jae-ols Skrevet 11. april 2017 Del Skrevet 11. april 2017 Jeg plages med vond lyske, og det har vart en stund. Jeg lurer litt på trening når man har slike problemer. Kan jeg gå turer, eller gjør det at det blir verre? Jeg løper ikke , går bare lange turer i bra tempo. Jeg vil helst ikke forverre dette og er usikker på hva jeg kan gjøre av fysiske utskeielser. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 11. april 2017 Del Skrevet 11. april 2017 Det er viktig å holde muskulaturen i bevegelse, men ikke belast den. Kjenn etter. Å være øm er greit, men du kjenner fort hvis du har overdrevet. Rolig massasje og varme/kuldekrem kan også være lindrende. Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 16. april 2017 Forfatter Del Skrevet 16. april 2017 Kan jeg gå lange turer, eller må all bevegelse opphøre? Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 16. april 2017 Del Skrevet 16. april 2017 (endret) Som jeg sa: det er viktig å holde muskulaturen i bevegelse, men ikke belast den for mye. Det kjenner du selv bedre enn hva jeg gjør; hvis en lang tur kjennes grei ut så kjør på - hvis det blir verre etterpå korter du turen ned litt. Endret 16. april 2017 av henrikwl Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 18. april 2017 Forfatter Del Skrevet 18. april 2017 Som jeg sa: det er viktig å holde muskulaturen i bevegelse, men ikke belast den for mye. Det kjenner du selv bedre enn hva jeg gjør; hvis en lang tur kjennes grei ut så kjør på - hvis det blir verre etterpå korter du turen ned litt. Vet du om slike problemer kan ta lang tid? Jeg går litt turer, blir ikke verre men heller ikke bedre. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 18. april 2017 Del Skrevet 18. april 2017 Ta en tur til legen. Greit at noen som vet (bør vite) hva de driver med og kan undersøke deg fysisk tar en titt. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 18. april 2017 Del Skrevet 18. april 2017 Vet du om slike problemer kan ta lang tid? Jeg går litt turer, blir ikke verre men heller ikke bedre. Jeg fikk meg en strekk i lysken da jeg slurva med oppvarming og teknikk under knebøy en gang. Jeg tok meg ei uke på sofaen, og så begynte jeg forsiktig å restitusjonstrene med veldig lette vekter. Det tok meg vel en 3-4 måneder, og det var inkludert at jeg tabba meg ut og tok i for hardt flere ganger så jeg ble satt litt tilbake igjen. Blir du ikke bedre uansett hva du gjør eller ikke gjør så ville jeg tatt en tur til legen ja. Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 18. april 2017 Forfatter Del Skrevet 18. april 2017 Jeg driver ikke med vekter, ikke enda. Kun lette gåturer, regner med at det ikke forverrer problemet. Men vurderer å ta en uke uten turer. Får se om det hjelper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå