer denne nederst. Det er som å se en VHS film. 

Jeg sa ikke det, jeg skrev at hva er poenget med å se på en serie man ikke liker, for deretter klage på det.

Liker ikke fotballkamper, derfor ser jeg aldri en kamp heller.

Hadde vært rimelig bortkastet å sett på fotball når man ikke liker det, kun for å kunne klage på det etterpå....

Syns de gjør en fantastisk jobb begge to, er jo en meget spesiell hverdag/jobb de 2 lever i serien.

Ro ned nå, det er bare min mening. Kommet til episode fem, sesong tre. Og det bør bli bedre. Jeg håper bare de blir avslørt snart. Men ingen må røpe noe. Er det ikke lov å klage? Bestemmer du at det skal jeg ikke gjøre? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På hvilket grunnlag slår du fast at Keri Russel er en dårlig skuespiller?

Og du synes hun gjør en god prestasjon? Hva med Rhys?

Jeg synes hun gjør en kjempeprestasjon. Alle de forskjellige karakterene/rollene hun spiller, ansiktsuttrykk, fra å gå til kaldblodig til varm og kjærlig. Synes hun er en av de bedre/beste.

På hvilket grunnlag slår du fast at Keri Russel er en dårlig skuespiller?

Og du synes hun gjør en god prestasjon? Hva med Rhys?

Jeg synes hun gjør en kjempeprestasjon. Alle de forskjellige karakterene/rollene hun spiller, ansiktsuttrykk, fra å gå til kaldblodig til varm og kjærlig. Synes hun er en av de bedre/beste.

Hun er avskyelig. 

Lenke til kommentar

Hvis du føler så mye for hennes karakter, vil ikke det da si at hun gjør en god jobb som skuespiller? Litt som Ramsay Bolton i GoT, kan ikke fordra selve karakteren, men det gjør jo egentlig bare Iwan Rheon til en enda bedre skuespiller spør du meg, for det er jo nettopp det som er meninga med karakteren.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hun er bare elendig og framstiller en utrolig ondskapsfull person. Det er rein ondskap. Og Keri gjør en utrolig dårlig jobb. Synes du dette er bra?

Som jeg skrev og begrunnet over her, jeg finner det særdeles bra.

Du argumenterer med ondskapsfull.. Det at du begrunner hennes skuespillerevner med hvordan karakteren av og til er, tolker jeg at hun gjør en veldig god jobb, siden du virker som om du klare å skille mellom hva som er god jobb og hva du personlig foretrekker.

Lenke til kommentar

Hvis du føler så mye for hennes karakter, vil ikke det da si at hun gjør en god jobb som skuespiller? Litt som Ramsay Bolton i GoT, kan ikke fordra selve karakteren, men det gjør jo egentlig bare Iwan Rheon til en enda bedre skuespiller spør du meg, for det er jo nettopp det som er meninga med karakteren.

Jeg føler ikke noe for karakteren. Hun gjør ikke en god jobb. Hun er bare elendig, og spiller en utrolig ondskapasfull person. Verre en Rhys. Og det sier mye og alt. Håper noe hender henne snart. 

Lenke til kommentar

Men HVA gjør henne "elendig"?

Slutt å dra inn hva hun spiller.. Det har jo virkelig ingenting å si om hun spiller en ondskapsfull person, eller verdens mest snille. Det har ikke noe å si for hvorvidt en person spiller bra eller dårlig.

Det vi lurer på, er HVA du mener er dårlig med hennes skuespillerPRESTASJONER?

Lenke til kommentar

Slutt å dra inn hva hun spiller.. Det har jo virkelig ingenting å si om hun spiller en ondskapsfull person, eller verdens mest snille. Det har ikke noe å si for hvorvidt en person spiller bra eller dårlig.

Det kan du lure på til du blir blå! Jeg har svart flere ganger på det. Har du ikke fulgt med? 

Lenke til kommentar

Tydeligvis imponerende prestasjoner siden han ikke klarer å skille mellom den virkelige personen og karakteren.

Ha! Den virkelige personen! Hun er sikkert en grei dame. Jeg skiller meget godt. Nå må dere gi dere! Poenget fra starten var, at jeg mener serien er elendig. Ingen spenning, utrolig treg handling, lite som skjer, et helt usansynlig story. Og dårlige skuespillere. Det var det. 

Lenke til kommentar

Jeg føler ikke noe for karakteren. Hun gjør ikke en god jobb. Hun er bare elendig, og spiller en utrolig ondskapasfull person. Verre en Rhys. Og det sier mye og alt. Håper noe hender henne snart. 

Jeg vil påstå du føler noe for karakteren når du beskriver KARAKTEREN som ondskapsfull og fæl og whatnot. Du har enda ikke, som andre poengterer her, beskrevet hva som gjør henne til en dårlig SKUESPILLER. I mine øyne blir hun bare bedre, jo mer du hater henne. 

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar

Det kan du lure på til du blir blå! Jeg har svart flere ganger på det. Har du ikke fulgt med?

Men seriøst.. Skjønner du virkelig ikke?

Lenke til kommentar

Agree to disagree? :)

Noe jeg synes Americans lykkes med (som jeg har muligens har postet om før) er å ikke portrettere noen av sidene som bare god eller ond. Jeg synes også at de lykkes med å vise hvordan mennesker oppfatter det som rammer en selv som onde handlinger, mens det mennesker har påført andre nærmest er glemt eller er legitimert med at det var ordre man utførte. 

Et annet element som Keri Russel kanskje er den beste eksponenten for i denne serien (ja jeg var skeptisk til å begynne med også pga det hun har gjort tidligere i karrieren) er dette med patriotisme og mulig resultat av å ikke lykkes i oppdragene de utfører. For å forstå karakterene i the Americans kan vi ikke stå i 2018 å se bakover, men plassere oss i 80-tallet uten å vite hvordan det gikk med den kalde krigen. Altså hvis det skulle bryte ut krig og en av sidene var underlegne våpenteknisk ville det ramme hjemlandet hardt og hennes fremferd legitimeres av en slags omsorg for de hjemme. Også er de selvfølgelig preget av av all propagandaen som var den gangen. Men det var selvfølgelig forferdelige handlinger.

Det jeg hadde sendt av Keri Russel fra før var at hun ikke trengte å spille noe særlig. men som så mange skuespillere før henne som mest har vært med i b-filmer/serier, viser hun at hun kan når hun endelig fikk noe å bryne seg på. Andre eksempler på dette er John Travolta og Tom Hanks.

Andre gode skuespiller prestasjoner som bør nevnes er Frank Langhella (selvfølgelig), Noah Emmerich (Stan) og, som jeg her helt enig i, Holly Taylor (Paige)

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Noe annet som er latterlig er forkledningene. Det billigste trikset i boka. Briller og parykker, det blir for dumt. Noah Emmerich er god i rollen. Enig Keri Russel holder vel b-film nivå. Jeg holder på med sesong 3, og det bør bli mye bedre. Ingen spenning så langt. Og russerne er karikert så det holder. Virker ikke ekte. 

Lenke til kommentar

Spørsmål: Hvorfor syns du hun spiller elendig?

Svar: Fordi hun er så ond. 

Jea......

Karakteren er ond!!!

Ja det kan eg være enig i. Men hva har det med skuespillerens prestasjon å gjør? Skuespilleren portretterer jo en ond karakter på en måte som får deg til å hate karakteren. Da gjør jo skuespilleren en kjempejobb etter min mening. DRITBRA skuespiller med andre ord.

Lenke til kommentar

Spørsmål: Hvorfor syns du hun spiller elendig?

Svar: Fordi hun er så ond. 

Jea......

Karakteren er ond!!!

Ja det kan eg være enig i. Men hva har det med skuespillerens prestasjon å gjør? Skuespilleren portretterer jo en ond karakter på en måte som får deg til å hate karakteren. Da gjør jo skuespilleren en kjempejobb etter min mening. DRITBRA skuespiller med andre ord.

Herved gir jeg opp. Jeg hater IKKE karakteren , hun er utrolig sympatisk. Men skuespillet er under enhver kritikk. Jenny Skavlan er bedre! 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...